Toon posts:

Mobo - Proc - Videokaart combinatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb netjes de eerste drie topics van dit forum gelezen en weet dat ik niet mag vragen hoe goed een te kopen systeem is. Ik heb van alle onderdelen waarvan ik wat meer verstand heb of zeker weet dat het wel goed zit daarom niet vermeld.

Het is een pc die bij een zaak gekocht gaat worden als het ok is. Vorige keer kocht ik een (deze) pc bij een zaak met verrekt weinig kennis, achteraf shit. Deze is voor mijn pa, en ik wil niet weer fouten maken, kunnen jullie hier van zeggen of dit een beetje stabiele combinatie gaat worden?

Mobo : ASUS TUSL2 VIA Pro 133A
Processor : Intel Celeron (of voor €75 meer een Pentium III)
Videokaart : Asus V7100 MX400 32MB tv-out

Besturingssysteem : Windows XP Home

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op vrijdag 15 maart 2002 20:36 schreef JeeDee het volgende:

Mobo : ASUS TUSL2 VIA Pro 133A
Processor : Intel Celeron (of voor €75 meer een Pentium III)
Videokaart : Asus V7100 MX400 32MB tv-out

Besturingssysteem : Windows XP Home
Ik weet niet waar je deze informatie weg hebt maar die klopt ook niet helemaal.De TUSL2 gebruikt de Intel 815 EP chipset. Let op maximaal 512MB Ram dus !! En ik zou gewoon voor die celeron 1200 of hoger gaan en dan lekker klokken :P

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

Topicstarter
Deze info heb ik rechtstreeks uit de componentenlijst van dat bedrijf overgenomen.

Maximaal 512 RAM is geen probleem, we doen 256.

Verwijderd

ik wil wel eens weten wat
dat bedrijf
is ;)
Verder ben ik ook wel geinteresseerd in je budget, misschien is een goede ECS k7s5a + duron 1200 combi een stuk sneller voor hetzelfde geld ?

Verwijderd

Topicstarter
Die zaak is een redelijk onbekende in Sneek (Friesland). Lijkt me niet heel erg relevant.

Budget is ongeveer € 1700,-.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een schop want morgen moeten we beslissen.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

€ 1700 !
Daar kan je een veel betere pc voor in elkaar steken dan je van plan bent.

bijv:
Ecs k7s5a + amd xp 1800+ + 2x256mb ddr-sdram pc 2100

[edit]
Prijzen zijn ongeveer :P
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
ECS k7s5a        € 75    (mobo)
XP 1800+        € 180   (proc)
2x256 DDR a-merk    € 200   (Ram)

Leadtek gf4mx440    € 160   (video)
Maxtor 60gb 7200tpm € 140   (HDD)

sound on-board
LAN on-board

De rest is niet zo belangrijk

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 21:00 schreef JeeDee het volgende:
Die zaak is een redelijk onbekende in Sneek (Friesland). Lijkt me niet heel erg relevant.

mooi dat het irrelevant is, maar heeft die winkel ook een website ? Dan kunnen wij de prijzen daar eens bekijken en je beter helpen :) (zou me trouwens verbazen als een computerwinkel geen website heeft, maar ik hoor het wel ;))
Als je budget 1700 is, mogen we dan ook weten wat je nog over houdt nadat je je monitor, hdd etc gekocht hebt, wat je dus nog over hebt voor je mobo/proc/video combi
Met de juiste gegevens komen we er wel :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedrijf heeft geen site met onderdeel/systeem prijzen :)

Ze zijn ook wel een beetje geschrokken dat die prijslijst van hun niet helemaal goed in elkaar zat, hadden ze onlangs gewijzigd, maar niet helemaal goed dus.

Wat adviezen betreft, ze zijn al bezig met een systeem te berekenen, we hebben vandaag gevraagd om een definiteve prijsopgaaf. Ik weet dat het (veel) goedkoper kan, maar we willen graag goede service/garantie in de buurt.

Wat er verder bij komt; printer €113 / monitor €450 / hdd 20 GB 7200 / MS internet kybrd en muis / modem €100 / cdrom 52 speed en dat was het zo'n beetje, je ziet dus door monitor en printer al aardige aanslag..

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 21:00 schreef JeeDee het volgende:

welke welke welke ik woon vlakte daarbij *D gaan we weer een gesprek opnemen (ook al gedaan bij onze lieve Stockmann :))

Verwijderd

Topicstarter
Gesprek opnemen??
Pagina: 1