Iemand ervaring met overklokken van een celeron 633(66fsb)op een pcpartner mobo(apollo pro 693 596b)?? ik kan namelijk alleen met de jumpers de fsb regelen. Als ik hem op 100 zet doet ie niets meer, terwijl de processor het wel moet aan kunnen (stepping Cb0) en het geheugen is PC133.
weet je wat nou vreemd is; ik heb een poos terug de bios geflashed en daarna kan ik geen fsb of vcore meer regelen in de bios!! zal ik dan terug gaan naar de oude bios?
zou ik een bv een standaard bios van via kunnen flashen op dit moederbord???? wat ik niet snap is dat er op de chips staat 693a en 596b en de rest van de configuratie komt overeen met 693 596a. ik wil dus eigenlijk een nieuwe bios(net zoals de huidige) met dan met ondersteuning om voltage/fsb etc te regelen in de bios
ik had me oude Celly 633 op een fbs van 83 loopen (788 Mhz)
zonder probleemen kon ik zo in de bios instellen
ik had voor de rest niks anders gedaan standaard Cooler late zitten
en ook van de Vcore voltage ben ik afgebleven
Ow ja min bios wilde niet verder dan 83
tenzij ik eerst naar de 100 ging maar toen deed i het niet
zonder probleemen kon ik zo in de bios instellen
ik had voor de rest niks anders gedaan standaard Cooler late zitten
en ook van de Vcore voltage ben ik afgebleven
Ow ja min bios wilde niet verder dan 83
tenzij ik eerst naar de 100 ging maar toen deed i het niet
Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
kan je het niet met jumpers doen ???Op vrijdag 15 maart 2002 14:56 schreef tazmaniac20 het volgende:
zou ik een bv een standaard bios van via kunnen flashen op dit moederbord???? wat ik niet snap is dat er op de chips staat 693a en 596b en de rest van de configuratie komt overeen met 693 596a. ik wil dus eigenlijk een nieuwe bios(net zoals de huidige) met dan met ondersteuning om voltage/fsb etc te regelen in de bios
alleen de FSB helaas! wat is de standaard Vcore van de cpu?
klijne HINT
http://www.intel.com/home/desktop/celeron/index.htm?iid=ipp_browse+dkstopprocess_celeron&
http://www.intel.com/home/desktop/celeron/index.htm?iid=ipp_browse+dkstopprocess_celeron&
Pagina: 1