dual screen probleempie

Pagina: 1
Acties:

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
KZit dus aan het proberen om twee monitoren op me comp aan te sluiten. 1 via de onboard kaart en 1 via een via een pci kaartje. Maar de een (de on board) krijg ik niet aan de praat. Hij herkent hem wel maar kan hem niet opstarten (code 10). weet er iemand een oplossing?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

iets meer info zal wel leuk zijn, os, chipsets van video kaarten e.d.

sommige kaarten kunnen gewoon niet in dual head werken, wat je iig nog kan proberen is om je bios primary vga card op pci te zetten ipv agp en kijken of dat helpt.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:45
inderdaad.. Lekker vaag !

Wat voor OS gebruik je ? enz.

Verwijderd

Cosmo heeft gelijk , zet bios juist neer en het werkt , ik heb het zelfde probleem gehad, een agp en een pci kaart , maar kreeg ook een code 10, op win me geen probleem , maar met xp wel , maar door de bios setting anders te laten aanroepen was het prbleem opgelost.

• ajampaniki
Tis dus op win 2k, 1 pci en 1 isa kaart. Ook zit er nog een onboard videokaart op.

Maar wat moet ik dan precies veranderen in de bios.

Nog ff een andere probleempje tussendoor: die tweede monitor is een fixed frequentie monitor. Dit betekent toch dat ie maar op een bepaalde frequentie werkt. Maar hoe kom ik erachter welke? Gewoon uittesten?

• ajampaniki
kick

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op zaterdag 16 maart 2002 18:56 schreef ajampaniki het volgende:
Tis dus op win 2k, 1 pci en 1 isa kaart. Ook zit er nog een onboard videokaart op.

Maar wat moet ik dan precies veranderen in de bios.

Nog ff een andere probleempje tussendoor: die tweede monitor is een fixed frequentie monitor. Dit betekent toch dat ie maar op een bepaalde frequentie werkt. Maar hoe kom ik erachter welke? Gewoon uittesten?
hoeveel videokaarten heb je nouw ? 1 pci 1 isa 1 agp ? of is die pci de onboard videokaart ?

isa gaat iig nooit werken in dualhead. zo'n fixed freq monitor denk ik ook niet. je moet daar volgens mij zo'n speciaal videokaartje voor hebben wil je uberhaupt beeld krijgen, je kan niet zomaar je videokaart op 75Hz oid zetten.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Uhm, dit probleem heb ik dus ook. Alleen mijn ATI Rage 3D LT Pro zit onboard (agp ??) en de PCI kaart werkt wel ... Alleen krijg ik dus op de 2e monitor geen beeld (omdat die op de ATi code 10 geeft.

Overigens heeft mijn BIOS alleen de optie PCI VGA Snooping uit of inschakelen (als ik die inschakel, geeft Windows XP een BSOD.

Trouwens, zoals jullie kunnen zien in mijn sig, probeer ik dit met een compaq >:)

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 22:25
hier geen problemen... :)
onboard Matrox MGA200 (agp)
2e kaart: Asus PCI V7100 Pro met tvout. deze kaart is zeker ook een aanrader voor mensen met een onboard agp kaart en geen tvout, die toch films op tv willen kijken... zeer strakke tvout :P
ik heb in bios de pci kaart als primary gezet, en in winxp wordt mijn matrox nog steeds herkent en kan ik hem als dualscreen gebruiken.
overigens als je echt dualscreen wilt, kan je het beste zoeken naar een matrox dualhead kaart. er zijn volgens mij geen betere kaarten voor dualscreen.

• Red

Red

Blue

Kick it... >:) ^^

• ripzura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

ripzura

ik ontken alles

Het kan ook zijn dat de on-board kaart automatisch uitschakelt als hij een andere (pci/agp) videokaart ontdekt
Ik heb dit probleem ook al eens gehad met verschillende cpu-kaartjes met on-board vga
Check eens met de leverancier (of op een of andere site) of dit niet het geval is, want dan is er dus niets aan te doen!

oogjes dicht en snaveltjes toe...en nou bek dicht en slapen kreng!

• ajampaniki
kheb dus 1 pci, 1 isa en nog eens 1 onboard kaartje. Kwil er gewoon twee gebruiken, tmaakt niet uit welke combi, als het maar werkt.

En hoeveel zou zo'n kaartje gaan kosten voor die monitor. Kwil er eigenlijk niks tot weinig geld aan uitgeven aangezien dit me tweede (lees brakke) systeem is.

