Toon posts:

persoonlijkheid en zelf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk, doe, voel, enz, en kan dit ook onder woorden brengen.
En toch: de bron waaruit dit allemaal voortkomt ontsnapt definitie, het is mysterieus, komt mij in ieder geval als zodanig voor. Af en toe rijzen er gevoelens van verwondering bij me op,en soms zelfs van oprechte vreugde, zonder duidelijke aanleiding. Niet manisch, want er volgt geen 'down'. Iemand hier ook ervaring mee?

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-01 15:21
Hahaha haha hahaha hahahaha!
Ik ben blij voor je dat je spontaan in extase raakt, maar wat een <a href="http://www.dikkelul.net">geblaat</A> is dit!

Verwijderd

Tering......wat heb jij zitten roken dan???

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 08:09

MicroWhale

The problem is choice

Ja, ... je voelt en je denkt wel, maar je weet niet wat je ermee moet doen.

Ik zeg altijd dat ik met z'n drieen ben, dat komt het dichtst in de buurt. Je voelen en denken zijn 1 en 2. Je"zelf" is de 3e persoon.

Iedereen is schizofreen!

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Een schizofreen is nooit alleen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Grub
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-02-2024
Hmm, ik snap hem.

het idee van: ik wil dat mijn hand beweegt, en je ziet hem bewegen.
Welke link ligt er tussen gedachte en actie?

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Solidsurfer:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En toch: de bron waaruit dit allemaal voortkomt ontsnapt definitie[/quote]Dat waanzinnige netwerk van cellen, dendrieten, en synapsen dat in je schedel zit, bedoel je?

Grub:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Welke link ligt er tussen gedachte en actie?[/quote]Vurende axonen in de kleine hersenen, zenuwbanen, en nog een paar reacties waarin ATP (en nog een bups andere stoffen) wordt omgezet in energie waarvan ik de hele formule hier liever niet opschrijf.

Verwijderd

Omdat de maatschappij op regels drijft, verliest éénieder zijn oprechte spontaniteit en wordt zelfkennis steeds vager.

Hmm.. als ik het intik denk ik... waar heb je het over? :)
En de hersenen opzich is nog 1 groot raadsel

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 08:09

MicroWhale

The problem is choice

er... ik ben blij dat ik met z'n drieen ben. Ik zou niet willen weten dat ik wist wat ik ging voelen, voelde, denk of ging denken. Het is juist leuk om geconfronteerd te worden met de onvoorspelbaarheid ervan. Het zou heel erg voorspelbaar en saai zijn als dat niet zo was.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Pagina: 1