Dutchtone abonnement vroegtijdig opzeggen gratis?

Pagina: 1
Acties:

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Ik wil mijn Dutchtone gsm-abonnement opzeggen omdat de dekking de laatste tijd enorm is afgenomen (waarom begrijp ik niet) en er veel fouten worden gemaakt in de rekeningen, waar ze overigens geen actie tegen ondernemen.

Nou heb ik begrepen dat het vroegtijdig opzeggen van je abonnement gratis zou zijn bij Dutchtone. Weten jullie hier wat van, of klopt het gewoon niet?

Volvotips.com

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 09:45
Op vrijdag 15 maart 2002 21:25 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik wil mijn Dutchtone gsm-abonnement opzeggen omdat de dekking de laatste tijd enorm is afgenomen (waarom begrijp ik niet) en er veel fouten worden gemaakt in de rekeningen, waar ze overigens geen actie tegen ondernemen.

Nou heb ik begrepen dat het vroegtijdig opzeggen van je abonnement gratis zou zijn bij Dutchtone. Weten jullie hier wat van, of klopt het gewoon niet?
Je hebt een contract getekend voor een minimum contracts duur en die kan ej neit vroegtijdig opzeggen, dat kan pas echtg nadat die minimum termijn is afgelopen. Als je wilt opzeggen meot dat wel eits van 3 maanden van te voren!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Bijj mijn weten zitten hier wel extra kosten aan verbonden. Na een jaar is de opzegtermijn trouwens een maand.

Als je dekking enorm is afgenomen zou ik trouwens maar eens kijken of dit niet aan je telefoon ligt, dat lijkt me logischer.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 12:03 schreef Heineken het volgende:

[..]

Bijj mijn weten zitten hier wel extra kosten aan verbonden. Na een jaar is de opzegtermijn trouwens een maand.

Als je dekking enorm is afgenomen zou ik trouwens maar eens kijken of dit niet aan je telefoon ligt, dat lijkt me logischer.
Daar ligt het niet aan, aangezien ik het met meerdere gsm's heb uitgetest. Met een KPN-prepaykaart erin (in 1 van die gsm's dus) werkt het wel perfect.

Ik ben al bekend met de opzegtermijn van 1 maand, maar een mede-student had ook een Dutchtone-abonnement en deze vroegtijdig opgezegd. Volgens hem is het gewoon gratis, maar ik vraag het hier even voor de zekerheid. Helpdesk bellen is nog geen optie geweest, gezien de lange wachttijden daar.

Volvotips.com

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
de wachttijd bij Dutchtone is naar eigen ervaring minder dan 1 minuut.....dus ik zou zeggen probeer het eens!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 13:14 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Daar ligt het niet aan, aangezien ik het met meerdere gsm's heb uitgetest. Met een KPN-prepaykaart erin (in 1 van die gsm's dus) werkt het wel perfect.

Ik ben al bekend met de opzegtermijn van 1 maand, maar een mede-student had ook een Dutchtone-abonnement en deze vroegtijdig opgezegd. Volgens hem is het gewoon gratis, maar ik vraag het hier even voor de zekerheid. Helpdesk bellen is nog geen optie geweest, gezien de lange wachttijden daar.
1. de wachttijd bij Dutchtone is vrij kort (altijd minder dan 5 minuten)

2. Vroegtijdig opzeggen is gratis als Dutchtone het contract wijzigt. Stel dat Dutchtone ineens het tarief van jouw abonnement verhoogt binnen het jaar, dan mag je vroegtijdig opzeggen (contractbreuk).

Verwijderd

Ik heb een abo voor 1 jaar afgesloten en deze loopt op 6 juni af en er werd gezegd dat ik 1 maand van te voren op moest zeggen omdat anders elke keer mijn abo met een maand verlengt zou worden en er is opzegtermijn van een maand, dus als ik hem op 6 mei opzeg moet ik geld betalen :? :?

