Toon posts:

Terratec sixpack 5.1 vs. sb live player (geen 5.1)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een soundblaster live player, gewoon de 4 kanaals versie. Nu heb ik de mogelijkheid om hem (zonder bijbetaling) te ruilen voor een terratic sixpack 5.1. Ik vraag me af welke van de twee kaarten beter is.

Ik gebruik hem vooral voor het beluisteren van mp3's en speel af en toe spellen. Ik heb een athlon 1200 op een a7v266 van asus met een gf2mx400. Ik speel af en toe spelletjes zoals operation flashpoint en mohaa. Kwaliteit vind ik belangrijk dan mogelijkheden. Ik neig zelf meer naar de terratec, omdat ik een hoop gelazer heb gehad met die live i.c.m. met m'n :r via :r chipset. Ook vind ik die 5.1 mogelijkheden wel leuk omdat ik ook nog wel is een dvd'tje kijk, maar ik heb nog geen 5.1 speakers. Nu moet ik morgen die beslissing nemen en ik vraag me dus af, wat is wijsheid. Uit de search werd ik niet echt veel wijzer als je hem vergelijkt met de live. Graag jullie mening over wat het beste is.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 19:08
Ik zou hem meteen ruilen! Ik heb namelijk ook veel problemen met mijn huidige Live 1024 |:( en heb ook een VIA chipset, en er komt volgens veel mensen veel beter geluid uit een Terratec als een Creative *D *D

Verwijderd

Topicstarter
Die problemen met die via chipset heb ik inmiddels opgelost, kwestie van nieuwste via drivers downen en een nieuwe bios. Maar nog steeds rot geluid in operation flashpoint. Een berg gekraak enzo. 1-0 voor de sixpack duzz

• Saekerhett
Ik ga morgen of maandag een X-Fire kopen, want die klote SB Live geeft elke keer na een restart (in XP) geen 4 speakers |:( Heb ALLES al geprobeerd... Bios update, natuurlijk drivers, IRQ, ander PCI slot, mocht niet baten...

Ik heb nu een 4.1 set, waar heb ik dan meer aan, een Terratec DMX X-Fire 1024 of een Terratec Sixpack 5.1 ?

5.1 heb ik op zich (nog) niet nodig, maar misschien komt daar beter geluid uit? En kun je op een 5.1 geluidskaart wel een 4.1 set aansluiten :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb begrepen dat de sixpack een wat nieuwere dsp chip heb van crystal. Een 4.1 setje kan je volgens mij wel aansluiten in 4 kanaalsmodus, net zoals je ook stereo speakers kan aansluiten op een 5.1 geluidskaart. Ik denk overigens dat ik eruit ben, de sixpack schijnt een erg laag ruisgetal te hebben en in revieuws (van weliswaar een andere kaart) las ik dat de frequentie-curve van de live nogla rommelig is en die van een terratec volledig plat is. Klinkt nogal goed in mijn oren. ben benieuwd als ik hem morgen in m'n pc'tje schroef...

• Saekerhett
Op vrijdag 15 maart 2002 21:53 schreef tktijntje het volgende:
Ik heb begrepen dat de sixpack een wat nieuwere dsp chip heb van crystal. Een 4.1 setje kan je volgens mij wel aansluiten in 4 kanaalsmodus, net zoals je ook stereo speakers kan aansluiten op een 5.1 geluidskaart. Ik denk overigens dat ik eruit ben, de sixpack schijnt een erg laag ruisgetal te hebben en in revieuws (van weliswaar een andere kaart) las ik dat de frequentie-curve van de live nogla rommelig is en die van een terratec volledig plat is. Klinkt nogal goed in mijn oren. ben benieuwd als ik hem morgen in m'n pc'tje schroef...
Heeft de X-Fire 1024 ook een laag ruisgetal? En ook een platte frequentie-curve (wtf is dat? :P)

Verwijderd

Topicstarter
een frequentiecurve is het uitgangssignaal uitgezet tegen de frequentie. Een platte curve is gewenst, omdat je dan een clean geluid krijgt. Als bepaalde frequenties harder of zachter dan de rest is klinkt dat niet. Probeer maar is met de equalizer van winamp 1 schuif hoger of lager te zetten dan normaal. Dan hoor je wel wat ik bedoel. Ik had voorheen een terratec maestro was ik supertevree mee, maar was een isa kaartje dus die heb ik moeten begraven :'(
Pagina: 1