Toon posts:

kan niet lokaal inloggen met admin...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik wil lokaal inloggen met admin om een foute extra programs menu te verwijderen, maar ik kan niet eens op het lokale werkstation inloggen met administrator!

en dat moet toch wel kunnen om al die userprofiles te verwijderen...

en me wachtwoord is ook wel goed, alles werkt perfect, alleen ik heb een dubbele programs menu...

wie weet wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen om wel lokaal in te kunnen loggen met admin?

}:O

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 16:19 schreef forallthecows het volgende:

en me wachtwoord is ook wel goed, alles werkt perfect, alleen ik heb een dubbele programs menu...

wie weet wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen om wel lokaal in te kunnen loggen met admin?

je kan dus wel lokaal inloggen of niet?

Over die dubbele namen in start menu:

kijk eens in c:\document and settings\defaultuser\startmenu (of zo iets) ofdat daar die groep ook voor komt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 16:53 schreef martijntje het volgende:

[..]

je kan dus wel lokaal inloggen of niet?

Over die dubbele namen in start menu:

kijk eens in c:\document and settings\defaultuser\startmenu (of zo iets) ofdat daar die groep ook voor komt.
Ik kan dus wel inloggen, maar alleen met admin op het domein en niet lokaal, en met admin moet je juist lokaal inloggen. Met admin op het domein inloggen moet helemaal niet kunnen...

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 17:24 schreef forallthecows het volgende:

[..]

Ik kan dus wel inloggen, maar alleen met admin op het domein en niet lokaal, en met admin moet je juist lokaal inloggen. Met admin op het domein inloggen moet helemaal niet kunnen...
oke, heb je met de policies zitten te spelen?

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:36
nt4 of 2k?

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:48
Het password van het local Administrator account is niet per definitie gelijk aan die van het domain Administrator account (sterker nog, als je het goed gedaan hebt zijn ze verschillend :P ). Maar aangezien je als domain admin (default) lid bent van de local administrator group kan je dit zo veranderen cq. heb je als domain admin al alle rechten die je nodig hebt op het workstation.

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Netwerk admin is automatisch ook toegevoegd aan lokale admin groep, dus je kan via die account ook gewoon profiles etc bewerken.

*NET TE LAAT* :)

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt sverzijl!

zodra ik maandag weer op et werk ben, kan ik meteen aan de slag. ik heb inderdaad zitten kloten met de policies maar toen ik die nog niet had, kon ik ook niet lokaal inloggen met admin...

en sorry dat ik het vergeten was te melden : het is een nt4 bakkie :)

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
Voor NT4 kan het ook beheerder zijn als je de NL versie hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat zou ook maar zo eens kunnen dat dat het is...
tuurlijk! dat is het! want ik kan wel met administrator inloggen op het domein!

thanx dude!
Pagina: 1