Toon posts:

Moet de overheid voor flatfee internet zorgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van een aantal topics op GoT over flatfee en breedband internet kom ik tot de conclusie dat een aantal punten steeds weer naar voren komt. Namelijk dat veel mensen steeds zeuren dat het aan kpn of aan de kabel aanbieder ligt dat er geen ADSL of internet via de kabel is.

Volgens mij is dat allemaal onzin want, voor KPN of de kabel aanbieder, ADSL of internet via de kabel kan aanbieden, moet de infrastructuur aanwezig zijn. En daar ligt nu het punt, het zijn commerciële bedrijven die als, ze de infrastructuur aanleggen er zeker van willen zijn dat ze kosten terug verdienen.
Vandaar dat ze dit ook eerst doen in de grote steden en daarna in de kleinere en tot slot in de buitengebieden.
De overheid roept steeds dat iedereen een internet aansluiting moet hebben. Ondertussen zeggen ze ook dat er meer concurrentie moet komen op bijvoorbeeld de kabel. Het gevolg is dat essent een tijdje geleden is gestopt met de uitrol van kabel internet omdat ze niet zeker zijn van het terug verdienen van de gemaakte kosten.

Ik vind dat de overheid voor de infrastuctuur moet zorgen en misschien zelfs ook de aanbieder moet zijn. Internet hoort nu eenmaal bij de eerste levensbehoeften tegenwoordig.
Het hoort volgens mijn gewoon thuis in het rijtje gas, water, licht, (breedband/flatfee internet).

Ik zou hier graag willen weten wat de meningen van de andere mensen op GoT hierover zijn.

Verwijderd

Internet eerste levensbehoeften? Sorry hoor, maar nu ga je toch echt te ver. Zonder Internet valt perfect te leven. Zonder water, gas of electra ook wel, maar dat is dus IMHO echt niet te vergelijken met Internet.

Eerst maar eens de zorg en het onderwijs op orde, dat Internet komt later wel.

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 19:58 schreef Flappie_26 het volgende:
Internet eerste levensbehoeften? Sorry hoor, maar nu ga je toch echt te ver. Zonder Internet valt perfect te leven. Zonder water, gas of electra ook wel, maar dat is dus IMHO echt niet te vergelijken met Internet.

Eerst maar eens de zorg en het onderwijs op orde, dat Internet komt later wel.
Okeej maar internet zou wel handig zijn als je het nodig hebt voor school etc.. (kabel of ADSL kan nog wel jaaaren duren hier.. )

Ik heb wel gehoord dat in engeland / ierland de overheid er wel iets aan doet.. maar dat weet ik niet zeker :?

(BTW jij hebt zeker wel kabel / ADSL >:) )

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
[b]Op vrijdag 15 maart 2002 19:55 schreef .

Ik vind dat de overheid voor de infrastuctuur moet zorgen en misschien zelfs ook de aanbieder moet zijn. Internet hoort nu eenmaal bij de eerste levensbehoeften tegenwoordig.
Het hoort volgens mijn gewoon thuis in het rijtje gas, water, licht, (breedband/flatfee internet).
wat een onzin zeg. Iedereen heeft toch al internet? gewoon modem erin, en voila, voor 80 gulden heb je internet toegang....dus wat is het probleem? tja, dat heavy users als ik geen breedband hebben, en tikken betalen. Maar ach, kotm allemaal wel goed

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De overheid moet gewoon overgaan tot sponseren van kabel en/of adsl netwerken.
Dit gebeurd in zweden ook al (en zie hoe goedkoop het daar is)

Kok heeft een aantal jaar geleden al duidelijk gemaakt dat dit voorlopig niet zou gebeuren.
Maarja we lopen al met zoveel dingen achter. (zie DAB bv) Hopelijk gebeurd er de komende 4 jaar iets.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Dit is de grootste bullshit.

Iedereen in Nederland kan internetten, en als je elke avond 2 uur internet, kost dit 3 Euro per avond, a 1 Euro 50 per uur.

Voor het meedoen in de digitale wereld (en dan bedoel ik NIET het downloaden van MP3, Warez en DivX) is een modem, een telefoonlijn, en een internet abonnement meer dan voldoende.

Je kunt op die wijze bij alle informatie die het internet te offeren heeft, kun je alle produkten bestellen die je maar wil, en kun je zelfs naar radiostations luisteren (en dat werkt ook nog op 56k). Meer is echt niet nodig.

Wil je flatfee? Trek je buidel open. Voor EUR 200 per maand kan iedereen in heel Nederland flatfee krijgen via een ISDN lijn. Mischien dat je ook nog eens eenmalig EUR 200 moet uittrekken voor een ISDN aansluiting met WebVox van de KPN ofzo, maar het is in heel Nederland mogelijk.

De overheid hoeft echt niet te zorgen voor flatfee. De overheid moet zorgen dat iedereen het minimale kan krijgen. Iedereen kan een telefoonlijn krijgen, iedereen kan een modem kopen voor 35 Euro, en iedereen kan een internet abonnement afsluiten.

Onzin dus.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Je hebt hier wel gelijk in, maar wat in mijn ogen verkeerd is dat je met kabel/ADSL voor een goedkoop bedrag 24h/7d on-line kan zijn.

Maar als je een inbelverbinding (analoog/ISDN) hebt dan betaal je weer een relatief dure prijs om 24h/7d on-line te zijn, terwijl je veel minder bandbreedte tot je beschikking hebt als met kabel/ADSL.

