HDD lampje werkt niet meer?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 23:20
Ik heb laatst een nieuwe IBM HDD gekocht (GX75 45 GB). Ik had al een 27 GB GX35 (DTLA).

De 'oudste' HDD in m'n systeem (Een 12 Gig Quantum Fireball) heb ik eruit gehaald om plaats te maken...

Met de Quantum deed het HDD lampje het gewoon, maar met die 27 BG IBM niet meer.

De 27 gig is de master (was voorheen de slave van de Quantum) en de 45 GB de slave.

heeft iemand enig idee hoe ik de IBM zover kan krijgen om ook m'n HDD lichie aan te sturen?

Alvast bedankt.

BTW. Voor de slimme gozers die nu gaan beweren dat het lampje kapot is: NEE het lampje is NIET kapot. Als ik namelijk op de reset knop duw, dan gaat ie gewoon branden (is een feature van m'n abit bh6).
Ook weet ik dat zeker omdat ik nog even de Quatum weer in m'n systeem heb gehangen om zeker te zijn dat er niet iets doorgefikt was ofzo :)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:24
Kabeltje voor lampje niet verkeerd om op mobo aangesloten?

• ShadowLord
Hehe... Die kabel zit er niet bij.. dat is nu het vage... Die Quantum zat dus alleen maar een voedings-stekker+IDE kabel op.. precies hetzelfde als op m'n IBM... Op beide kun je GEEN kabel voor het lampie aansluiten.

De Quantum heeft van zich zelf wel een lampje, maar dat heeft hier niet zoveel mee te maken.
Of het signaal voor het lampje gaat gewoon over een draadje in de IDE kabel (dus de IBM genereerd geen 'licht' signaal). Of m'n MOBO stuurt het het lampje aan als er activity is op de IDI interface, maar dan zou dat bij de IBM ook moeten werkuh.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Hmmmm meestal krijg je ook geen kabeltje bij je HDD...

Normaal gesproken sluit je een kabeltje (meestal heet ie HDD LED) op je moederbord... daar moet ergens een HDD LED aansluiting op zitten... dus met andere woorden, zit er "standaard" een HDD LED kabeltje bij je Behuizing...

Wat voor moderbord en behuizing heb je ?

edit:

Volgens mij wordt het Lampje door de BIOS geregeld... als je dus meer dan 1 HDD in je systeem hebt hangen, dan wordt d.m.v. de BIOS (instellingen) het Lampje geregeld...want je hebt als het goed is maar 1 lampje (tenzij je een SERVER TOWER Hebt. Me Pa heeft zo'n Tower, met 10 HDD LED's)

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DAt lampje zit aan je ide controller, als die wat doet gaat het lampje branden, ik denk niet dat er wat mis is met je hd

• ShadowLord
Hmm gek.. dat ie het met m'n oude HDD het wel deed en nu niet meer...

Het is een BH6 mobo. En bij m'n HDD of moederplank zit geen kabeltje. Of een aansluiting daarvoor.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46
Ik weet wel zeker dat er een HDD LED aansluiting op je MB zit. Beter kijken maat. Zit bij de rest van die 2 rijen pinnen (power, reset enz )..

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Elk moederbord heeft een LED aansluiting... normaal gesproken heb je 2 LED-tjes een groene of rode of oranje... maakt niet zo veel uit. De ene is voor POWER aanduiding (aansluiting) en de andere is dus voor je HDD aanduiding... Deze LED-tjes moet je dus (goed) op je moederbord aansluiten... en aan de hand van welke HDD bezig is met werken, gaat je HDD LED branden... het maakt dus niet uit of het nou je Master of Slave HDD is... 1 LED-tje is voldoende... als ie het dus niet doet, kabeltje ff omdraaien...
Pagina: 1