Toon posts:

Flash plugin in Mozilla

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje met het aan de praat krijgen van van de Flash plugin onder Mozilla 0.9.8 op RH 7.2

Flash werkt prima als ik als root in KDE inlog. Als ik echter als "normale" user inlog werkt het dus niet.

Nou zit ik al een paar maanden met Linux te kloten, en dit leek mij een typisch geval van geen rechten (geen toegang tot plugin)

Nou zit ik me al een half uur helemaal suf te chmod'en, maar het helpt geen reet.

Wat ik ook niet begrijp is waarom Konqueror wel werkt terwijl die gebruik maakt van de zelfde plugin ?!?.

Als ik als "normale" vanaf de console SU en dan mozilla opstart werkt het ook goed.

Wat zie ik over het hoofd ??

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Heeft het niet iets te maken met de variable MOZILLA_HOME?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

misschien moet je die plugin in je homedir in

.mozilla/plugins zetten ?

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
surf met Mozilla eens naar 'about:plugins' (zonder quotes), dan zie je van waar hij ze probeert te laden.

Mozilla 0.9.9 is trouwens al uit.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal goeie ideen, maar helaas.

MOZILLA_HOME : volgems mij kijkt ie daar niet naar, Konqueror
had 'm wel in z'n rijtje van lokaties voor plugins staan, heb
alles eruit gedonderd, hij kijkt nu alleen nog naar /usr/lib/mozilla/plugins, en flash in Konqueror werkt nog steeds.

./mozilla/plugins : Kan ook, maar zo heb ik het niet
geinstalleerd, heb dus ook geen ./mozilla/plugins directory.
Het heeft gewerkt zonder die directory.

about:plugins : ziet er goed uit, Mozilla haalt z'n flash plugin uit /usr/lib/mozillla/plugins, niets vreemds aan te zien.

Mozilla 0.9.9 is uit : Yep, dat weet ik , zo is het gedonder begonnen, die installeerde maar die wilde helemaal niet opstarten. vandaar dat ik 0.9.8 er maar weer op heb gezet.

Ga maar weer verder met chmod.........

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Bij mij staan plugins ook in /usr/lib/mozillla/plugins, iedereen kan in deze dir. libflashplayer.so heeft 555 als rechten, ShockwaveFlash.class 444. Ik heb Flash versie 5.0 r47 (die twee bestanden van net zijn 947992 resp. 2363 bytes groot), wat perfect werkt.

Meer nuttige informatie kan ik niet verzinnen :+

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Juist, das (precies?) zo als ik het ook heb, ook de zelfde versies. Heb het ook zo op m'n desktop machine geinstalleerd, en dat werkt prima.

heb nu /usr/lib/netscape/plugins en /usr/local/netscape/plugins helemaal van m'n schijf af gegooid. Staan alleen nog maar onder /usr/lib/mozilla/plugins.

En nog iets vreemds,

Ik heb Konqueror opnieuw laten zoeken naar plugins in /usr/lib/mozilla/plugins en hij vindt de Flash plugin 4 X

( staat dus 4 keer in het rijtje plugins !! )

Hoe de F... kan dat nou weer ? hij staat echt maar 1 keer in de plugin directory. Het lijkt ook wel of ie Flash nu 4 keer achter elkaar opstart als ik op een flashsite kom ( heeft er verder denk ik niets mee te maken, maar toch..... )

Wat is dit voor OS ? Microsoft Linux ??

Verwijderd

Microsoft Linux?! :'( nee toch?! :? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Laatste update:

Mozilla eraf gegooid en weer opnieuw geinstalleerd, resultaat: Geen reet verschil.

Ik dacht dat dit soort probleempjes voor een beetje Linux guru een eitje waren, chmod'je hier, chown'tje daar en het werkt weer.

Waar zijn die guru's ???

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 20:33
probeer het eens met een nieuw profiel:
code:
1
2
cd ~
mv .mozilla .mozilla.old

en dan krijg je een nieuw profiel (profile)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, maar werkt helaas ook niet, het is volgens mij een kwestie van rechten.

Als ik vanuit de console SU naar root en dan mozilla vanaf
de prompt opstart werkt het okay. Als ik vervolgens nog een
Mozilla opstart maar dan gewoon vanuit het KDE menu werkt die ook goed. ( heb dan dus 2 keer Mozilla open staan )

Dat komt volgens mij omdat dan het mozilla process
opgestart is onder de user "root" en iedere volgende sessie
ook gewoon onder root opstart.

