DV Widget hoe en wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:34
Onlangs heb ik een Soundblaster Audigy gekocht, en daar zat een Firewire aansluiting op.

Harstikke leuk en geinig om daar de digitale videocamera op aan te sluiten natuurlijk. Alleen op onze camera (GR-DVL100, 2 jaar oud ofzo) zit alleen een Dv-out aansluiting, dus de bewerkte filmpjes terugzetten op het bandje is dus geen mogelijkheid.

Althans, dat dacht ik. Een vriend van me had het laatst over een DV Widget. Dat schijnt een kabeltje ofzo te zijn die de DV-out functie gebruikt als DV-in.

Nu heb ik gezocht (hier op GoT en met Google), en het enige nuttige wat ik kon vinden was http://www.twintek.nl/dvwidget.html.

Nu mijn vraag, werkt dit echt, en naar behoren? En zo ja, waar kan ik ze het beste halen, en wat zijn de goede\slechte merken, en zijn er zaken waar ik zeker op moet letten?

Verwijderd

Vanuit de europese normgeving is het verboden om gebruik te maken van de mogelijkheden van DV in.
Hiermee zou je bijvoorbeeld digitale kopieën kunnen maken zodat er geen kwaliteits verlies optreedt.
Je kunt alleen voor veel geld je video camera "ge-unlocked" kopen. Kijk bijv. eens naar het prijs verschil tussen een Panasonic NV-DS27 en de NV-DS28. Het enige verschil is de DV in mogelijkheid en het prijs verschil is ongeveer 400 gulden.
Toen ik een camera voor m'n vader moest uitzoeken heb ik toch gekozen voor de 28 omdat ik geen zin had om met widgets te gaan werken.

Maar jij hebt al een camera :)
Elke digitale camera met DV-out kan technish gezien ook DV-in gebruiken, alleen door de software in de camera is dit "onklaar" gemaakt.
Een widget zorgt ervoor dat de software overschreven wordt zodat de DV-in gebruikt kan worden.
Je kunt een widget maar voor 1 camera gebruiken, zovaak je maar wilt. Dus je als je hem ge-unlocked hebt kun je niet nog een camera unlocken, maar wel weer locken.
Nadat je hem gelockt hebt kun je hem weer unlocken.

Je zult je afvragen waarom je hem weer kunt locken, maar dat is een garantie kwestie. Een geunlockte camera heeft geen garantie meer, maar met de widget kun je hem weer locken zodat de fabriek niets kan zien.

Op internet kun je ook zelf een kabel maken, maar dat is niet aan te raden. Er is namelijk unlock software in omloop die je camera moetwillig molt.
Ook zou ik geen zelf gemaakte widgets adviseren, ze zullen best werken, maar je leest vaak dat je van te voren moet betalen voordat ze worden verzonden.

Als ik mij niet vergis kun je widgets gewoon bij de betere foto zaak kopen (bijv. Combi), en anders heb ik wel een paar internet adressen voor je.

Veel suc 6 :)

Verwijderd

Nog heel even gezocht.
Dit bedrijf importeerd widgets:

http://www.datavideo.nl/

• RobbertC
Bedankt voor je erg uitgebreide reactie!

Dus als ik het goed begrijp, doet een widget niks anders als de software unlocken? En het is niet illegaal?

En als je wat internetadressen voor me hebt, graag!
edit:

Bedankt voor het adres, je poste het toen ik aan het typen was :)

Toen we de camera kochten, had ik nog nooit gehoord van DV-out en DV-in, en was het ook niet echt de bedoeling dat we 'm zouden aansluiten op de PC. Nu ik dat wel heb gedaan, doen we er niet veel mee, omdat je er eigenlijk niks aan hebt; je kunt het immers niet terugzetten.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:42

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Hij wordt o.a. verkocht door : Informatique (<- direct linkje naar product)

Ik vind die dingen zelf vrij prijzig

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 20:23 schreef RobbertC het volgende:
Bedankt voor je erg uitgebreide reactie!

Dus als ik het goed begrijp, doet een widget niks anders als de software unlocken? En het is niet illegaal?

