Toon posts:

Wisselen van CPU..windows opnieuw installeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey dudes,

Ik heb mijn AthlonXP1800+ in een ander mb ingebouwd en in mijn huidige mb een AthlonXP 2000+ gezet. Nu is mijn vraag of ik windows opnieuw moet installeren? Mijn framerate met 3d mark se is namelijk (in car chase) 3x zo klein geworden!!!! Iemand een oplossing?

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

nope. mijns inziens niet nodig. Enige wat veranderd is, is je CPU snelheid. Instructie set voor CPU is gelijk gebleven.

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

Verwijderd

Volgens mij zou dat echt geen fuck mogen uitmaken of je een andere cpu erin zet.

Ik heb zelfs een compleet mobo verwisseld onder XP, zonder opnieuw te moeten installeren. :)

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Op vrijdag 15 maart 2002 16:43 schreef badkarma het volgende:
Hey dudes,

Ik heb mijn AthlonXP1800+ in een ander mb ingebouwd en in mijn huidige mb een AthlonXP 2000+ gezet. Nu is mijn vraag of ik windows opnieuw moet installeren? Mijn framerate met 3d mark se is namelijk (in car chase) 3x zo klein geworden!!!! Iemand een oplossing?
Wat voor OS gebruik je ? XP is in ieder geval heel flexibel in dat soort dingen.

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP en 98. Trouwens ik heb net windows xp opnieuw geinstalleerd en heb mijn snelheid in mijn grafische kaart weer terug. Niets overgeclocked is de score op 7000. Nu ga ik win98 opnieuw installeren. Misschien is het wel zo, dat wanneer je gaat upgraden van een Athlon XP 1800+ naar een 2000+ de Via drivers opnieuw moet installeren denk je niet?

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 17:20 schreef badkarma het volgende:
Windows XP en 98. Trouwens ik heb net windows xp opnieuw geinstalleerd en heb mijn snelheid in mijn grafische kaart weer terug. Niets overgeclocked is de score op 7000. Nu ga ik win98 opnieuw installeren. Misschien is het wel zo, dat wanneer je gaat upgraden van een Athlon XP 1800+ naar een 2000+ de Via drivers opnieuw moet installeren denk je niet?
Dit hoeft ook niet, m.i. hoef je niets te veranderen bij een CPU verwisseling, zeker als deze in dezelfde branch zit (Palomino in jouw geval).

Verwijderd

Topicstarter
Waarom ging mijn score in 3d mark dan weer omhoog in windows xp?

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 17:49 schreef badkarma het volgende:
Waarom ging mijn score in 3d mark dan weer omhoog in windows xp?
Je hebt je 1800+ palomino vervangen door een 2000+ model en nu heb je een hogere 3D Mark score? Tsja, gek is dat. *D

Flauw, maar je bedoelt waarschijnlijk dat je bij Windows 98 een veel lagere score krijgt dan in Windows XP? Probeer eens drivers (incl. nVidia Detonator drivers) te updaten en ander je OS opnieuw te installeren.

Verwijderd

nee. misschien via 4-1 shit enzo ff verwisselen. maar ik zou eerst ff kijken naar Sandra 2002 ofzo of er nix mis is met die comp als 3DMark zo shit is
Pagina: 1