Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Weer idee nieuwe forum

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer een idee voor het nieuwe forum. Een tijdje geleden was er toch een GoTflooder die (met een scriptje???) steeds een username regde? (Terreuraanslag op GoT). Om dat te voorkomen kan er een .png plaatje met daarop een 4 cijferige code komen op de reg. pagina. Die code in dat .png moet je dan goed intikken, dan ben je lid.

idee?

Verwijderd

Mja .. het is een idee ja :)

Random pin-nummer.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 100% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 12:14 ]

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 15:44 schreef hdd het volgende:
GoT vol flooden kan ook met 1 account, is die gebanned kun je weer met het handje een nieuw account maken en verder flooden :z :)
Ik ban ze regelmatig nog voordat ze 1 post gedaan hebben :7

Verwijderd

Topicstarter
maar dit ivm die terreuraanslag op GoT een tijdje gelee. Toen GoT ff op #1 moest worden gezet!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 15 maart 2002 15:44 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ik ban ze regelmatig nog voordat ze 1 post gedaan hebben :7
Hoeveel users zou GoT hebben zonder gebande users? :X ;)

Verwijderd

Topicstarter
zie ook [topic=355231/1/25]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 15 maart 2002 15:46 schreef Webgoodie het volgende:
Hoeveel users zou GoT hebben zonder gebande users? :X ;)
Er zijn er iets van 1000 gebanned, dus valt redelijk mee ;)

Verwijderd

Topicstarter
Toon die lijst eens >:)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 15 maart 2002 15:54 schreef ACM het volgende:

[..]

Er zijn er iets van 1000 gebanned, dus valt redelijk mee ;)
Van de...?
50.000 toch?

1000 klinkt iig ontzettend veel. :D

🌞🍃

Verwijderd

Wel een request die nog met topix is te implementeren denk ik:

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/posticon.gifGeplaatst door GSMboy (Gebanned) - vrijdag 15 maart 2002 15:33

Dat kan in sommige gevallen wel handig zijn :)

Verwijderd

Ik vind dit een goed id, dit vind je op meerdere sites!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-11 09:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
GSMBoy, zoiets is al in topix, je kan geen 1000'den nicknames _zomaar_ reggen, zoals je vast wel weet moet je je eerst registreren met een geldig mailadres, en dat mailadres moet bestaan, en vervolgens moet er op de mail gereageert worden.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Maar een mail uitlezen van GoT kan dan toch wel en dat ie een URLopent (veel scriptingwerk enzo).

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-11 21:51
Op vrijdag 15 maart 2002 15:33 schreef GSMboy het volgende:
Ik heb weer een idee voor het nieuwe forum. Een tijdje geleden was er toch een GoTflooder die (met een scriptje???) steeds een username regde? (Terreuraanslag op GoT). Om dat te voorkomen kan er een .png plaatje met daarop een 4 cijferige code komen op de reg. pagina. Die code in dat .png moet je dan goed intikken, dan ben je lid.

idee?
png'tje downen. OCR-componentje er over heengooien. pin-code submitten, klaar.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:33
ik heb ook een klein ideetje voor het forum. In de harde waren sectie is 1 grote groep weggelaten; "randapparatuur".
printers, scanners, externe zip drives, externe jazz drives, camera's. Zou dus bij Gadget Talk horen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 09:49 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
ik heb ook een klein ideetje voor het forum. In de harde waren sectie is 1 grote groep weggelaten; "randapparatuur".
printers, scanners, externe zip drives, externe jazz drives, camera's. Zou dus bij Gadget Talk horen.
dit vind ik dus helemaal geen goed id. Een printer is toch geen Gadget!!! |:( Dan zou er een appart forum moeten komen voor printers, scanners enzo.

• NitroX infinity
Op zaterdag 16 maart 2002 09:57 schreef SH007 het volgende:

[..]

dit vind ik dus helemaal geen goed id. Een printer is toch geen Gadget!!! |:( Dan zou er een appart forum moeten komen voor printers, scanners enzo.
Nee, 't zou bij gadgets horen omdat een digicam een gadget is (volgens GOT) maar ook randapparatuur.

En dan wordt 't een gedeeld forum net zoals [PMG]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Een digicam vind ik iig niet onder 'randapparatuur' vallen, printers, scanners etc wel...

