[Debian] Update & Upgrade

Pagina: 1
Acties:

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Waarom staat er na een apt-get update en apt-get upgrade dat sommige pakketten op "hold back" staan.
Ik neem aan dat het met een reden is, maar welke ?
(Ik draai woody)

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 15 maart 2002 20:50 schreef ProZa het volgende:
Waarom staat er na een apt-get update en apt-get upgrade dat sommige pakketten op "hold back" staan.
Ik neem aan dat het met een reden is, maar welke ?
(Ik draai woody)
Meestal betekend dat, dat het oude pakket, laten we als voorbeeld 'foo' nemen, opgesplits is in 2 pakketten, of dat 'foo' opeens een 2e pakket nodig heeft, wat nog niet geinstalleerd is.

Dit schijn je op te kunnen lossen door apt-get dist-upgrade te gebruiken, maar zeker weten doe ik het niet..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 20:33
eehh... ik gebruik altijd dist-upgrade, en heb nergens last van.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

apt-get upgrade zal geen nieuwe pakketten installeren, dus dan moet hij packages die nieuwe Depends: hebben op hold zetten. Dist-upgrade installeert wel nieuwe packages, dus daar zul je dat niet tegenkomen.
Ik quote uit de manpage van apt-get, aangaande 'apt-get upgrade':
New versions of currently installed packages that cannot be upgraded without changing the install status of another package will be left at their current version.
* odysseus hoopt dat hij zijn topic van een paar uur geleden weer wat goed maakt >:)...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
* odysseus hoopt dat hij zijn topic van een paar uur geleden weer wat goed maakt >:)...
* proza heeft niet helemaal gevolgt wat Odysseus heeft uitgevreten, maar zoals altijd "dank voor alle antwoorden"

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:09
Zoek even in 'dselect' dat programma op en kijk even naar de verschillende programma versies of er iets vreemds mee aan de hand is. Wellicht gebruik je woody/testing en dat is niet voor niets testing. Het is een beetje natuurlijk de 'cutting-edge' van debian (i.t.t. de 'bleeding-edge' of sid/unstable)

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 09:25 schreef ProZa het volgende:

[..]

* proza heeft niet helemaal gevolgt wat Odysseus heeft uitgevreten, maar zoals altijd "dank voor alle antwoorden"
/me denkt zeker te weten dat dat betrekking heeft op [topic=440502] >:)

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:09
Op zaterdag 16 maart 2002 12:32 schreef Zemanova het volgende:

[..]

* Jochem denkt zeker te weten dat dat betrekking heeft op [topic=440502] >:)
[ook offtopic]
Dan heeft Zemanova het gewoon mis. Er zijn meer linux distributies die het moeilijk hebben. Maar dat heeft niets, nada te maken met Debian. Woody is gewoon een testing distributie die aan het overgaan is naar een final release. Er worden momenteel erg veel bugs gefixt en de testing distro is gewoon actief. Dan kan het voorkomen dat soms wat pakketten missen. Helemaal als je een mirror ver downstream neemt.
[/ook offtopic]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Daar ging het niet over : )
Het ging over het feit dat odysseus iets "doms" had gezegd in een ander topic, en dat nu compenseerde door iets goeds te zeggen, Proza snapte dat niet, die kende dat topic niet, en Zemanova was zo aardig even een linkje naar dat topic te plaatsen : )
Pagina: 1