~Ik ben bezig met een pc van een kennis. Nu heb ik deze pc een week geleden gerepareerd. Na een verhuizing had het moederbord het opgegeven. Statische elektriciteit was het eerste waar ik aan dacht. Na het mobo vervangen te hebben heb ik de pc teruggebracht, aangezet en een tijdje proefgedraaid. Toen ben ik vertrokken.
3 dagen later, telefoon. "De PC start niet op". Dus ik kom even langs.
Wat blijkt: exact hetzelfde probleem heeft zich voorgedaan.
In de 3 dagen is de pc niet opgestart, alleen de contactdoos waar de pc in aangesloten is, is vervangen door 1 met meer aansluitingen. Hierbij is de stekker in de pc blijven zitten en is de voedingsschakelaar NIET uit gezet.
De voeding is no-name, zou het kunnen dat deze bij het inpluggen van de powercable een spanningspiek oid geeft die het mobo om zeep helpt? 2x in 1 week is namelijk wel vreemd.
3 dagen later, telefoon. "De PC start niet op". Dus ik kom even langs.
Wat blijkt: exact hetzelfde probleem heeft zich voorgedaan.
In de 3 dagen is de pc niet opgestart, alleen de contactdoos waar de pc in aangesloten is, is vervangen door 1 met meer aansluitingen. Hierbij is de stekker in de pc blijven zitten en is de voedingsschakelaar NIET uit gezet.
De voeding is no-name, zou het kunnen dat deze bij het inpluggen van de powercable een spanningspiek oid geeft die het mobo om zeep helpt? 2x in 1 week is namelijk wel vreemd.