En als je wat internetadressen voor me hebt, graag!
edit:

Bedankt voor het adres, je poste het toen ik aan het typen was :)

Toen we de camera kochten, had ik nog nooit gehoord van DV-out en DV-in, en was het ook niet echt de bedoeling dat we 'm zouden aansluiten op de PC. Nu ik dat wel heb gedaan, doen we er niet veel mee, omdat je er eigenlijk niks aan hebt; je kunt het immers niet terugzetten.
Idd, een widget veranderd gewoon een 0 in een 1 in de software van je camera.
Je kunt het een beetje vergelijken met de GSM's en de simlock.

Het unlocken is niet illegaal, maar je krijgt geen fabrieks garantie meer (daarom moet je hem ook weer locken als je hem opstuurt)

't allemaal een beetje kromme regelgeving op dit gebied.

• RobbertC
Op vrijdag 15 maart 2002 20:28 schreef CV_SmileY het volgende:

Bedankt voor de link!
Inderdaad wel wat prijzig, maar ja, anders heb ik weer voor niks een firewire kaart (Audigy) en een DV kabeltje gekocht...

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 20:28 schreef CV_SmileY het volgende:

€105, valt me best mee hoor.

Ik had zoals ik al eerder meldde gerekend op 400 gulden.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Ook ik had een camera (Panasonic NV-DS11) zonder DV-in. Ik heb hem gewoon met een progje via internet geunlocked. Gratis en voor niets. Als je gewoon de instructies opvolgt, is er niets aan de hand. Ook voor de JVC camera's is zo'n programma beschikbaar: hier. Voor vragen over DV-in kun je terecht op dit uitstekende forum dat alleen over DV-in unlocken gaat: DV-in forum. Het scheelt je mooi 100 euro!

• RobbertC
Op zaterdag 16 maart 2002 10:34 schreef SiHiDa het volgende:
Ook ik had een camera (Panasonic NV-DS11) zonder DV-in. Ik heb hem gewoon met een progje via internet geunlocked. Gratis en voor niets. Als je gewoon de instructies opvolgt, is er niets aan de hand. Ook voor de JVC camera's is zo'n programma beschikbaar: hier. Voor vragen over DV-in kun je terecht op dit uitstekende forum dat alleen over DV-in unlocken gaat: DV-in forum. Het scheelt je mooi 100 euro!
Bedankt voor de link en de info!
Ik denk alleen niet dat m'n vader het leuk gaat vinden als ik zoiets met de camera ga doen :)

• SiHiDa
Op zaterdag 16 maart 2002 12:29 schreef RobbertC het volgende:

[..]

Bedankt voor de link en de info!
Ik denk alleen niet dat m'n vader het leuk gaat vinden als ik zoiets met de camera ga doen :)
Mijn vader vond het eerst ook niet leuk. Maar nadat ik toegezegd had dat als er iets zou gebeuren ik verantwoordelijk was, was hij overstag gegaan. Daarna heb ik hem binnen een paar minuutjes geunlocked, fluitje van een cent!

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 18:36 schreef RobbertC het volgende:
Onlangs heb ik een Soundblaster Audigy gekocht, en daar zat een Firewire aansluiting op.

Harstikke leuk en geinig om daar de digitale videocamera op aan te sluiten natuurlijk. Alleen op onze camera (GR-DVL100, 2 jaar oud ofzo) zit alleen een Dv-out aansluiting, dus de bewerkte filmpjes terugzetten op het bandje is dus geen mogelijkheid.

Althans, dat dacht ik. Een vriend van me had het laatst over een DV Widget. Dat schijnt een kabeltje ofzo te zijn die de DV-out functie gebruikt als DV-in.

Nu heb ik gezocht (hier op GoT en met Google), en het enige nuttige wat ik kon vinden was http://www.twintek.nl/dvwidget.html.

Nu mijn vraag, werkt dit echt, en naar behoren? En zo ja, waar kan ik ze het beste halen, en wat zijn de goede\slechte merken, en zijn er zaken waar ik zeker op moet letten?
daar heb je helemaal geen widget voor nodig joh kan je zelf doen kost je nog geen 5 piek aan onderdelen
mail me maar eens

martyn4d@hotmail.com

of kkijk hier ff

http://pagina.netc.pt/%7Eng93827a/JVC/

• SiHiDa
Op zondag 17 maart 2002 09:14 schreef subgrafix3d het volgende:
http://pagina.netc.pt/%7Eng93827a/JVC/
Deze link heb ik ook al gegeven.

• RobbertC
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal eens gaan kijken wat het beste is, met mijn gebrekkige technische kennis :)
Pagina: 1