Toon posts:

TV-Dubio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het doorlezen van de 'Breedbeeld zuigt' thread (sodeju) ben ik er volgens mij toch uit. Voor mij een breedbeeld TV mede dankzij de niet onaanzienlijke verzameling DivXjes die ik bijmekaar gesprokkeld heb. Nu zit ik nog met de volgende vraagjes:

- Moet ik mijn PC (m.n. mijn TVout) nog aanpassen op breedbeeld, of gewoon op 800*600 laten staan waarna de TV de balken erafhaalt als het goed is.
- Wat voor zoom/beeldinstellingen moeten er volgens jullie op zitten (i.e 4:3 16:9 superzoom, wat-al-niet-zoom)
- Wie heeft er welke ervaringen met een BB van rond de 700-800 euro, en welk type was dat.
- Wie heeft er ervaringen met een panasonic TX-28DK20 (volgens mijn kleine i-net onderzoekje de beste keus in die prijsklasse)

Ik lurk hier al een tijdje, toch maar geregistreed uiteindelijk 8-). Alvast bedankt.

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Op vrijdag 15 maart 2002 16:28 schreef Frenkyboy het volgende:

- Moet ik mijn PC (m.n. mijn TVout) nog aanpassen op breedbeeld, of gewoon op 800*600 laten staan waarna de TV de balken erafhaalt als het goed is.

Als je je desktop op je scherm ziet en je speelt dan een breedbeeld divx af, dan kan je inzoomen met je breedbeeld tv totdat ie beeldvullend is zonder vervorming (16:9)

- Wat voor zoom/beeldinstellingen moeten er volgens jullie op zitten (i.e 4:3 16:9 superzoom, wat-al-niet-zoom)

Standaard, 16:9, 14:9, ondertitelzoom, superzoom, breedbeeld, 4:3. Wat ik mis bij mijn philips, wat sony wel heeft, is dat je als je bij ondertitelzoom wat wil schijven dat de tv het beeld indrukt inplaatst van het beeld verplaatst naar boven, en dan krijg je alsnog platte hoofden. Id dit een beetje duidelijk geformuleerd :?

Vandaag is het feest en morgen ook.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik wel volgen ja.. Wat voor Philips heb je trouwens?

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Ik heb de 6005 das het oude model van de goedkoopste 28 inch breedbeelden :) van philips, het nieuwe model is de 6005 (met ingebouwde radio) voor 679 € bij megapool.
Afbeeldingslocatie: http://www.megapool.nl/data/products/huge/426751.jpg
Deze heb ik, alleen dan van philips ipv aristona (ziet er hetzelfde uit. (570 €)
Geen platscherm (vind ik niet zo mooi) en geen 100Hz. Voor de rest perfecte tv.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

- Zoom instellingen zijn er puur voor je eigen voorkeur, persoonlijk haat ik een ergvervormd beeld.

- Je kan (als je een nVidia VGA kaart hebt) het programma TV-Tool installeren welke ook breedbeeld resoluties in windows insteld (1600 x 900).

- op de site www.kieskeurig.nl kan je snel TV's met elkaar verglijken op specificaties en prijs.

- de Panasonic TX-28DK20 staat ook bij kieskeurig vermeld met een 8,1 overall.

Murphy was an optimist

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:21

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Kijk als je een TV kan vinden met VGA aansluiting, werkt veel beter.

800x600 is ideaal voor een standaard TV-out kaart maar mocht je geld over hebben, het gebruik van een Trust televiewer (oud model) voorkomt ingewikkelde handelingen met het omschakelen naar TV (hoeft niet om te schakelen) en door de ondersteuning van RGB is de beeldkwaliteit daarmee beter dan SVHS of CVBS.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1