Hoofdtelefoon kopen in Amsterdam: Tips gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Aangezien ik nu een oude hoofdtelefoon gebruik van een kilootje of 10 :P ben ik wel eens toe aan een nieuwe. Ik luister veel muziek, soms uren achter elkaar. Daarom zoek ik een hoofdtelefoon die ik lange tijd kan dragen zonder dat het irritant wordt. Het moet ook een hoofdtelefoon zijn die goed isoleert: Als hier in de omgeving weer eens iemand asociaal bezig is, wil ik daar niets van kunnen horen.

Budget: ca. 120 Euro.

Ik wil een hoofdtelefoon hebben die enigszins professioneel is. Dat kan ook wel voor die prijs neem ik aan, want voor 25 Euro liggen ze wel bij elke zaak.

Hier in Leeuwarden ontbreekt het echter aan professionele audio-winkels. Je hebt wel de mediamarkt, maar die hebben nog betrekkelijk weinig en je kunt niet je eigen muziek luisteren. Andere (best goede) audio-winkels hebben alleen dat 25 Euro spul, en daar kun je helemaal niet luisteren en proberen.

Morgen ga ik naar een maat in Amsterdam. Nu ik daar toch ben kan ik daar mooi achter een hoofdtelefoon aan :)

Welke winkels zijn het bezoeken waard?
Ze moeten een uitgebreid assortiment hebben, scherpe prijzen, verkopers met verstand en je moet de hoofdtelefoons uitgebreid kunnen proberen, het liefst met eigen CD's.

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Mediamarkt (bij arena) , Raf (rijnstraat)

Vandaag is het feest en morgen ook.

Verwijderd

Koop geen AKG, want die zijn failliet "volgens mij". Er zijn leverings en garantie problemen in Nederland. Wel jammer, want ze maakten goede produkten.

Verwijderd

Ik vind dat ze bij MediaMarkt in Leeuwarden veel hoofdtelefoons hebben. Philips, Vivanco, Sony, Sennheiser.
Ben je al bij Eringa en Poort geweest?
Dat zijn toch ook goede audiozaken.
BTW, met 120 euro zit je wel aan de krappe kant.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

JWO

tip mediamarkt leeuwarden haal daar een HD570 van sennheiser dat is een mooi hoofdtelefoon wat in je budget past.. !

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 19:24 schreef Tweaker-Willem het volgende:
tip mediamarkt leeuwarden haal daar een HD570 van sennheiser dat is een mooi hoofdtelefoon wat in je budget past.. !
Dat is een open hoofdtelefoon en hij wil een dichte.
De Sennheiser HD 250 is een gesloten hoofdtelefoon, maar kost denk ik iets van 160 euro...

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 19:24 schreef Tweaker-Willem het volgende:
ik zit hier met een HD 525 op mijn hoofd (is al een jaar of 5 oud en ik ben er zeer tevreden van)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op vrijdag 15 maart 2002 20:10 schreef exter het volgende:

[..]

Dat is een open hoofdtelefoon en hij wil een dichte.
De Sennheiser HD 250 is een gesloten hoofdtelefoon, maar kost denk ik iets van 160 euro...
Klopt, ik heb em. Hij kost 160 euro. Te duur voor de topicstarter jup. Deze heeft vooral het kenmerk
BTW, met 120 euro zit je wel aan de krappe kant.
Voor een proffesionele is dat natuurlijk veel te weinig. En als het voor huisgebruik is wil ik weleens weten waarOM de topicstarter een gesloten model wil. Er zitten voordelen aan maar ook zeer zeker nadelen.

Voor huisgebruik in combi met een prima allround geluidskwaliteit die het bij alle muzieksoorten goed doet en bij bijna iedereen erg gewardeerd is -> De HD570 voor 80 Euro.

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 20:23 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Klopt, ik heb em. Hij kost 160 euro. Te duur voor de topicstarter jup. Deze heeft vooral het kenmerk
[..]

Voor een proffesionele is dat natuurlijk veel te weinig. En als het voor huisgebruik is wil ik weleens weten waarOM de topicstarter een gesloten model wil. Er zitten voordelen aan maar ook zeer zeker nadelen.

Voor huisgebruik in combi met een prima allround geluidskwaliteit die het bij alle muzieksoorten goed doet en bij bijna iedereen erg gewardeerd is -> De HD570 voor 80 Euro.
Nou, topicstarter wil helemaal niks van zijn omgeving horen als ie aan het luisteren is.
Dan kun je wel het beste een gesloten hoofdtelefoon hebben, wat overigens niet wil zeggen dat je dan totaal van de buitenwereld bent afgesloten. ('k heb zelf ook een HD 250)
Door een open type hoor je werkelijk alles.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
je hebt niet gezegd of je draadloos wilt maar als je een gedrade koptelefoon zoekt dan kan ik je misschien een philips aanraden ik weet het type nummer niet maar hij heeft een (hoofd) frame met een paar scharnieren is vrij klein en heeft luchtkussen rondom de speakers dus afsluitend voor invloeden van buitenaf ik heb de koptelefoon zelf gebruikt toen ik als dj actief was/ben ik stond vlak naast boxen met een vermogen van 800watt en de koptelefoon was zeer helder is verkrijgbaar bij kijkshop in leeuwarden want hij is hier in sneek ook te krijgen kost rond de 50 nederlandse gulden (geen zin om in euro's te rekenen)

succes met zoeken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ga gewoon lekker luisteren bij Raf op de Rijstraat. Jammer dat Raf wel redelijk duur is vergeleken met grote winkelketens.
Pagina: 1