Toon posts:

Asus mobo met DDR, suggesties?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus van plan men pc te voorzien van een nieuwe basisconfiguratie te halen (CPU, mobo, geheugen & HD).
Ik had aan het volgende gedacht maar ik over zowa elk stuk heb ik nog e vraagske
- intel pentium IV 1.8Ghz Boxed
--> valt een boxed te overclocken?

- mobo ASUS P4S-333, Sockel 478, bis 2.4GHz, 400MHz FSB, ATX met SIS® 645 chipset
--> een ASUS moederbord moet het sowieso zijn maar ik ben ni echt zeker of dit wel een goeie chipset is, valt nogal heel goed mee in prijs daarmee (150€) Iemand een idee welke andere chipset er misschien wel beter is? Er zijn er ook met de VIA en INTEL chipset ...

- geheugen: 512DDR van het merk infineon
--> ik weet da het geheugen zowat het traagste stuk van een pc is tegenwoordig, daarom zou ik het het liefst snel hebben (kwestie van ef:*fe content te zijn )
Er zijn er met of zonder ECC maar dat scheelt nogal in prijs (210€ <-> 270€) Is dat het prijsverschil waard? En wat is ECC precies?
Afineon hebben alleen CL2, merken zoals Sansung & Kingston hebben CL2,5. De moeite om over te schakelen? Ik wil echt GOED geheugen hebben!

- HD: Maxtor U-DMA133 7200rpm 60Gb (160€) OF IBM IC35L060 AVVA 7200rpm 60GB (134€) ???

THX a lot you guys!!!

Verwijderd

Ik d8 dat ik deze soort topic al een keertje had zien voorbijvliegen dus ik search ff op jou naam. Wat blijkt nou? je hebt al 6 topics ofzo over DITZELFDE onderwerp geopend :?
Wat is dit :? Heb je nou echt nog geen antwoord op je vraag en open je maar lukraak topics :? of vind je het gewoon hartstikke leuk om de hele tijd dezelfde reacties te horen :?
Ik weet het niet meer hoor, maar ik vind dit ronduit DOM |:(

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
--> valt een boxed te overclocken?
yep

geheugen: CL2 is sneller dan CL2,5. Je hoeft geen ECC geheugen te kopen, daar schiet je niets mee op.

HDD: Neem geen IBM, die hebben een te hoog uitvalspercentage (NOFI)

Verwijderd

Topicstarter
Nope, ik wacht gewoon op ewa tips, en ik ben er nog ni uit nee.
Kben dus nog altijd op zoek naar de manier om een topic te refreshen, dus gewoon terug bovenaan in de lijst zetten zodat iedereen het topic makkelijk ziet.
Sorry hè :Z

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 22:01 schreef BlueGlide het volgende:
Nope, ik wacht gewoon op ewa tips, en ik ben er nog ni uit nee.
Kben dus nog altijd op zoek naar de manier om een topic te refreshen, dus gewoon terug bovenaan in de lijst zetten zodat iedereen het topic makkelijk ziet.
Sorry hè :Z
Geef dan gewoon alsjeblieft je active topic een schop en open geen nieuw topic :( enne trouwens je kreeg al in 1 topic 25 reactiez lijkt me genoeg toch? (hmmmmmmmmz begin me nu als een admin te gedragen nie zo mooi)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is CL trouwens bij een geheugen???
Is dat de toegangstijd? Read/write?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 22:03 schreef lauretmichiel het volgende:

[..]

Geef dan gewoon alsjeblieft je active topic een schop en open geen nieuw topic :( enne trouwens je kreeg al in 1 topic 25 reactiez lijkt me genoeg toch? (hmmmmmmmmz begin me nu als een admin te gedragen nie zo mooi)
25 reacties ja WAARVAN er minstens 6 aan een onnozelaar (nl. tweakert, --> overclockofiel :( ) te wijten zijn die zich stond aan te stellen en waar ik dus geen zak mee op schiet!
Ik vraag gewoon wa deftige reacties aub
Thx

ps: hoe geef je je topic een schop?
(sorry dat ik in jullie ogen een noob ben hè, ben eigenlijk gewoon nieuweling)

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 22:09 schreef BlueGlide het volgende:

[..]

25 reacties ja WAARVAN er minstens 6 aan een onnozelaar (nl. tweakert, --> overclockofiel :( ) te wijten zijn die zich stond aan te stellen en waar ik dus geen zak mee op schiet!
Ik vraag gewoon wa deftige reacties aub
Thx

ps: hoe geef je je topic een schop?
(sorry dat ik in jullie ogen een noob ben hè, ben eigenlijk gewoon nieuweling)
Een schop? gewoon een reactie posten als er bijv na 2 dagen nog niemand heeft gereageerd. Een reactie zoals: 'is er niemand?' :P

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Ik ben sinds deze week de trotse eigenaar van een Asus P4B266-E en ik moet zeggen dat ie erg goed bevalt!

Mooi bordje in verschillende opzichten en hij ondersteund het door jou gevraagde DDR geheugen.

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 22:13 schreef Eguan het volgende:
Ik ben sinds deze week de trotse eigenaar van een Asus P4B266-E en ik moet zeggen dat ie erg goed bevalt!

Mooi bordje in verschillende opzichten en hij ondersteund het door jou gevraagde DDR geheugen.
Wat is het veschil met dit bord en de ASUS P4S-333, hij kost tenslotte 90€ meer.
De ASUS P4B266 schijnt ook goed te zijn.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik zou eerst maar eens ABN leren alvorens een topic te openen.
Zoals jij lult in een topic is echt irritant.

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Op vrijdag 15 maart 2002 22:20 schreef BlueGlide het volgende:

[..]

Wat is het veschil met dit bord en de ASUS P4S-333, hij kost tenslotte 90€ meer.
De ASUS P4B266 schijnt ook goed te zijn.
www.asus.com :D

Zit o.a. Raid op

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Dubbelpost. Waarschuwing daarvoor, bij deze.

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.