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 14:23 schreef feeble het volgende:

1. de wachttijd bij Dutchtone is vrij kort (altijd minder dan 5 minuten)
klopt, vaak geen wachttijd *D
2. Vroegtijdig opzeggen is gratis als Dutchtone het contract wijzigt. Stel dat Dutchtone ineens het tarief van jouw abonnement verhoogt binnen het jaar, dan mag je vroegtijdig opzeggen (contractbreuk).
klopt niet, zie voorwaarden:
4.1 Dutchtone heeft het recht de door haar gehanteerde tarieven van tijd tot tijd te wijzigen. Dutchtone zal haar Klanten steeds tijdig op de hoogte stellen van eventuele wijzigingen in haar tarieven. Dutchtone zal dat doen door bijvoorbeeld mailings, advertenties, vermelding op haar website, databerichten of facturen. Wanneer de Klant op de hoogte wil worden gebracht van de (regelmatige wijzigende) tarieven voor Roaming dient hij contact op te nemen met de Klantenservice van Dutchtone of de website van Dutchtone te raadplegen.

• koen
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 14:38 schreef Dark_Neve het volgende:
Mijn ik heb een abo voor 1 jaar afgesloten en deze loopt op 6 juni af en er werd gezegd dat ik 1 maand van te voren op moest zeggen omdat anders elke keer mijn abo met een maand verlengt zou worden en er is opzegtermijn van een maand, dus als ik hem op 6 mei opzeg moet ik geld betalen :? :?
je hebt één maand opzegtermijn voor het beëindigen van je contract. Indien je na een jaar niet reageert loopt je contract stilzwijgend door, maar je blijft één maand opzegtermijn houden.

Als je nu netjes per 6 mei opzegt, kun je gewoon per 6 juni worden afgesloten. handig van D* ...

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 14:42 schreef koen het volgende:

[..]

je hebt één maand opzegtermijn voor het beëindigen van je contract. Indien je na een jaar niet reageert loopt je contract stilzwijgend door, maar je blijft één maand opzegtermijn houden.

Als je nu netjes per 6 mei opzegt, kun je gewoon per 6 juni worden afgesloten. handig van D* ...
dus geen kosten??

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:41
Op zaterdag 16 maart 2002 14:43 schreef Dark_Neve het volgende:

[..]

dus geen kosten??
Nope, en als je slim bent laat je je abonnement
telefonisch omzetten in Prepaid, dan hoef je geen
schriftelijke brief te sturen, houd je je oude sim gewoon
en krijg je gratis zo'n 10 - 15 Euro beltegoed.

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 14:46 schreef Wisey het volgende:

[..]

ik heb mijn telefoon al verkocht (die goza krijgt hem pas na 7 juni hoor) en ik ga een andere telefoon halen du dat ga ik niet doen

• Wisey
Op zaterdag 16 maart 2002 14:48 schreef Dark_Neve het volgende:

[..]

ik heb mijn telefoon al verkocht (die goza krijgt hem pas na 7 juni hoor) en ik ga een andere telefoon halen du dat ga ik niet doen
AS you wish...ik heb het zo gedaan om het niet lastig te
gaan maken met zo'n schriftelijke brief, die je ook nog
aangetekend moet gaan versturen...enz (als je zeker wilt
zijn dat ze naderhand niet moeilijk gaan doen). Die sim
heb ik iemand anders kado gedaan...

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 14:52 schreef Wisey het volgende:

[..]

AS you wish...ik heb het zo gedaan om het niet lastig te
gaan maken met zo'n schriftelijke brief, die je ook nog
aangetekend moet gaan versturen...enz (als je zeker wilt
zijn dat ze naderhand niet moeilijk gaan doen). Die sim
heb ik iemand anders kado gedaan...
krijg je die sim gratis thuisgestuurd dan?

• Wisey
Op zaterdag 16 maart 2002 14:54 schreef Dark_Neve het volgende:

[..]

Zoals in mijn eerste post al staat, je houd je eigen sim
gewoon. Hij wordt in feite gewoon "omgezet" naar prepaid
en je behoud je eigen nummer.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op zaterdag 16 maart 2002 14:54 schreef Dark_Neve het volgende:

[..]

Antwoord:
Op zaterdag 16 maart 2002 14:46 schreef Wisey het volgende:

[..]

Je simkaart wordt van afstand (vanuit de computer) omgezet naar prepaid op de dag dat je abonnement afgelopen is.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 14:59 schreef Wisey het volgende:

[..]

