ik heb een paar dagen geleden een traffic monitor gebouwd, dit is een deel van de regels (MASQ regels staan er niet in, maar PC in LAN worden geMASQ)...
hiermee kan ik zien hoeveel verkeer ik tussen mijn server en Internet heb, en hoeveel verdeer ik tussen mijn LAN heb... dit werkt goed, alleen ik heb een probleem...
als ik met een PC achter mijn server iets download van Internet, dan wordt alleen counter inet_in opgehoogd, terwijl je zou verwachten dat [b]lan_out[b] ook omhoog zou moeten gaan...
ik heb al veel geprobeerd, maar het lukt mij niet om een counter te maken die kan tellen hoeveel bytes op Internet is download naar mijn PC die achter de server staat...
dingen zoals
werken niet....
weet iemand hoe het wel kan met ipchains?
code:
1
2
3
4
| ipchains -A input -s 0.0.0.0/0 -d $IP -j inet_in ipchains -A output -s $IP -d 0.0.0.0/0 -j inet_out ipchains -A input -s 10.0.0.0/24 -d 10.0.0.1 -j lan_in ipchains -A output -d 10.0.0.1 -s 10.0.0.0/24 -j lan_out |
hiermee kan ik zien hoeveel verkeer ik tussen mijn server en Internet heb, en hoeveel verdeer ik tussen mijn LAN heb... dit werkt goed, alleen ik heb een probleem...
als ik met een PC achter mijn server iets download van Internet, dan wordt alleen counter inet_in opgehoogd, terwijl je zou verwachten dat [b]lan_out[b] ook omhoog zou moeten gaan...
ik heb al veel geprobeerd, maar het lukt mij niet om een counter te maken die kan tellen hoeveel bytes op Internet is download naar mijn PC die achter de server staat...
dingen zoals
code:
1
2
| ipchains -A input -s 0.0.0.0/0 -d $WORK_ST_1 -j lan_in ipchains -A output -s $WORK_ST_1 -d 0.0.0.0/0 -j lan_out |
werken niet....
weet iemand hoe het wel kan met ipchains?