[Unix] shell account gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:11
Tja, misschien een rare vraag, maar het bedrijf waar ik nu werk maakt gebruik van Unix system V. Nu heb ik een aantal C programmaatjes die ik daarop zou willen gebruiken, maar op die hele machine geen cc of gcc te vinden. En een binary van een compiler lijkt me ook niet echt beschikbaar :P
En die #$%R@#$shell werkt niet met tabcompletion en pijltje omhoog voor laatstgebruikte commando's, maar lijkt ERRUG (mij iets teveel) op vi.
Nou *zou* ik natuurlijk zo'n compiler kunnen kopen enzo, maar het gaat maar om een paar dingen, en dan heb ik die hele compiler niet meer nodig.
Daarom mijn vraag: wie wil mij helpen aan een Unix shell account om wat kleine dingen te kunnen compileren? Het gaat dus uitdrukkelijk NIET om een Linux accountje ( die heb ik genoeg :) ) of om ook de bink uit te kunnen hangen ofzo, is gewoon serieuze vraag.
Of zijn er andere manieren om dit op te lossen? Ik zou erg graag Bash als shell willen gebbruiken...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Je kunt natuurlijk altijd zelf een linux-bak o.i.d. opzetten, als je ansi-C gebruikt, en gcc als compiler installeerd op je werk (http://gcc.gnu.org/install/specific.html, dan hoef je hier geen shell te vragen :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• 0siris
Op vrijdag 15 maart 2002 21:59 schreef moto-moi het volgende:
Je kunt natuurlijk altijd zelf een linux-bak o.i.d. opzetten, als je ansi-C gebruikt, en gcc als compiler installeerd op je werk (http://gcc.gnu.org/install/specific.html, dan hoef je hier geen shell te vragen :)
ik HEB dus al linuxbakken bij de vleet...
*zucht* ik wilde dit soort posts dus voorkomen...
Maar kan ik mijn Linux compiler dan vertellen dat-ie ZO moet compilen dat het op Unix gaat werken? Lijkt me nogal lastig :)
<edit> en heb ik voor wat jij nu zegt niet al een compiler nodig? Ik zit nu ff hier te kijken...
Toch niet zo'n HEEL domme vraag van mij heh? >:)
Beetje kip-en-het-ei-verhaal geloof ik!
</edit>

Verwijderd

je kan aan (g)cc opgeven in wat voor binary formaat en voor wat voor architectuur (-march/-mcpu) hij moet compilen, is dat niet ongeveer wat je zoekt?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 15 maart 2002 22:18 schreef beelzebubu het volgende:
je kan aan (g)cc opgeven in wat voor binary formaat en voor wat voor architectuur (-march/-mcpu) hij moet compilen, is dat niet ongeveer wat je zoekt?
Bijpassend linkje: http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc-3.0.3/gcc_4.html#SEC58

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• 0siris
Op vrijdag 15 maart 2002 22:31 schreef moto-moi het volgende:
[..]
Bijpassend linkje: http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc-3.0.3/gcc_4.html#SEC58
Hmmz...dan heb ik dus een cross-compiler en een cross-assembler nodig als ik het stukkie ff snel doorlees... ik ga even verder lezen morgen, en als ik vragen heb, kom ik ff terug. Maar hier kan ik inderdaad wel wat mee zo te zien, bedankt!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Kun je niet gcc installen op die bak? Om welke Unix gaat het eigenlijk (uname -a).
Je kunt waarschijnlijk ook wel bash installen op die bak (als je een compiler hebt kun je bash zelf compilen :P ). Welke shell isset (echo $SHELL)?

• 0siris
Op vrijdag 15 maart 2002 23:50 schreef deadinspace het volgende:
Kun je niet gcc installen op die bak? Om welke Unix gaat het eigenlijk (uname -a).
niet lullig bedoeld hoor, maar heb je mijn post eigenlijk wel gelezen? (waarbij "gelezen" != gescrolld)
Je kunt waarschijnlijk ook wel bash installen op die bak (als je een compiler hebt kun je bash zelf compilen :P ).
Heh. Tja. Dus. Enzo. Daar gaat mijn topic dus over!
Welke shell isset (echo $SHELL)?
Korn shell geloof ik dat het nu is

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 16 maart 2002 00:08 schreef 0siris het volgende:
niet lullig bedoeld hoor, maar heb je mijn post eigenlijk wel gelezen? (waarbij "gelezen" != gescrolld)
Jawel, maar gcc is er afaik voor best wel wat platforms en compiler developers zijn vast wel bekend met het kip-ei probleem regarding het compilen van compilers, dus het is mogelijk dat er binaries voor de Unix in kwestie zijn.

SYSV is overigens tegenwoordig meer een soort Unix dan een specifieke Unix. Dus heb je het echt over een System V systeem (zo ja, das dan aan de oude kant) of een SYSV Unix?
Heh. Tja. Dus. Enzo. Daar gaat mijn topic dus over!
Note the ' :P '.
Korn shell geloof ik dat het nu is
Hmzjah, die is tamelijk spartaans. Ik ken hem verder niet zo goed.

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:14

peace, love & linux

Type in je kornshell eens

set -o vi

Dan heb je ieg je command history.

Als je de pdksh (public domain kornshell) hebt kun je ook tabcompletion aan zetten met

set -o vi-tabcomplete

alleen werken je cursors dan weer niet meer, en dat zuigt toch best wel een beetje :)

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Ik weet niet of dit helpt, maar start eens een andere shell?
Bijv. tcsh, csh, bash, oid....

Used to be Down Under... Foto gallery

Pagina: 1