Konqueror "hangt"

Pagina: 1
Acties:

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik gebruik Konqueror 2.2.2 in KDE 2.2.2 als file manager en webbrowser. Bevalt prima en is lekker snel.

Echter als ik de file manager open terwijl ik aan het surfen ben, dan duurt het minuten voordat de file manager echt start. Het openen van een windowtje: opslaan van een gedownloade file duurt ook minuten.

Als ik mijn internetverbinding verbreek en dan de file manager open, gaat alles perfect.

Konqueror 2.2.1 deed hetzelfde.
Ik krijg geen foutmeldingen, en er blijft geen proces hangen dat de CPU bezet houdt.

Hoe los ik dit op :?

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb 't ooit ergens op www.kde.org zien staan, maar ik kan het nu niet zo snel vinden. Het kwam er op neer dat het een DNS probleempje was, net zoiets als in de FAQ staat over langzame ftp/ssh connecties.

Bedenk me net dat dat misschien alleen ging over langzaam inloggen, dus ik weet het niet zeker... Maar misschien heb je er iets aan.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• AlterEgo
  • Niet online
klein schopje >:)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Gebeurt dit ook als je een volledig nieuwe Konqueror start (dwz geen ctrl+n)? Je zou eens kunnen zien wat hij in die tijd in hemelsnaam allemaal doet. Zou je eens in het commando 'strace -fr konqueror /mijn/dir > konqueror.strace' kunnen draaien? Er komt door de -r informatie te staan over hoe lang hij met bepaalde dingen bezig is, dat zou een hoop duidelijk kunnen maken. Als je niet uit dat bestand komt (strace produceert *veel* uitvoer) dan kun je het ook naar me mailen, ik zal er dan naar kijken. Mailadres staat in mijn profile.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• AlterEgo
  • Niet online
Odysseus, hartelijk dank voor je aanbod tot hulp.
Hij deed het ook bij het openen van een nieuwe konqueror, en bij het veranderen van settings in het configuratie menu van konqueror.
Strace produceerde een indrukwekkende hoop data in een window, maar steeds met een file van nul bytes (?) tot gevolg.

Ik heb de weg der lafaards/luiaards gevolgd, en KDE opnieuw geinstalleerd.
Probleem over :) maar niet achterhaald 8-)