[Asus A7V] Bios flashen mislukt

Pagina: 1
Acties:

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Een vriend van me heeft geprobeert zijn bios te flashen. Hij had bios 1005c en wilde updaten naar 1010. Alles leek goed te gaan, er stond dat de bios update succesvol was maar nu start de PC niet meer op. Beeld blijft zwart en het hd lampje brandt even maar dat is ook alles.

Is dit mobo terug naar de fabrikant of is er nog iets aan te doen? Er zit geen garantie meer op het mobo :(

Meer mensen dit gehad?

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 20:15
Heeft ie wel clrcmos uitgevoerd _voordat_ hij heeft gerestart na de BIOS flash :?

Anders effe hardwarematig (effe met een schroevendraaier) je BIOS clearen, staat wel in de handleiding.

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 16:29 schreef Saekerhett het volgende:
Heeft ie wel clrcmos uitgevoerd _voordat_ hij heeft gerestart na de BIOS flash :?
Volgens mij niet :{ Hij kreeg instructies om de pc te rebooten zei die.
a. Find a good computer.
b.Use a pure floppy disk, use the dos command "Format a:/s " to
create a bootup disk, copy the aflash.exe and the bios file to this disk.
c. Shut down the good compute and raise the bios chip on the
motherboard, then just put the pins touched on the socket.
d. Power on the good computer and enter DOS, Change the raised bios
chip from your have problems computer.
e. Load the aflash.exe and flash the bios.
Zou dit kunnen gaan helpen :?

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

oplossing:
Haal de batterij er 3 uur uit (echt 3 uur, niet korter) (ook de stroomstekker eruit)
Doe daarna de batterij er weer in... opstarten, naar bios, en dan defaults laden en als ie overklokt is even alles terug zetten naar de standaard waarden...

Hij kan wellicht daarna proberen dezelfde bios nog een keer te flashen...
het werkt echt...heb het ook gehad!

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 20:12
Heb ik ook gehad met m'n Asus A7V133.

Om een of andere reden kreeg ik de BIOS niet gecleared met de contactjes op het moederbord, heb toen het batterijtje er een dag uitgehad en hij bootte weer.

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op vrijdag 15 maart 2002 16:31 schreef MAZZA het volgende:

[..]

Volgens mij niet :{ Hij kreeg instructies om de pc te rebooten zei die.
[..]

Zou dit kunnen gaan helpen :?
zou ik niet doen...veels te riskant... mijn oplossing werkt echt...

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op vrijdag 15 maart 2002 16:34 schreef Kokkers het volgende:
Heb ik ook gehad met m'n Asus A7V133.

Om een of andere reden kreeg ik de BIOS niet gecleared met de contactjes op het moederbord, heb toen het batterijtje er een dag uitgehad en hij bootte weer.
idd ik kreeg hem ook niet gecleared... vaag gedoe hoor...

tip:
Voor elke bios flash de defaults laden en eventueel op de standaard waarden zetten (FSB e.d.)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

a. Find a good computer.
b.Use a pure floppy disk, use the dos command "Format a:/s " to
create a bootup disk, copy the aflash.exe and the bios file to this disk.
c. Shut down the good compute and raise the bios chip on the
motherboard, then just put the pins touched on the socket.
d. Power on the good computer and enter DOS, Change the raised bios
chip from your have problems computer.
e. Load the aflash.exe and flash the bios.
dit is een bekende methode als het flashen is mislukt, stroom is uitgevallen tijdens het flashen oid. het is alleen een beetje riskant en ik dacht dat je toch een mobo nodig hebt dat de zelfde bios chip gebruikt. maar ik zou het gebruiken als laaste redmiddel.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
We gaan nu eerst die methode van een paar uur die batterij eruit halen proberen. Ik heb er nog nooit van gehoord maar het is het proberen zeker waard..

Bedankt vast voor jullie antwoorden :Y) :*

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op vrijdag 15 maart 2002 16:41 schreef MAZZA het volgende:
We gaan nu eerst die methode van een paar uur die batterij eruit halen proberen. Ik heb er nog nooit van gehoord maar het is het proberen zeker waard..

Bedankt vast voor jullie antwoorden :Y) :*
succes ermee...vergeet niet eerst de voedingsstekker eruit te halen...dan betterij er echt 3 uur (!!!!!!!) uit en dan batterij er weer in, en dan pas de voedingsstekker er weer in...en de rest weet je... (zie me vorige post)

• _Guevara_
  • Laatst online: 30-12-2024
Mensen ik ben dus die jongen met dat probleem.

Jullie oplossing ga ik als eerste proberen ik zal de batterij er gewoon 4 uur of langer af laten. Maar hoe kan dat nu werken. Als je je bios flasht dan scrijft hij toch een stukje over in je bios? Hoe kan hij dan weer opstarten als ik 4 uur wacht? Vind het wel vreemd. Weet iemand hoe dit komt?

Ik wil je allemaal danken voor jullie oplossingen.

Guevara

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
Op vrijdag 15 maart 2002 17:01 schreef _Guevara_ het volgende:
Mensen ik ben dus die jongen met dat probleem.

Jullie oplossing ga ik als eerste proberen ik zal de batterij er gewoon 4 uur of langer af laten. Maar hoe kan dat nu werken. Als je je bios flasht dan scrijft hij toch een stukje over in je bios? Hoe kan hij dan weer opstarten als ik 4 uur wacht? Vind het wel vreemd. Weet iemand hoe dit komt?

