Ja, laten we het nieuwe forum net zo bloated maken als vB. Ik heb liever een 'lean and mean', snel forum dat gewoon goed werkt, zonder allerlei extra opties erbij.
Nitrox_Infinity:
1. Een kalender waarop alle belangrijke computer gerelateerde gebeurtenissen staan maar ook de verjaardagen van alle gotters.
Sja, leuk, maar een beetje overbodig, niet? Als je dit zo graag wil, bouw het zelf, zet het op een aparte site.
2. aanpassing van de kleuren: de gebruiker kan uit een aantal kleurenschema's kiezen.
Waarom? Als er gewoon een goed design is, wat heb je er dan aan om je kleurtjes te veranderen?
3. Een spam forum. Okay, dit klinkt misschien stom maar als je een forum maakt waar je post niet worden geteld kan men daar spammen en heb je een grote kans dat het in de overige fora afneemt. Hoewel ik nog niet zoveel spam ben tegengekomen.
Je laatste zin haalt je eigen punt al onderuit.

Spam moet gewoon niet toegestaan worden, daar hebben we andere plekken voor.
4. Het zelf arrangeren van de verscheidene fora en subfora. De gebruiker kan zelf bepalen welk forum bovenaan staat en hoe de subfora's staan. Instellingen kunnen worden opgeslagen d.m.v. cookies.
Dat vind ik wel een goed idee, maar ik zou het eerder zien in de vorm van een lijstje met favo-fora, zodat je ook fora uit verschillende groepen bovenaan kan zetten(Ik kijk nl. vooral in P&W, LA en SA).
5. Instant Messaging. Geen microsoft instant messenger, geen yahoo, geen icq, geen aim, geen wat dan ook. MAAR een Got messenger, alleen voor got geregistreerden. 250 posts, en minimaal een maand geregistreerd, ofzo.
Sory hoor, maar daar hebben we toch gewoon al ICQ/MSN/AIM of Trillian voor.
6. IRC Java applets ingebouwd zodat je de irc kanalen van got en tweakers(?) vanuit het forum kunt bezoeken.
Waarom als je er goede IRC clients voor hebt.
7. Who's online? zegt 't al, kun je zien wie online is. Natuurlijk ook een optie dat je jezelf "invisible" kunt maken.
Zie nielsz.
8. Buddy list, is volgens mij al ergens genoemd. Kun je mensen aan toevoegen die je buddies zijn. zie je direct of ze online zijn en kun je elkaar berichten sturen.
Klinkt als... ICQ/MSN/AIM.
9. Members, Een complete lijst met alle leden. Valt te sorteren op naam, inschrijvings datum, datum/tijd laatste/eerste post, aantal posts, aantal topics.
Zie nielsz.
10. Upload page, pics kunnen hier worden geupload. 60gig schijfje is wel genoeg lijkt me
. Als het naar een schijf bij got wordt geupload hoeft men het niet op eigen ruimte te zetten en naar verloop van tijd te deleten. Krijg je ook niet van die "oude" topics met alleen maar kruisjes.
Daar zijn ook al mooie alternatieven voor(endoria.net bijv.).
Wat ik probeer duidelijk te maken: je moet niet alles in het forum willen hebben. Er zijn voor bijna alle dingen die je opnoemt al betere oplossingen.