Voor die externe opslagzut is er gewoon [forum=21] en voor de digicam's is er dus gadget talk. Blijven de apparaten als scanners en printers over, zijn daar zoveel vragen over?

Lijkt me niet, anders zou het allang uit HA gehaalt zijn om ze in een apart forum onder te brengen, toch?

Echter, deze thread gaat over de nieuwe forum-software, niet over 'een nieuw subforum' zoals voor randapparaten.

• NitroX infinity
Op zaterdag 16 maart 2002 10:13 schreef ACM het volgende:
[blablablaat]
Echter, deze thread gaat over de nieuwe forum-software, niet over 'een nieuw subforum' zoals voor randapparaten.
Okay, sorry. Hier een ideetje voor de nieuwe forum software:

Als je ingelogd en op de frontpage van got bent dan staat dit in de gele balk: Hoi [username], je laatste bezoek was op [date] @ [time]
Als je op het tweede deel klikt dan ververst het gehele forum.

Als je een dag of twee of langer niet op got bent geweest dan zijn er een heleboel nieuwe topics. Ik lees eerst [HA] dan [PMG] en verder, meestal tot en met [OCM].
Dan wil ik verversen maar heb dan een grote kans dat tegen de tijd dat ik klaar ben met het lezen van de topics in [OCM] er alweer een paar nieuwe topics zijn in de al gelezen subfora.

Nu komt het:
Leuk zou dus zijn als je per subfora kunt verversen!

• NitroX infinity
nog een paar ideetjes:

1. Een kalender waarop alle belangrijke computer gerelateerde gebeurtenissen staan maar ook de verjaardagen van alle gotters.

2. aanpassing van de kleuren: de gebruiker kan uit een aantal kleurenschema's kiezen.

3. Een spam forum. Okay, dit klinkt misschien stom maar als je een forum maakt waar je post niet worden geteld kan men daar spammen en heb je een grote kans dat het in de overige fora afneemt. Hoewel ik nog niet zoveel spam ben tegengekomen.

4. Het zelf arrangeren van de verscheidene fora en subfora. De gebruiker kan zelf bepalen welk forum bovenaan staat en hoe de subfora's staan. Instellingen kunnen worden opgeslagen d.m.v. cookies.

• kamerplant
  • Niet online
Plus nog een erg leuk id:

Je 'mood'.
Dus dat je bijvoorbeeld achter je naam staat: Happy/tired/calm enzovoort. :)

🌞🍃

• NitroX infinity
vervolg:

5. Instant Messaging. Geen microsoft instant messenger, geen yahoo, geen icq, geen aim, geen wat dan ook. MAAR een Got messenger, alleen voor got geregistreerden. 250 posts, en minimaal een maand geregistreerd, ofzo.

6. IRC Java applets ingebouwd zodat je de irc kanalen van got en tweakers(?) vanuit het forum kunt bezoeken.

7. Who's online? zegt 't al, kun je zien wie online is. Natuurlijk ook een optie dat je jezelf "invisible" kunt maken.

8. Buddy list, is volgens mij al ergens genoemd. Kun je mensen aan toevoegen die je buddies zijn. zie je direct of ze online zijn en kun je elkaar berichten sturen.

9. Members, Een complete lijst met alle leden. Valt te sorteren op naam, inschrijvings datum, datum/tijd laatste/eerste post, aantal posts, aantal topics.

• NitroX infinity
vervolg:

10. Upload page, pics kunnen hier worden geupload. 60gig schijfje is wel genoeg lijkt me :9. Als het naar een schijf bij got wordt geupload hoeft men het niet op eigen ruimte te zetten en naar verloop van tijd te deleten. Krijg je ook niet van die "oude" topics met alleen maar kruisjes.
Op zaterdag 16 maart 2002 10:45 schreef DataBeest het volgende:
Plus nog een erg leuk id:

Je 'mood'.
Dus dat je bijvoorbeeld achter je naam staat: Happy/tired/calm enzovoort. :)
11. Meer een status zoals in icq maar met meer opties zoals "ben op vakantie" of natuurlijk een mood zoals DataBeest al zei.