Ik wil je allemaal danken voor jullie oplossingen.

Guevara
Ja, maar het kan zijn dat de BIOS instellingen van de oude BIOS niet samenwerken met de nieuwe BIOS. Die BIOS instellingen die staan op een stukje RAM geheugen dat onder spanning wordt gehouden dmv het batterijtje.

Als er dus een tijdje geen spanning meer opstaat, raakt ie vanzelf die opgeslagen gegevens kwijt, en gebruikt ie de default BIOS instellingen.

sim-pel ;)

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik had laatst precies hetzelfde probleem, maar dan van 1007 naar 1010, alles ging goed, rebooten alleen niet, batterij en stekker eruit, na 3 1/2 uur batterij erin en hij deed het weer, dat is echt de oplossing :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 10:07
Ik heb hetzelfde probleem gehad met het flashen naar versie 1008 naar 1010. Alles ging goed maar kon hem inderdaad niet meer opstarten. Gewoon even een cmos clear doen en alles werkt weer, ik had namelijk ook de biosdefaults niet geladen en daar ligt het probleem (denk ik). Om de cmos te clearen moet je twee contactpuntjes even kortsluiten (voor een aantal seconden) met bijvoorbeeld een schroevedraaier. Als het goed is moet dan alles weer werken!!!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op vrijdag 15 maart 2002 17:17 schreef CiTRiX het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem gehad met het flashen naar versie 1008 naar 1010. Alles ging goed maar kon hem inderdaad niet meer opstarten. Gewoon even een cmos clear doen en alles werkt weer, ik had namelijk ook de biosdefaults niet geladen en daar ligt het probleem (denk ik). Om de cmos te clearen moet je twee contactpuntjes even kortsluiten (voor een aantal seconden) met bijvoorbeeld een schroevedraaier. Als het goed is moet dan alles weer werken!!!
jou methode lukte hier dus (ook) niet...ik moest echt de batterij er 3 uut uitlaten...na ja heeft zelfde effect...

En trouwens ik weet wel zeker dat je pc het daarna niet meer doet doordat je de defaults niet hebt geladen (+terugklokken)...

Verwijderd

Bekend probleem. Zie het voor de zoveelste keer hier voorbij komen. Als die paar uur wachten niet helpt wil hetvolgende ook weleens helpen: op je moederbord alles handmatig instellen. dus als je een 900 Mhz hebt em op 9x100 te zetten. Suc6.

• _Guevara_
Nogmaals bedankt.

Ik heb idd niet alles op default gezet in de bios. Maar hij was niet overclocked. Wat ik al wel heb geprobeerd is dat ik de batterij d'r even af heb gehad. Maar dat werkte niet. Nu ben ik dus aan het wachten tot ik 4 uur verder ben. En dan kijken of het gaat werken.

Vind het wel gek dat er zoveel mensen zijn die dit probleem ook hebben. Ik had veel gelezen over deze versie dat het zo goed moest zijn. Geen nadelen werdt er gezegt. Dat dit soort problemen voorkwamen heb ik niets over gezien. Misschien is het wel een hele fijne en goede update als die werkt |:( maar jah.. ik wacht..

Guevara

• Saekerhett
En? Gelukt?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad! 1007 naar 1010. Geen beeld meer, niet doorstarten. Bij mij hielp het om de processorsnelheid via jumpers in te stellen. Daarna gewoon opstarten :)
Veel succes!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 19:48 schreef Saekerhett het volgende:
En? Gelukt?
Eerst naar de kroeg en dan kijken we er morgen wel naar :) Weten we in ieder geval zeker dat ie lang genoeg zonder batterijtje heeft gestaan :P

Verwijderd

Heb net 3 min geleden met mijn multiplier zitten kloten...
anyway hij wilde ook nie meer booten...

batterijtje 10 seconden eruit heeft het voor mij opgelost, maar da's misschien iets anders...?

Verwijderd

Kan veel simpeler de jumerpless jumper ff omzetten. opstarten naar bios. comp uit. jumper weer terug in oude stand.
(jumperless jumper lijkt wel een soort bios cleaner ofzo)

• Gormandize
  • Laatst online: 22:44
Waar bevind zich dat batterijtje?

• Saekerhett
Op vrijdag 15 maart 2002 22:11 schreef Smoed het volgende:
Waar bevind zich dat batterijtje?
Kijk effe in je manual ofzo.

• Gormandize
  • Laatst online: 22:44
...
lekker behulpzaam

Ik zit nu niet thuis en ben nieuwsgierig

maar ik kijk wel in de manual

• _Guevara_
Jah bedankt mensen.

Het is idd gelukt. Ik heb e'm gewoon de hele nacht laten staan en pas de volgende dag erna gekeken. En idd hij starten weer gewoon op met de nieuwe Bios versie 1010.

Ik wil jullie nog allemaal bedanken omdat ik zelf echt niet wist hoe ik dit probleem zou moeten oplossen.

Bedankt!!

Guevara

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op zondag 17 maart 2002 20:24 schreef _Guevara_ het volgende:
Jah bedankt mensen.

Het is idd gelukt. Ik heb e'm gewoon de hele nacht laten staan en pas de volgende dag erna gekeken. En idd hij starten weer gewoon op met de nieuwe Bios versie 1010.

Ik wil jullie nog allemaal bedanken omdat ik zelf echt niet wist hoe ik dit probleem zou moeten oplossen.

Bedankt!!

Guevara
Oke dan...heeft m'n oplossing toch geholpen!! :Y)

Pagina: 1