Toon posts:

Gigabit NIC's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik in de goede directory zit, en anders maar slotje erop of verplaatsen, maar ik heb gisteren (m'n eerste dag) een topic over Gigabit Ethernet geplaatst en een paar goede reacties gehad. Maar ik moet deze vraag nog even stellen; Ik heb 2 Gigabit NIC's nodig (die niet te duur zijn +/- 50 dollar, dus liever geen 3com) en not fiber optic. Is er misschien iemand die hier al ervaring mee heeft gehad en/of kan vertellen welke?

Greetings :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 15 maart 2002 17:09 schreef nakkooblanco het volgende:
Ik hoop dat ik in de goede directory zit, en anders slotje erop of verplaatsen, maar ik had gisteren (m'n eerste dag)een topic over Gigabit Ethernet geplaatst en een paar goede reacties gehad. Maar ik moet deze vraag even stellen; Ik heb 2 Gigabit NIC's nodig (die niet te duur zijn +/- 50 dollar, dus liever geen 3com) en not fiber optic. Is er misschien iemand die hier al ervaring mee heeft gehad?

Greetings :?
Begroeting onder posts & replies

De goedkoopste gigabit nic's die ik al gezien heb waren 100 dollar/stuk. Ik weet alleen niet meer welk merk dat was :(

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
als je gewoon goedkope nics zoekt:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/59

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:30
Target 10/100/1000 PCI, 32 bits € 76,-
Er mag dan wel Target staan, het is gewoon 100% National Semiconductor, net als de meeste andere gigabit kaarten.
Edimax en Linkpro verkopen exact dezelfde kaart voor €132.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ga in ieder geval NIET voor SMC.
In de ISA-tijd, met 10 Mbps Ethernet, en hun eigen chipsets, waren het wat mij betreft de onovertroffen NIC's.
Voor FastEthernet gebruikten ze gewoon de Intel 21x41-chipset, en waren dan ook een gelijke onder de gelijke (waarbij ik 3Com en Olicom dan liever had).
De Gigabit TigerCard is echter een ramp. Terwijl 3Com, Intel en Compaq het met een beetje moeite wel doen op een 100 MHz Pentium-1, dacht ik dat mijn SMC-er dood was, totdat ik die tijdelijke 100-er verving door de 233-er. Ofwel, die SMC leunt zwaar op de processor van het systeem, i.p.v. de eigen processing-power.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large