• kamerplant
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 10:57 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
vervolg:

5. Instant Messaging. Geen microsoft instant messenger, geen yahoo, geen icq, geen aim, geen wat dan ook. MAAR een Got messenger, alleen voor got geregistreerden. 250 posts, en minimaal een maand geregistreerd, ofzo.
Dat id was er al, maar volgens mij werd daar niet zo positief over gedacht (toch?).
6. IRC Java applets ingebouwd zodat je de irc kanalen van got en tweakers(?) vanuit het forum kunt bezoeken.
Vergeet er dan niet een optie bij te doen waarmee je het kan uitzetten, ik heb namelijk geen zin om elke keer te wachten voordat dat ding geladen is. :(

En nu hopen dat alle iedeeen uitkomen. :D

🌞🍃

• NitroX infinity
Op zaterdag 16 maart 2002 11:35 schreef DataBeest het volgende:
[..]
Vergeet er dan niet een optie bij te doen waarmee je het kan uitzetten, ik heb namelijk geen zin om elke keer te wachten voordat dat ding geladen is. :(
Die applets zouden dan in een apart forum komen.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
vervolg:

Zoeken naar WASP >> is geprobeerd, project nooit afgemaakt. Als je wilt, waar wacht je op :P
Was er, is er weer afgeweest.
7. Who's online? zegt 't al, kun je zien wie online is. Natuurlijk ook een optie dat je jezelf "invisible" kunt maken.
Jij wilt zien dat er 30.000 man online zijn? leuk.
8. Buddy list, is volgens mij al ergens genoemd. Kun je mensen aan toevoegen die je buddies zijn. zie je direct of ze online zijn en kun je elkaar berichten sturen.
Daar is dus ICQ voor (of je eigen programma >:) )
9. Members, Een complete lijst met alle leden. Valt te sorteren op naam, inschrijvings datum, datum/tijd laatste/eerste post, aantal posts, aantal topics.
We hebben de top250, wat wil je nog meer weten :?

• NitroX infinity
Op zaterdag 16 maart 2002 11:40 schreef Nielsz het volgende:

Zoeken naar WASP >> is geprobeerd, project nooit afgemaakt. Als je wilt, waar wacht je op :P
Kan niet programmeren :(

Per subforum aangeven hoeveel man er in zijn, als op subforum geklikt wordt zie je wie daar aanwezig zijn

Daar is dus ICQ voor (of je eigen programma >:) )
ik gebruik niet zo'n programma, tenminste niet meer.

altijd handig als je iets wilt nazoeken

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-11 21:51
Ja, laten we het nieuwe forum net zo bloated maken als vB. Ik heb liever een 'lean and mean', snel forum dat gewoon goed werkt, zonder allerlei extra opties erbij.

Nitrox_Infinity:
1. Een kalender waarop alle belangrijke computer gerelateerde gebeurtenissen staan maar ook de verjaardagen van alle gotters.
Sja, leuk, maar een beetje overbodig, niet? Als je dit zo graag wil, bouw het zelf, zet het op een aparte site.

2. aanpassing van de kleuren: de gebruiker kan uit een aantal kleurenschema's kiezen.
Waarom? Als er gewoon een goed design is, wat heb je er dan aan om je kleurtjes te veranderen?

3. Een spam forum. Okay, dit klinkt misschien stom maar als je een forum maakt waar je post niet worden geteld kan men daar spammen en heb je een grote kans dat het in de overige fora afneemt. Hoewel ik nog niet zoveel spam ben tegengekomen.
Je laatste zin haalt je eigen punt al onderuit. ;)
Spam moet gewoon niet toegestaan worden, daar hebben we andere plekken voor.

4. Het zelf arrangeren van de verscheidene fora en subfora. De gebruiker kan zelf bepalen welk forum bovenaan staat en hoe de subfora's staan. Instellingen kunnen worden opgeslagen d.m.v. cookies.
Dat vind ik wel een goed idee, maar ik zou het eerder zien in de vorm van een lijstje met favo-fora, zodat je ook fora uit verschillende groepen bovenaan kan zetten(Ik kijk nl. vooral in P&W, LA en SA).

Sory hoor, maar daar hebben we toch gewoon al ICQ/MSN/AIM of Trillian voor.

Waarom als je er goede IRC clients voor hebt.

Zie nielsz.

Klinkt als... ICQ/MSN/AIM.

Zie nielsz.

