[HTML] niet mooi aaneengesloten backgrounds

Pagina: 1
Acties:

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Hoi allemaal

Ik weet niet of het hier hoort/mag maar ik heb een probleempje. Ik heb een site gemaakt met frames en in ieder frame dezelfde background genomen. Alleen sluit het nu niet mooi aan...

Het is moeilijk uitleggen zonder een voorbeeldje te geven, dus hier ff een link naar een plaatje:
http://members.home.nl/vinzzz/test/test.jpg

Hopelijk hebben jullie de gouden tip voor me, thx!!

edit:
Ik snap ook wel dat het komt omdat het frame aan de rechterzijde met zijn linkerkant "plakt" aan het middenframe, en aangezien het middenframe een vast aantal pixels is, zijn daar de vierkantjes zowiezo goed afgesteld.... is er uberhaupt een manier om de linkerzijde toch goed aaneengesloten te krijgen??? :? :?

greetzzz vinzzz

Verwijderd

Zoiets hoef je niet in frames weer te geven, een gecentreerde table is in dit geval veel makkelijker, of een gecentreerde div.

Je zou ook een stukje javascript schrijven dat de frameset zo maakt, dat de maten vorden afgerond op bijv. 4 pixels. Maar dat is in dit geval denk ik niet wijs om te doen.

• Vinzzz243
hmm, ik ben genoodzaakt frames te gebruiken want in het middenstuk komt erg veel tekst en wil dat met een scrollbalk oplossen....

hoe werkt dat met dat javascript dan precies??
als ik dan het venster niet maximaliseer maar met de muis beweeg, springt ie dan steeds 4 pixels opzij ofzo?

thx mzzl

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 16:09 schreef Vinzzz het volgende:
hmm, ik ben genoodzaakt frames te gebruiken want in het middenstuk komt erg veel tekst en wil dat met een scrollbalk oplossen....
Wat jij wilt kan ook gewoon met tables, alleen komt je scrollbar niet direct naast je tekst, maar langs de rand van het browservenster.
hoe werkt dat met dat javascript dan precies??
als ik dan het venster niet maximaliseer maar met de muis beweeg, springt ie dan steeds 4 pixels opzij ofzo?
Je zou dan met javascript je frameset moeten genereren, maar dan nog moet je de breedte van de frames aan gaan passen als de bezoeker zijn browservenster resized. Het is niet de makkelijkste oplossing.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:42

M14

Waarom zet je geen scrol balk op het linker frame?? Dan ziet er niemand nix meer van.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Ik zou ook gaan voor een pagina zonder frames, met 1 background en een table in het midden. Dan kan je binnen die table alles doen waar je zin in hebt.

Verwijderd

1 pagina, met 4kantes als bkg + layer voor je text (heb je ook je scrollbalk naast je text)

• Vinzzz243
Op vrijdag 15 maart 2002 16:35 schreef mophor het volgende:
1 pagina, met 4kantes als bkg + layer voor je text (heb je ook je scrollbalk naast je text)
leg es uit, die is wel interessant!

ik kan geen tabellen gebruiken want ik wil geen GROTE scrollbalk helemaal rechts...alleen binnen klein gedeelte van binnenste frame...
en een frame links is UGLY :?

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 16:38 schreef Vinzzz het volgende:

[..]

leg es uit, die is wel interessant!

ik kan geen tabellen gebruiken want ik wil geen GROTE scrollbalk helemaal rechts...alleen binnen klein gedeelte van binnenste frame...
en een frame links is UGLY :?
dit had je ook wel kunnen vinden door even te zoeken, maar ik ben in een goede bui (weekend) ;)
code:
1
2
3
4
5
6
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" background="vierkantje.gif">
<div id="Layer1" style="position:absolute; width:328px; height:201px; z-index:1; left: 259px; top: 81px; overflow: auto"> 
lalalalala text
</div>

</body>

• Vinzzz243
ok dit is wreed...hmm kan ik me hele site weer aanpassen :) maar in ieder geval hartstikke bedankt...

maar ben toch nieuwsgierig...op mijn manier is er dus geen oplossing? dus alleen int linkerframe iets veranderen waardoor zeg maar de background vanaf links aanvult ipv rechts....(want dan is het goed)

yo thx mzzl

Verwijderd

als je frames relatief zijn lijkt het me moeilijk (zou kunnen door vanuit middelste frame je innerwidth van die andere te checken en a.d.h. daarvan een xoffset geven in je middelste frame), anders je frame dus een paar px groter maken. bovendien zal je wel weer de bekende ns-frameproblemen tegenkomen

• Vinzzz243
ok, dus jouw oplossing is het beste...

nu nog ff gaan goochelen zodat ik alles mooi krijg (niet alleen die ene div van jou)

is het ook een handige methode om het resolutie probleem enigzins te vermijden? 800x600 toch nog beeld enzo?
volgens mij wel, iig genoeg om verder mee te werken, bedankt!
Pagina: 1