Toon posts:

Cool Edit Pro problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al enkele jaren Cool Edit Pro voor het monteren van audio. Tot gisteren was de aanschaf van de licentie het geld waard, maar sinds gisteren zit ik met het volgende probleem: tijdens het afspelen en opslaan van wave bestanden komen er tikken in. Je zult begrijpen, op deze mannier is het programma waardeloos. Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt en zo ja hoe is het op te lossen?

Systeem:
Windows 2000
Pentium 600 Mhz
256 MB ram
Terratec 24/96

Thanx.

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-12 21:29
Ik heb ongeveer zoiets gehad en het lijkt me een HD probleem.
Als je meerder Hd's hebt probeer dan eens te saven naar die HD en af te spelen om te checken of je dan nog steeds die probs hebt. Ook even scandisk runnen over je HD kan geen kwaad.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48
Ik heb het alleen als mijn systeem is gecrasht en opnieuw Cool Edit Pro open. hij ziet dan dat ik nog bezig was en vraagt netjes of ik daarmee wil doorgaan. Meestal gaat dit goed, maar 1,2 op de 10 keer zitten er dan ook van die tikken of ruis in. hoe het komt: Ik heb geen idee...

Das echter een van de weinige nare dingen aan het proggie. Verder is het een perfect programma.

Verwijderd

ik ben een behoorlijke grootgebruiker van cooledit pro, maar dit probleem heb ik nog nooit gehad

aangezien je een licentie hebt zou ik even een mailtje sturen naar syntrillium met je problemen...

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 14:08
Even een schop, aangezien het niet geheel een nieuwe topic waard is;

Ik heb mijn cassettespeler op m'n PC aangesloten via de koptelefooningang van de cassettespeler en de vooringang voor microfoons op mijn PC.
Via het opneemproggie dat standaard in Windows zit kan ik cassettebandjes nu gewoon opnemen, maar via Cool Edit Pro ben ik er nog niet helemaal achter hoe het in z'n werk gaat, moet ik iets bepaalds instellen?

Verwijderd

Dat heeft weinig met Cool Edit te maken maar met de instellingen van je PC lijkt me :? In principe kun je met Cool Edit alles opnemen dus ook casettebandjes, je kan sowieso in CE altijd even testen of ie signaal krijgt door op F10 te rammen (show record level). Als ie geen input krijgt staan je opname instellingen fout (in Windows)...als je een "What u hear" instelling hebt bij je opname instellingen, altijd die kiezen :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:39
Via het opneemproggie dat standaard in Windows zit kan ik cassettebandjes nu gewoon opnemen, maar via Cool Edit Pro ben ik er nog niet helemaal achter hoe het in z'n werk gaat, moet ik iets bepaalds instellen?
Ten eerste: Sluit je cassettespeler aan op de lijn-ingang, niet de microfoon ingang.
Ten Tweede: Druk in cool-edit even op F1, daarin staat alle uitleg die je nodig hebt. Opnemen vanaf de lijningang is toch wel erg basic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.