10. Upload page, pics kunnen hier worden geupload. 60gig schijfje is wel genoeg lijkt me :9. Als het naar een schijf bij got wordt geupload hoeft men het niet op eigen ruimte te zetten en naar verloop van tijd te deleten. Krijg je ook niet van die "oude" topics met alleen maar kruisjes.
Daar zijn ook al mooie alternatieven voor(endoria.net bijv.).

Wat ik probeer duidelijk te maken: je moet niet alles in het forum willen hebben. Er zijn voor bijna alle dingen die je opnoemt al betere oplossingen.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 12:28

dawuss

gadgeteer

Dan komt er vast weer iemand aankloppen met een verbeterd scriptje dat OCR doet op het plaatje :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-10 17:18
bestaan er ook pagina's waarop de top posters opstaan?
Dan kan ik eens kijken hoeveel users er zijn die minder dan 200 post gemaakt hebben.

w00t

• kamerplant
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 16:04 schreef Robbie007 het volgende:
bestaan er ook pagina's waarop de top posters opstaan?
Dan kan ik eens kijken hoeveel users er zijn die minder dan 200 post gemaakt hebben.
http://213.239.154.14/~kees/top100/ :?

🌞🍃

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Is het misschien wel een idee om bij overzetten naar nieuw forum de user lijst eens te herzien? Dat iedere user binnen bepaalde tijd op een of andere manier zijn account moet migraten (bevestigen) zodat eens duidelijk wordt welke accounts überhaubt nog zin hebben. Volgens mij zijn er nogal wat dode accounts, is een beetje zinloos om die allemaal te behouden imo.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

vervolg:
http://www.mhil.net/ocm ;)

Verwijderd

[..]

Tuurlijk Nielsz ;) 75% van alle leden lopen hier voortdurend rond :+

• NitroX infinity
[zeikmodus][/zeikmodus] geeft de tussengevoegde tekst een geel kleurtje :+

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:34

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik heb ook idee!
een soort status.

Het gebeurt wel eens dat je in een topic steeds moet reageren maar als je dan ineens niet meer reageert dan vinden de andere dat raar.

Dan maak je dat je kan doen zoiets als:

-Afwezig
-Slaapt
-e.d.

Dat staat dan bijvoorbeeld zo: "Snow_King (Online)"

Lijkt me wel een ID

• Snow_King
  • Laatst online: 22:34

Snow_King

Konijn is stoer!

waar dan?

• Vae Victis
  • Laatst online: 19:11

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zondag 17 maart 2002 13:08 schreef Snow_King het volgende:
Ik heb ook idee!
een soort status.

Het gebeurt wel eens dat je in een topic steeds moet reageren maar als je dan ineens niet meer reageert dan vinden de andere dat raar.

Dan maak je dat je kan doen zoiets als:

-Afwezig
-Slaapt
-e.d.

Dat staat dan bijvoorbeeld zo: "Snow_King (Online)"

Lijkt me wel een ID
Is er eigenlijk al. ICQ. die bloemetje is dan groen,rood,grijs. ;)

• kamerplant
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 13:09 schreef Snow_King het volgende:

[..]

waar dan?
http://213.239.154.14/~kees/top100/

🌞🍃

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:55

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 16 maart 2002 15:14 schreef dawuss het volgende:
Dan komt er vast weer iemand aankloppen met een verbeterd scriptje dat OCR doet op het plaatje :P
Dat valt best te voorkomen hoor...gewoon de achtergrond een beetje irritant maken voor de OCR-software. Dat doet Yahoo/Geocities ook en als het daar werkt, dan zal het hier vast ook wel werken :). Alleen denk ik dat je met zo'n code-in-image een probleem probeert op te lossen dat niet bestaat. Hoeveel massa-registraties zijn er nu helemaal? Je hebt een stel kloontjes die direct geband worden zodra ze opgemerkt worden en misschien dat iemand wel drie accounts heeft, maar dan houdt het ook wel op...niet echt nuttig om daar dan zoiets voor in te voeren.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 20:43

chem

Reist de wereld rond

Op zaterdag 16 maart 2002 15:14 schreef dawuss het volgende:
als je met ~ 20 verschillende fonts, met verschillende afmetingen, cursief bold etc. werkt, met randmon kerning, een vreselijk lastig patroon op de achtergrond: dan is het HEEL lastig om daar iets nuttigs voor te maken.

Het kan dan nog wel, maar je moet je afvragen hoeveel tijd je erin wilt steken om een spamaccountje te maken :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1