Maar wat dus ook nog een probleem is is dat ik een compraq mobo heb en dus niet in de bios kan komen. Kheb de search al gebruikt maar niets gevonden wat bij mij werkt aangezien ik het typenummer van me compraq niet meer weet.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Het type nummer van je compaq staat op de kast.
Sommige biossen zijn grafisch en horen op de HD te staan. Al wordt dit volgens mij al geruime tijd niet toegepast. En kan je dmv toetsen combo in je bios komen. Anders is er een flop met de juiste bios te downloaden om nog aanpassingen te doen.
En je moet idd ff met de bios instellinge klooien. Om 2 mons aan de praat te krijgen.
Tevens kan het zijn dat de onboard automatisch disabled word wanneer er een andere videokaart gebruikt wordt.
Zeker wanneer je dit niet kunt instellen in de bios een meer dan logische kans.
Dan is het nog dat niet elke combo van kaarten goed werkt (zodan niet helemaal niet werkt) in een dual mon config.
ISA kaarten worden zoiezo niet ondersteund in dualmon configs.
Suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• ajampaniki
Op zondag 17 maart 2002 14:13 schreef DarkSide het volgende:
Sommige biossen zijn grafisch en horen op de HD te staan. Al wordt dit volgens mij al geruime tijd niet toegepast. En kan je dmv toetsen combo in je bios komen. Anders is er een flop met de juiste bios te downloaden om nog aanpassingen te doen.
En je moet idd ff met de bios instellinge klooien. Om 2 mons aan de praat te krijgen.
Tevens kan het zijn dat de onboard automatisch disabled word wanneer er een andere videokaart gebruikt wordt.
Dan is het nog dat niet elke combo van kaarten goed werkt (zodan niet helemaal niet werkt) in een dual mon config.
Suc6
Kast is gemod waardoor ik het typenummer niet kan zien dus dat wordt een beetje een probleempje.

In de bios komen heb ik ook al geprobeerd maar dus niet voor elkaar gekregen omdat de orginele hdd er niet meer inzit. en kweet dus niet welke bestanden ik moet downen om er wel in te komen.

• DarkSide

DarkSide

Dan heb je dus een probleempje.
Maar volgens mij staat achter/onder op de kast bij het serie nummer ook het type nummer. Zoniet....zie eerste zin.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• ajampaniki
Op zondag 17 maart 2002 14:44 schreef DarkSide het volgende:
Dan heb je dus een probleempje.
Maar volgens mij staat achter/onder op de kast bij het serie nummer ook het type nummer. Zoniet....zie eerste zin.
hoihoi, kheb de case weer gevonden. Alles staat erin dus kga ff proberen of het nu lukt.
thnks anyway

• Red

Red

Blue

Op zondag 17 maart 2002 14:13 schreef DarkSide het volgende:
Suc6
Bij mij staat de BIOS niet op de harde schijf, dat is misschien wel een voordeel.

Maar zou je mij misschien een tip kunnen geven waar ik een BIOS flop vandaan kan halen ???

Verwijderd

Het is een bekend probleem met dual monitoring met een ATI kaart die chipset begrijpt het niet echt dus geen signaal.

Staat officieel op www.microsoft.com :-(damn) weet geen link maar het is officieel. zoek dus een andere kaart als een ATI mischien dat de nieuwe radion geen problemen heeft en inderdaad voor DTP is de dualhead het best

Suc6.

• DarkSide

DarkSide

Op zondag 17 maart 2002 18:51 schreef DoRRoN het volgende:

[..]

Bij mij staat de BIOS niet op de harde schijf, dat is misschien wel een voordeel.

Maar zou je mij misschien een tip kunnen geven waar ik een BIOS flop vandaan kan halen ???
Die flop is er om je grafische bios in te komen.
Degene die dus op je HD staat. En die staan op de compaq site. Anders heb je niets aan de flop.

• DarkSide

DarkSide

Op zondag 17 maart 2002 19:17 schreef dynabyter het volgende:
Het is een bekend probleem met dual monitoring met een ATI kaart die chipset begrijpt het niet echt dus geen signaal.

Staat officieel op www.microsoft.com :-(damn) weet geen link maar het is officieel. zoek dus een andere kaart als een ATI mischien dat de nieuwe radion geen problemen heeft en inderdaad voor DTP is de dualhead het best

Suc6.
Kan best dat oude ATI's moeite hebben met multimonitor.
Maar mijn Vivo werkt perfect met mijn G200. Dus de nieuwere radeon werken gelukkig wel goed.

• Red

Red

Blue

Op zondag 17 maart 2002 19:17 schreef dynabyter het volgende:

Suc6.
Nou, ik kan dus echt nix vinden op de microsoft website :? :'(
Pagina: 1