Oké ik ga hier niet om een kant-en-klaar script vragen. alleen ik zit vast. wie helpt me op weg.
Wat heb ik:
Oké het onderwerp is: Functies van GSM's.
Ik heb 2 tabellen.
- 1.: 'Functies' : IDFunctie, Functienaam, Functieomschrijving
- 2.: 'GSMFuncties' : IDGsm, IDFunctie.
die eerste tabel spreekt voor zich. De tweede daarin wordt dus verteld welke functies een gsm heeft. dus word de ID van de GSM gecombineerd met die van een Functie.
Wat wil ik, wat is het doel van het script:
Nu wil ik dat je dus op een pagina kan aanklikken. Via van die vinkjes selectboxjes, welke Functies er bij een GSM horen.
Dus: Je hebt een GSM geselecteerd. En dan krijg je een hele lijst met alle functies (die in de tabel 'functies') staan. onder elkaar met een selectbox ervoor. Dan kan je aanvinken wel functies de GSM heeft. En vervolgens submitten.
Dán moet hij dus van alle aangevinkte dingen, gaan inserten in de database. Dus dan moet hij een row gaan aanmaken in de tabel 'GSMFuncties'. met IDGsm en IDFunctie.
Wat heb ik al geprobeerd, hoe is mijn gedachten gang
Máár hoe krijg ik dit nou voor mekaar.
Ik heb al geprobeerd (gedacht aan):
- via een While. alles functies uit een database halen. en dan checken of ze waren meegegeven met de array. Maar dan kwam ik niet uit hoe ik dit moest gaan checken. heel stom.
dacht ik:
maar nu weet ik dus neit hoe ik moet checken. "in de $HTTP_POST_VARS-array
wie helpt. misschien een totaal andere manier?
Wat heb ik:
Oké het onderwerp is: Functies van GSM's.
Ik heb 2 tabellen.
- 1.: 'Functies' : IDFunctie, Functienaam, Functieomschrijving
- 2.: 'GSMFuncties' : IDGsm, IDFunctie.
die eerste tabel spreekt voor zich. De tweede daarin wordt dus verteld welke functies een gsm heeft. dus word de ID van de GSM gecombineerd met die van een Functie.
Wat wil ik, wat is het doel van het script:
Nu wil ik dat je dus op een pagina kan aanklikken. Via van die vinkjes selectboxjes, welke Functies er bij een GSM horen.
Dus: Je hebt een GSM geselecteerd. En dan krijg je een hele lijst met alle functies (die in de tabel 'functies') staan. onder elkaar met een selectbox ervoor. Dan kan je aanvinken wel functies de GSM heeft. En vervolgens submitten.
Dán moet hij dus van alle aangevinkte dingen, gaan inserten in de database. Dus dan moet hij een row gaan aanmaken in de tabel 'GSMFuncties'. met IDGsm en IDFunctie.
Wat heb ik al geprobeerd, hoe is mijn gedachten gang
Máár hoe krijg ik dit nou voor mekaar.
Ik heb al geprobeerd (gedacht aan):
- via een While. alles functies uit een database halen. en dan checken of ze waren meegegeven met de array. Maar dan kwam ik niet uit hoe ik dit moest gaan checken. heel stom.
dacht ik:
PHP:
1
| <?WHILE ($record=mysql_fetch_array($res) { IF ($record[IDFunctie] "in de $HTTP_POST_VARS-array") { INSERT }ELSE { doe niks :p )?> |
maar nu weet ik dus neit hoe ik moet checken. "in de $HTTP_POST_VARS-array
wie helpt. misschien een totaal andere manier?
Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW