Ik heb een formulier gemaakt die wegschrijft in een mysql db. Wanneer ik verzend wordt alles netjes weggeschreven behalve de datum die blijft op 0000-00-00 00:00 staan. De datum wordt in het formulier niet ingevuld en zou op het moment van verzenden zelf een datum aan moeten maken (de huidige serverdatum neem ik aan). Ik heb in het formulier een hidden invoerveld gemaakt die dus de datum zou moeten wegschrijven in de database. Alleen dit veld heeft geen waarde. Hoe krijg ik het voorelkaar om de datum automatisch te laten invoeren zonder een waarde in te hoeven vullen.
Of is makkelijker om het datum invoerveld wel een waarde te geven zoals date(d-m-Y)? Als ik dat doe moet ik dan het veld datum in de db veranderen van het type Date naar bijvoorbeeld init() ?
Deze vragen zijn al gestelt een paar keer, maar ik heb niet precies het antwoord wat ik zocht. Ik kan ook geen code laten zien, want dan moet ik 3 pagina's query gaan sturen
Of is makkelijker om het datum invoerveld wel een waarde te geven zoals date(d-m-Y)? Als ik dat doe moet ik dan het veld datum in de db veranderen van het type Date naar bijvoorbeeld init() ?
Deze vragen zijn al gestelt een paar keer, maar ik heb niet precies het antwoord wat ik zocht. Ik kan ook geen code laten zien, want dan moet ik 3 pagina's query gaan sturen