Ik probeer mijn schijven in een geluidsdichte doos in te bouwen, en te koelen met een koperbuis.
Dit zijn plaatjes van een nieuwe poging.
Broodtrommel en tandenschuim achterzijde:

Broodtrommel en tandenschuim voorzijde:

Ingepakt:

Dicht, achterzijde:

Dicht, voorzijde:

De geluidswinst valt mij echter tegen: het gegier van de IBM blijft hoorbaar (circa 25%).
Misschien dat de doos IN een PC-kast met tandenschuimplaten wel een goede isolatie geeft.
Ik denk dat je de isolatie van de schijven ook perfect moet uitvoeren (absoluut geen geluidslekken).
Temperatuur is volgens HDD-Temperature trouwens stijgend: 34 graden (in serie met CPU).
N.B.: de schijven zitten met dit soort plaatjes aan elkaar vast:

Ik denk dat je -als je de herrie geen probleem vindt- je twee van deze 1mm koperplaatjes eenvoudig tussen je schijven en de hdd-houder in kunt schuiven, om de koeling van de U-buis te verbeteren.
_EDIT:______________________________________________
Ik heb even een kussen
op de doos gelegd, en daardoor is het gegier bijna geheel weg. Dus er is een nog betere geluidsisolatie nodig. Dunner, maar luchtiger?
Dit zijn plaatjes van een nieuwe poging.
Broodtrommel en tandenschuim achterzijde:
Broodtrommel en tandenschuim voorzijde:
Ingepakt:
Dicht, achterzijde:
Dicht, voorzijde:
De geluidswinst valt mij echter tegen: het gegier van de IBM blijft hoorbaar (circa 25%).
Misschien dat de doos IN een PC-kast met tandenschuimplaten wel een goede isolatie geeft.
Ik denk dat je de isolatie van de schijven ook perfect moet uitvoeren (absoluut geen geluidslekken).
Temperatuur is volgens HDD-Temperature trouwens stijgend: 34 graden (in serie met CPU).
N.B.: de schijven zitten met dit soort plaatjes aan elkaar vast:
Ik denk dat je -als je de herrie geen probleem vindt- je twee van deze 1mm koperplaatjes eenvoudig tussen je schijven en de hdd-houder in kunt schuiven, om de koeling van de U-buis te verbeteren.
_EDIT:______________________________________________
Ik heb even een kussen