Zoals in mijn eerste post al staat, je houd je eigen sim
gewoon. Hij wordt in feite gewoon "omgezet" naar prepaid
en je behoud je eigen nummer.
maar is mijn telefoon dan wel sim-lock vrij want daar draait het allemaal om

• Wisey
Op zaterdag 16 maart 2002 15:02 schreef Dark_Neve het volgende:

[..]

maar is mijn telefoon dan wel sim-lock vrij want daar draait het allemaal om
Nee, maar als hij gesimlocked was met je abonnement
(gebeurd in 80% van de gevallen niet), dan is dit na een
jaar gratis te verwijderen, moet je even bellen met
Dutchtone

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Hoelang heb je de telefoon al en zit er uberhaupt wel een sim-lock op het toestel?

Wanneer je het toestel langer dan een jaar hebt kun je gratis unlockcodes aanvragen.

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 15:09 schreef Waslijn het volgende:
Hoelang heb je de telefoon al en zit er uberhaupt wel een sim-lock op het toestel?

Wanneer je het toestel langer dan een jaar hebt kun je gratis unlockcodes aanvragen.
ik heb hem op 6 juni een jaar

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
ok even een paar dingen:

1. Je kunt via de klantenservice opzeggen en hebt dus geen aangetekende brief of iets dergelijks nodig
2. Ja dit kan misgaan
3. De optie omzetten naar pre-paid is misschien wel zo makkelijk inderdaad
4. je kunt bij verlenging ook een gratis toestel krijgen...misschien ook interessant?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Nu weer even on-topic s.v.p.

Tussentijdse tariefwijzigingen zijn er niet geweest, daarbij heeft Dutchtone het recht om het te wijzigen, dus daar kan ik ze niet op pakken. Het gaat er puur om: contractbreuk: wel of niet mogelijk.

Volvotips.com

• koen
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 13:44 schreef Bart-Willem het volgende:
Nu weer even on-topic s.v.p.

Tussentijdse tariefwijzigingen zijn er niet geweest, daarbij heeft Dutchtone het recht om het te wijzigen, dus daar kan ik ze niet op pakken. Het gaat er puur om: contractbreuk: wel of niet mogelijk.
wel mogelijk hoor, maar met afkoopsom.
afkoopsom bedraagt ineens het totaal aan nog te betalen maanden. Stel allin €20 abo met een looptijd van nog 6 maanden, dan mag je nu bij afkoop €120 betalen. lijkt mij geen optie dus.

wat ik je adviseer is even de klantenservice bellen (had je in deze tijd van posten al tig keer gedaan kunnen hebben) en vragen waarom de dekking verminderd is, misschien een antenne welke 180 graden gedraaid is, of gewoon onderhoudswerkzaamheden. Als je hierdoor geen (buiten)dekking meer hebt kunnen ze je vaak ook nog eens 1 a 2 maanden compenseren.

Verwijderd

ik word door D* gespammed

is dit een geldige rede??

zit namelijk nog ruim een jaar er aan vast ;(

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Klopt dus idd niet. Je moet dan gewoon een afkoopsom betalen. Ik kan het weten want ik werk bij de helpdesk van D* :P

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 15:13 schreef Metalium- het volgende:

[..]

Klopt dus idd niet. Je moet dan gewoon een afkoopsom betalen. Ik kan het weten want ik werk bij de helpdesk van D* :P
He wat vervelend nou! Hoe kan het dat het bij die klasgenoot van me toch anders zat? Heeft dat te maken dat ie een 1jarig contract had die automatisch verlengd had?

Ik wil gewoon van Dutchtone af. Ik ben niet tevreden over de dekking, de trage simkaarten, en het te lang aanmelden bij het netwerk (ongeacht de gsm die je gebruikt). Ik weet het: ik klaag veel, maar had gewoon nooit van KPN moeten afstappen.

EDIT: ik heb contact gehad met Dutchtone, en ze vertelden me dat wanneer ik het contract wil afzeggen, deze moet afkopen door middel van alle resterende maanden af te kopen. In dat geval kan ik mijn belbundels telkens gebruiken en per juli weggaan bij Dutchtone (wat ik ook zeker zal doen).

Volvotips.com

Pagina: 1