Toon posts:

Compaq Bios ... ik wil er vanaf...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier om de bios van compaq in te ruilen voor een die meer kan doen?
Want ik kan nu niet eens mn peeceetje overclocken or anything en dat vind ik zwaar kut(tenminste ik geloof dat ik niet kan ocen want overal waar ik kom is "if you have a compaq forget it..."

:'(

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

ik vrees het ergste voor je..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
nee helaas die zijn er niet,

je hebt nu eenmaal voor compaq gekozen en dat zijn specifieke bedrijfs pc's en NIET voor overclock/finetune doeleinden geschikt,

A wise man's life is based around fuck you

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
dat wordt google'en naar een gehackte bios >:)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Softwarematige programmaatjes als SoftFSB doen het ook niet op (alle) Compaqs. Processorupgrades lukt vaak niet eens... :'(

Verwijderd

Topicstarter
gehackte bios?

hoe wordt dat bedoelt?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Op zaterdag 16 maart 2002 00:00 schreef MetalMaupio het volgende:
gehackte bios?
hoe wordt dat bedoelt?
mensen die de bios zelf naar eigen wens hebben verandert.

Verwijderd

Topicstarter
hmm via google en altavista kan ik niks vinden :( iemand die mij kan helpen?

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wat voor Compaq is het eigenlijk, m.a.w. wat kun je verwachten qua snelheidswinst en wat voor uitbreidingen zoek je die je bios niet mogelijk maken, als het ware?

Verwijderd

Topicstarter
laat maar zitten als ik zo moeilijk moet gaan doen...

dacht mischien wel leuk om te gaan oefenen met ocen maar heb hier nog een ander systeempje waar het evt wel mee kan...

Verwijderd

hehe, een compaq kun je beter gebruiken om je computer-uit-het-raam-gooi techniek te oefenen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 16 maart 2002 01:44 schreef MetalMaupio het volgende:
laat maar zitten als ik zo moeilijk moet gaan doen...

dacht mischien wel leuk om te gaan oefenen met ocen maar heb hier nog een ander systeempje waar het evt wel mee kan...
Zucht. Watjes :z

Het leuke tweaken is de uitdaging. Iedereen kan op een ABIT plank een Celeron qua FSB verhogen (makkelijkste OC die er is), maar dingen als dit zijn een stuk lastiger, maar ook leuker als het je lukt.

Als je iets op een bekende OC plank OCt, zal men zeggen "Mooi gedaan :) ", doe je dat met een Compaq, dan is het meer "WOW :o ".

Het is jammer dat hier niet zoveel Compaq-kenners rondwandelen, want iedere PC is te tweaken, je moet alleen weten hoe.

Oslik blyat! Oslik!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ik hoor wel eens geruchten van dat als je tijdens het opstarten op F10 drukt dan kom je in de BIOS. En als je daar dan een speciale tekenreeks invoert dat je dan als het ware een extended Bios hebt, waar je meer kan doen

Wat voor Compaq heb je als ik het vragen mag Ik heb zelf nl. ook een Compaq. Zie signature ;)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als hardwarematig overklokken (jumpers, BIOS, ...) niet lukt kun je altijd nog een progje als SoftFSB of CPUCool gebruiken, zoek maar eens op het forum, genoeg topics over...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Zucht. Watjes
Het leuke tweaken is de uitdaging. Iedereen kan op een ABIT plank een Celeron qua FSB verhogen (makkelijkste OC die er is), maar dingen als dit zijn een stuk lastiger, maar ook leuker als het je lukt.

Als je iets op een bekende OC plank OCt, zal men zeggen "Mooi gedaan ", doe je dat met een Compaq, dan is het meer "WOW ".

Het is jammer dat hier niet zoveel Compaq-kenners rondwandelen, want iedere PC is te tweaken, je moet alleen weten hoe.
ik dacht laat ik nou eens ook eens kijken of ik een pc kan overclocken,
wist ik veel dat compaq moeilijk overclockbaar is...

of je moet me een beetje uitleggen hoe dat gedaan kan worden...

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Nou, waar ik blij mee zou zijn dat als iemand mij kan vertellen hoe ik de AGP in PCI VGa verander in een compaq bios.... :?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 16 maart 2002 20:34 schreef MetalMaupio het volgende:

[..]

ik dacht laat ik nou eens ook eens kijken of ik een pc kan overclocken,
wist ik veel dat compaq moeilijk overclockbaar is...

of je moet me een beetje uitleggen hoe dat gedaan kan worden...
Tip, vraag in SU aan deze thread een andere naam te geven en naar OCM te verplaatsen (iets als 'Hoe OC ik een Compaq').

Maar goed, een begin zou kunnen zijn om te zoeken naar de PLL (download CPUFSB, de handleiding heeft een uitgebreide beschrijving van hoe een PLL te herkennen) en dan bij CPUFSB invoeren- zit er dik in dat je zo verder komt.

Oslik blyat! Oslik!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 20:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

HA>>PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Compaq Bios ... ik wil er vanaf...
offtopic:
breng hem dan hier :+ (8>

mmm is er op compaq.com te vinden ?

Verwijderd

ff deze verwijderen bitte ;)

Verwijderd

hahaha , ga maar een andere mobo halen net als ik , want ik had een packard bell en die kan je niet oc.

maar je moet ook een nieuwe kast kopen want in die kast van compaq kan geen andere mobo , lol

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 17 maart 2002 13:14 schreef mchacken het volgende:
hahaha , ga maar een andere mobo halen net als ik , want ik had een packard bell en die kan je niet oc.
Bullshit :(

www.pboc.tk - iedere PB is te OCen. Van Compaqs weet ik niets specifieks, daarom kan ik geen directe handleiding geven, maar voor PB ligt het anders. Noem je PB (vooral de mobo, dan) en ik zeg hoe te OCen.
maar je moet ook een nieuwe kast kopen want in die kast van compaq kan geen andere mobo , lol
Nog nooit van casemodding gehoord zeker :? :z Bovendien heb ik tot m'n stomme verbazing laatst een Compaq Presario m. K6-2 450 erin gezien met een gewone microATX kast :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1