SCART pin bezetting Nederland - Engeland

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:10
Ik dacht altijd dat SCART een universele standaard was, maar ik weet hier nu niet meer zo zeker; Ik woon nu sinds een maand in Engeland en heb mijn video recorder meegenomen. Nu werkte dat ding perfect toen ie nog in Nederland stond, maar hier in Engeland geeft het apparaat alleen maar beeld, en geen geluid. Ik heb een Nederlandse band gebruikt bij het testen en zowel een normale coax kabel en een SCART kabel gebruikt. Nu had ik in Nederland een break-out box om mijn video audio om te leiden naar mijn stereo, dus ik weet 100% zeker dat er op een van de pinnetjes (no. 1 & 3) geluid wordt verzonden. Mijn vraag is nu waarom dit niet werkt, hebben ze in Engeland naast andere maten, valuta en rijrichting ook andere SCART aansluitingen?

wie helpt me uit de brand?

at your service

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het zou hetzelfde moeten zijn.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

SCART is, als één van de weinige videoconnectoren met meer dan 4 pennetjes, de enige standaard waar men het bijna meteen over eens was. Een SCART-aansluiting in de UK is precies hetzelfde als een SCART-aansluiting in Japan, Nederland, Italië of waar dan ook.
Ik denk dat het geluid van je Engelse TV ergens niet helemaal goed zit. :)

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-01 20:04

Willem2

Ω is futile

als je niet een volledig beaderde scart-kabel hebt; wellicht verkeerdom aangesloten?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-01 19:32

Nicap

Tsssk....

idd, als het een engelse tv is? Hebben ze daar geen andere vorm van stereo? Hier hebben ze NICAM ofzo. Misschien dat dat parten speelt

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:10
ik er nooit bij stil gestaan dat je een SCART kabel verkeerd om kan aansluiten.....

hoe weet ik of ik em goed heb, ik had een (geleende) scart kabel zonder markeringen met ik dacht zo'n 6-7 aders....

morgen leen ik deze kabel nog een keer en probeer ik het nog is...

Maar ik vraag me nogsteeds af waarom ik geen geluid maar wel beeld kreeg via de coax, iemand suggesties, heeft het temaken met de verschillende PAL standaarden van tv toestellen? Als het namelijk zou moeten werken kan ik tot de conclusie komen dat er tijdens het vervoer (per vliegtuig) iets kapot is gegaan in mijn video recorder en dat ik daarom geen geluid heb..

Ik blijf zoeken en bedankt voor de reacties!

at your service

Verwijderd

Zoals al eerder gezegd is scart een standaard.
En zelfs de engelsen wijken daar niet van af ;)
in beide landen word PAL gebruikt, dus dat kan het ook niet zijn.

Heb je op TV kanalen wel geluid?
Dan is waarschijnlijk je vcr naar de (eeuwige) jachtvelden gegaan.

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Er zijn wel degelijk twee verschillende SCART pinouts ... maar als ik naar de verschillen kijk zou het niet dit resultaat mogen geven .... Voor de informatie maar even een link naar de verschillende pinouts.

http://www.sesworld.com/info/scart.html

Ik zou er vanuit gaan dat de kabel niet meer 100% is (om wat voor reden dan ook)

Murphy was an optimist

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 01:31 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Er zijn wel degelijk twee verschillende SCART pinouts ... maar als ik naar de verschillen kijk zou het niet dit resultaat mogen geven .... Voor de informatie maar even een link naar de verschillende pinouts.

http://www.sesworld.com/info/scart.html

Ik zou er vanuit gaan dat de kabel niet meer 100% is (om wat voor reden dan ook)
Dat wist ik dus niet dat ze een toevoeging hadden gedaan.

Maar aangezien hij het ook via coax heeft geprobeerd, lijkt het me toch dat het aan de video ligt

• Willem2
  • Laatst online: 06-01 20:04

Willem2

Ω is futile

kun je geen koptelefoon in je video pluggen?

wat nicam betreft; Engeland heeft dat wel ,maar dat staat los van het signaal dat je video doorstuurt naar je tv via scart of coax. dus als je een voorbespeelde band afdraait heb je daar nix mee te maken!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Pagina: 1