Toon posts:

[mandrake gnome] toetsen werken half

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn laptop heb ik mandrake geinstaleerd Hij start automatisch gnome op en al die zooi. Het probleem is dat op mijn toetsenbor de toetsen niet allemaal goed werken, het zit namelijk zo. Het toetsenbord heeft geen cijferblok ernaast. Dit kun je wel krijgen door fn ingedrukt te houden. (fn is een knop die bei de laptop hoort. In windows werkt dit goed, en in het inlogscherm van gnome ook. Maar in X en zijn terminals werkt het anders. Als ik dan bijvoorbeeld een k tik krijg ik een t maar druk ik op een c krijg ik niets. Dus Gebruikt gnome het cijferblok. Al houd ik fn ingedrukt kan ik wel normaal tikken maar dit werkt niet zo lekker. Kan ik dit weer rechtzetten of is er niets aan te doen

Verwijderd

Nooit geweten dat je alleen de Fn toets hoeft te gebruiken om je numerical keypad te gebruiken, ik gebruik altijd Fn+F11 ( en die heb jij niet aanstaan toch....? )

ene... toch geen koffie over je toetsenbord gegooid,
Toshiba's zijn erg gevoel wat betreft het toetsenbord.

Heb zelfs meegemaakt dat waarneer je van een koude naar een warme omgeving gaat, de condensvorming al voldoende is
om je toetsenbord in de war te brengen.

Ik zou bijna denken dat je een verkeerde land instelling voor je toetsenbord hebt gekozen, maar ik zou niet weten
welke indeling de K op de plaats van de T heeft zitten.
( en het probleem doet zich alleen voor in Gnome, dus dat zal het wel niet zijn. )

Bedankt voor de tip.

Verwijderd

Topicstarter
btw ik heb helemaal geen toschiba ik heb een acer ;)En dat het toetsenbord door de war is mooi niet. Onder winhoos me doet hij wel normaal (als hij niet vastloopt >:)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Staat numlock misschien aan als je ingelogd bent?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt het werkt hoe kan ik zo stom zijn |: |: vandaar dat ik het ook niet op google en deze search kon vinden. Maar ik ging er dan ook vanuit dat ik numlock dan ook gewoon uit had staan want zo is het ook in windows |:

Verwijderd

Ik zeg ook niet dat je een Toshiba hebt, ( maar dat dacht het eerlijk gezegd wel...... )

Vandaar dat ik vroeg of je Fn+F11 aan had staan, dat is namelijk numlock op een Toshiba.

Verwijderd

Topicstarter
Ook op een acer maar had het boekje weer niet goed gelezen :P maar bedankt weer :)
Pagina: 1