Ik zit het hele userbeheer en het uitdelen van rechten en toegang al een tijdje voor me uit te schuiven, maar ik moet er nu toch echt een keertje in duiken. Ik kom duidelijk kennis te kort om dit volgens mij redelijk eenvoudige probleem op te lossen.

b.t.w Wat een relaxte dude is die Cox, zit daar een beetje
midden in de nacht knetterstoned in z'n ondergoed met Linux te klooien en krijgt er nog voor betaald ook.

Geen hond die begrijpt wat ie nou eigenlijk aan het doen is, en toch staat ie bij RedHat op de loonlijst.

Ik zelf zit hele dagen en nachten met RedHat te klooien, zelfs ik begrijp niet wat ik doe, en nog moet ik betalen voor m'n nieuwe RH Distro.

Damn....

• Wirf
Op vrijdag 15 maart 2002 23:23 schreef Escuda het volgende:
b.t.w Wat een relaxte dude is die Cox, zit daar een beetje
midden in de nacht knetterstoned in z'n ondergoed met Linux te klooien en krijgt er nog voor betaald ook.
umm....
Geen hond die begrijpt wat ie nou eigenlijk aan het doen is, en toch staat ie bij RedHat op de loonlijst.
http://www.linux.org.uk/diary

lees en leer ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is precies wat ik bedoel, ik kijk regelmatig in z'n
dagboek en lees dan dingen in de trant van:

-----
Vandaag heb ik eieren met spek gebakken. Telsa is vandaag
voor het eerst ongesteld geworden, ik heb beloofd dat we vanmiddag naar de supermarkt gaan om daar OBtjes te halen.

Ga vanavond bij vrienden op bezoek maar heb eigenlijk geen
idee waar ze wonen, ik zie wel waar ik terecht kom. De verbouwing is nu eindelijk achter de rug en m'n cd speler
doet het ook weer, o ja, kernel 2.5.18 is uit.
-----

Hij werkt zoals ie eruit ziet.

Beetje off topic, maar ik kon het niet laten.

• Wirf
haha, ja, dat klopt wel, maar je ziet ook dingen zoals

"Spent the early part of the day getting the rather bizarre UGear joystick come helmet working."

tja... lijkt me toch vrij duidelijk ;)
en die persoonlijke dingen vind ik ook wel leuk om te lezen

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk, hij weet echt wel wat ie aan het doen is, hij
wordt er niet voor niets voor betaald.

Lijkt mij een hele relaxte job.

Verwijderd

LOL. Dhr. Cox stuurt in ieder geval erg veel mail per dag, gezien zijn bijdrage aan o.a de Linux-kernel mailing list. Kernel hacker is zijn beroep geloof ik. Hij bakt heel regelmatig kernels (de -ac reeks) en daarnaast is hij maintainer van de kernel versie 2.2.x . Hoe doet erg veel goed werk voor de Linux kernel.
Ik gebruik heel vaak ac kernels, omdat ik die net iets beter vind dan die van Marcelo, al was het maar omdat ze wel getest zijn. :)

Maar om even op je probleem terug te komen, probeer de omgevingsvariabele MOZILLA_FIVE_HOME eens ?

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Hier in 7.2 werkt 4.0r12 wel met 0.9.9, samen met enkel de default plugin. 'about:plugins' list hem als /usr/lib/netscape/plugins/libflashplayer.so en die is gelinkt door /usr/lib/netscape/plgins/libflashplayer.so en zonder gebruikmaking van de variabele MOZILLA_HOME. 'k Weet alleen nog dat dat ook door stoeien is ontstaan ;)

Of probeer
set MOZILLA_HOME=/usr/lib/mozilla/
export MOZILLA_HOME

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

En als je de libflashplayer.so nou eens voorziet van exec rechten ? Ik meen net zoiets gehad te hebben ..

• Wirf
probeer dit anders:

cd /usr/local/mozilla
chmod -R 777 ./plugins

dan hebben alle plugins, en de plugin directory zelf, alle rechten aanstaan. Als dit niet werkt, dan licht het niet aan de rechten.

Pagina: 1