Toon posts:

Sb audigy ac3 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de speaker test van audio hq.

Analoog geluid is werkt prima,
vervolgens wil ik de speaker test doen voor 5.1. Hierbij komt er geen geluid uit de speakers. (na instellen 5.1 speakers en aanvinken "alleen digitale"

De sb audigy is met een optische (toslink) kabel aan mijn Yamaha rxv 595 dd versterker aan gesloten. Echter als ik het goed begrepen heb moet je het eind van de kabel rood zien oplichten, dit is niet het geval...
Daarnaast is er ook een verbinding via een analoge kabel (op een andere input op de versterker). De versterker settings zijn in orde (dvd speler van yamaha geeft met zelfde settings geen probeem.

OS win xp professional

Iemand een oplossing???
In de search kon ik niet iets vinden wat me kon helpen.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Misschien zit er ergens in de software een optie om de optische uitgang te activeren.. Ik zeg maar wat, ken de software nl. niet.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

de kabel op je audigy drive is niet goed
de flat cable

controleer die effe.

Verwijderd

brand er bij je audigy wel een rool lampje zonder kabel dus :?
en werkt de rest wel van het pannel :?

ik ben er achter gekomen dat bij de optiche uitgang er maar 2 singalen uit komen L+R kanaal is dat bij iemand anders ook zo :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de audigy zonder die front aansluitingen dus alleen die kaart, de spdif zit dus aan de achterkant van de computer.

En het rode lampje brand niet ook niet zonder de kabel

Power dvd zegt dat hij de spdif uitgang niet kan vinden.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

check dan je instellingen van je de software van je kaart in het control panel of met de meegeleverde software. Daar kan je gewoon instellen dat de digitale uitgang aan moet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

De digitale uitgang op de kaart zelf is volgens mij coaxiaal en niet optisch

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de instellingen in contol panel doorgenomen, met de surround mixer kan de spdif uitgang aan gezet worden, maar helaas zonder effect.

Vandaag de kaart toch maar omruilen.
Pagina: 1