Het zou juist omgedraaid moeten worden qua prijs.
[b]Op vrijdag 15 maart 2002 21:12 schreef maartena het volgende:
...

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op vrijdag 15 maart 2002 22:56 schreef Deeper het volgende:
Je hebt hier wel gelijk in, maar wat in mijn ogen verkeerd is dat je met kabel/ADSL voor een goedkoop bedrag 24h/7d on-line kan zijn.

Maar als je een inbelverbinding (analoog/ISDN) hebt dan betaal je weer een relatief dure prijs om 24h/7d on-line te zijn, terwijl je veel minder bandbreedte tot je beschikking hebt als met kabel/ADSL.

[..]
tja, maar zo zijn er zoveel dingen. Ik woon hier mooi in een vrijstaand huis, dicht bij bos, geen gekloot......dan maar geen kabel :Z

Verwijderd

Ik ben tevreden met internet zoals ik het heb, mag alleen wel wat vaker storing zijn, anders zit ik te vaak te gotten :P

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

[..]
I totally agree..dat vind ik ook maar raar.
Die kabelaars maken toch geen winste met die 45E voor die verbinding? Het is echt een schijntje. Ik ga binnenkort ongeveer 110Euro betalen voor 24/7 ISDN.
Nodig voor school en voor de fun, kies er zelf voor ipv van voor kpn te spekken :)
Het is toch ook zo dat mensen in de bijstand een pc kregen omdat ze anders achter kwamen? Lijkt me dat studenten die wonen in een gebied waar je alleen kan inbellen al gauw erg duur uit zijn als ze veel moeten opzoeken e.d, de school of overheid betaalt niks. Dat vind ik dus vreemd..
[/quote]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51

Nee, dat is echt grote onzin.

Want als jij inbelt bezet jij een volledig telefooncircuit en heb jij daar een gegarandeerde bandbreedte op. En dat telefooncircuit komt met heel veel kwaliteitsgaranties. Want dat moet het ook doen als de stroom uitvalt. Als iedereen tegelijk gaat bellen moet 112 nog steeds bereikbaar zijn.
Als jij telefonie gaat vergelijken met een andere vorm van internettoegang bedenk dan wel dat internettoegang met een vergelijkbare uptime en kwaliteitsgarantie in Nederland niet eens te koop is.

Natuurlijk zijn de kwaliteitsgaranties die er aan een telefonienet hangen een geweldige overkill voor de meeste (alle?) inbellers. Maar je kan die er niet zomaar afhalen. En dus is de prijs van telefonie zo duur. Ga anders voor de grap eens kijken wat je bij de verschillende aanbieders van ADSL betaalt als je een lagere overboeking wil. Of wat een SLA je kost.

edit:

Internet is zeker geen eerste levensbehoefte en is al overal in Nederland tegen flatrate beschikbaar dus daar moet de overheid zich helemaal niet mee gaan bemoeien.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op vrijdag 15 maart 2002 19:55 schreef Mr_duron700 het volgende:
Volgens mij is dat allemaal onzin want, voor KPN of de kabel aanbieder, ADSL of internet via de kabel kan aanbieden, moet de infrastructuur aanwezig zijn. En daar ligt nu het punt, het zijn commerciële bedrijven die als, ze de infrastructuur aanleggen er zeker van willen zijn dat ze kosten terug verdienen.
Dat is het nadeel dat het geen overheidsbedrijven meer zijn. En dus is het dan ook logisch dat alleen de rendabele gebieden aangesloten worden.
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. In sommige gehuchten kun je ook niet of nauwelijks met het OV komen. En toch probeert de overheid het OV te promoten.
Als de overheid bv de bekabeling weer terug zou nemen, dat zij dus de kabeltjes trekken en vervolgens verschillende aanbieders hun diensten via die kabels laat aanbieden, vind ik ook dat bv ieder dorp ook 's avonds en in het weekend goed bereikbaar moet zijn met de bus. En dat ieder dorpje een eigen ziekenhuis krijgt, want een kwartier rijden naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis is niet prettig als je half dood ligt te gaan...
En er zijn ongetwijfeld nog veel meer dingen te verzinnen. En eigenlijk vind ik bv een goeie (en goedkope) OV voorziening belangrijker dan een goedkope inet verbinding.

Ik zie internet niet als een 1e levensbehoefte, dus in dat opzicht vind ik niet dat iedereen dus maar een snelle glasvezellijn moet krijgen, en iedereen een pc... En je kan overal flatfee inbel verbindingen krijgen, dus ik denk dat het zo wel goed is. Je kan je nog afvragen of je bv bijstandsgezinnen moet sponsoren zodat ook zij 'mee kunnen gaan' met de techniek, maar ja of dat realistisch is. Geef ze dan een gratis abbie + OV (om er te komen :P) voor de bieb, kunnen ze ook internetten.

Het wonen in de stad heeft nou eenmaal voor- en nadelen, op het platteland wonen (of in kleinere dorpen) heeft dat ook. Daar kies je voor, en als snel en goedkoop internet blijkbaar zo belangrijk voor je is, moet je daar maar niet gaan wonen. (als ik zou verhuizen, zou ik er wel voor zorgen dat ik ergens ga wonen waar ik ook cistron of een andere 8mbit verbinding kan krijgen...).

Exact expert nodig?

Pagina: 1