ZoneAlarm op Server EN Cliënt?

Pagina: 1
Acties:

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik heb hier een klein thuisnetwerk van 4 computers.
Pc 1 is de server die dus direct is verbonden met het internet.

pc2,pc3 en pc4 zijn cliëntpc's die via de Server verbinding maken met het internet

Nu wil ik ZoneAlarm Pro gaan installeren. Moet ik ZoneAlarm nu installeren op alle pc's of alleen op de server?

Verwijderd

Op ALLE pc's
Op de clients als client... vraagt 'ie om

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

*blijkbaar had ik het fout*

maar dan mag mistered me wel effe uitleggen waarom het niet goed genoeg is om alleen server te doen, heb ik hiero ook.. dan komt er toch niks meer langs, dus hoe kan ie dan op mijn andere pc komen? :?

Verwijderd

Op je server komt dan nix meer nee, maar wel op PC 1, 2 etc. als die inloggen op internet..
Waarom zou er trouwens anders sowieso een optie in Zonealarm Pro zitten om het als client te installeren van een ander Zonealarm ??

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Op vrijdag 15 maart 2002 16:29 schreef mistered het volgende:
Op je server komt dan nix meer nee, maar wel op PC 1, 2 etc. als die inloggen op internet..
Waarom zou er trouwens anders sowieso een optie in Zonealarm Pro zitten om het als client te installeren van een ander Zonealarm ??
als ZA blockt op NIC1 vd server, dan kan de server toch niet wat doorsturen van NIC2 naar de achterliggende clients? :?

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
DOMDOMDOMDOMDOMDOM?!?!?! |:( |:( |:( |:( |:(

Alleen op de server moet je zonealarm installeren. Want wat heb je eraan om het op de client te installeren. Of heb je een intranet. Wel erg stoer als je een intranet hebt wat met 4 pc's zo gevaarlijk is dat je op al je computers zonealarm gaat installeren.

Vertel mij dat maar is! >:)

Het is alleen belangrijk dat je het op de server installeerd. Want dit is de computer die aan I-net hangt en die dus ook alle aanvallen te verwerken krijgt. Hier moet je dus filteren en niet op de clients, want als jouw computer aan staat is hij niet verbonden met Internet maar met je interne netwerk en dat is niet met internet alleen de server is verbonden met Internet.

DFus als je je veel werk van de schouders wil halen en veel problemen wil vermijden ben dan slim. En doe wat ik zeg.

:Y) :Y) :Y) :Y) :Y)

Verwijderd

Jaja, lees maar even:
Van:
http://www.zonelabs.com/services/support_network.htm

"ZoneAlarm Pro does not have to be installed on the ICS clients. But if the clients would like to see ZoneAlarm Pro alerts, have the client machine(s) protected by ZoneAlarm Pro, control outbound connections from client applications, or perhaps have more stringent security than the gateway's ZoneAlarm Pro settings, then install ZoneAlarm Pro on the client machine(s"

Is dus verstandiger het wel op alle PC's te installeren..
Alsof dat trouwens zo'n moeite is :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 15 maart 2002 17:04 schreef mistered het volgende:
Jaja, lees maar even:
Van:
http://www.zonelabs.com/services/support_network.htm

"ZoneAlarm Pro does not have to be installed on the ICS clients. But if the clients would like to see ZoneAlarm Pro alerts, have the client machine(s) protected by ZoneAlarm Pro, control outbound connections from client applications, or perhaps have more stringent security than the gateway's ZoneAlarm Pro settings, then install ZoneAlarm Pro on the client machine(s"

Is dus verstandiger het wel op alle PC's te installeren..
Alsof dat trouwens zo'n moeite is :?
Als je een netwerk hebt met 1000pc's ga je dan overal een personal firewall op zetten :?

Je gaat gewoon op de juiste plaats tenminste 1 degelijke firewall zetten.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Ik vind het allemaal prima...
Lees het stukje van de Zonealarm site en als dat je niet overtuigt............ mij best

Verwijderd

Mooi :) dan kan ik ZA van al mn clients afgooien, scheelt weer systeembronnen :P

Thxz
Pagina: 1