Club3d Radeon 8500LE te lage memory?

Pagina: 1
Acties:

• MBx_nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-01 12:31
Mijn radeon 8500 loopt i.p.v. 250/250 op 248,75/238,50
Als ik hem met powerstrip op 250/250 zet krijg ik allemaal strepen in het beeld tijdens 3dmark2001SE.

Heeft iemand enig idee of dit een hardware probleem is, of dat dit software matig kan worden opgelost?

Alvast bedankt,

Mijn specs:
AMD1000
MSI Kt7 pro2
club3d Ati Radeon 8500
384Mb sdram
driver: 6.13.10.6043

Verwijderd

die 248 is normaal...maar het kan ook zijn dat powerstrip het verkeerd weergeeft en dat ze toch allebi op 250 lopen.

Verwijderd

Probeer RadeonTweaker eens... misschien dat hij dan wel 250/250 aangeeft... anyway ik ga deze kaart ook halen (de 275/275 versie)

offtopic: Stefan (Shaggy) waar ben je nooit meer online?

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Ik heb dus EXACT hetzelfde. Bij mij gaf Powerstrip ook 248/238 aan als mhz-instellingen. De core kon ik wel makkelijk op 280 krijgen, maar het geheugen stribbelde tegen. Als ik er wat mee deed qua snelheid dan ging hij artifacten.

Toen ben ik met dat Radeon Flash tooltje van John Hoek bezig geweest, en dat werkte prima. Eerst de standaard LE 250/250 bios ingeladen en gereboot. Uitvoerig getest, en dat werkte inderdaad ietsjes sneller, stabiel en zonder artifacts. Daarna heb ik de 275/275 bios geladen met verbeterde geheugentimings, en zonder reboot meteen erna handmatig de snelheid aangepast naar 275/250. Werkte ook prima. Daarna elke dag het geheugen met 5 mhz per keer opgehoogd, totdat hij lelijke strepen ging vertonen bij 285 mhz geheugensnelheid. Momenteel loopt mijn Club3D Radeon 8500LE op 280/284, en dat is dus zonder voltage mod of ram-sinks ofzo.

Waarom die kaart eerst niet wou overklokken, en nou wel? Geen idee wat precies de oorzaak is... Misschien heeft die Radeon Flasher wel een instelling veranderd die ervoor zorgde dat de boel later hoger wou. Of misschien moet zo'n kaart eerst 'inbranden' ofzo, dat hij naar een paar weken hoger komt, weet ik veel... Resultaat is wel: ik kom nou hoger als toen ik hem net had, en daar ben ik wel blij mee :)

Tip: gebruik i.p.v. Powerstrip eens Rage3D Tweak, te downloaden op www.rage3d.com . Heeft veel meer instellingsmogelijkheden, en geeft niet zo'n irritante vertraging bij het opstarten.

sigloos

• MBx_nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-01 12:31
Oke thanks zal eens kijken of ik de bios kan flashen.
Rage 3d tweak heb ik ook al eens geprobeerd maar daarmee kreeg ik de zelfde problemen.

Heb nu radeonator gedownload alleen nog niet geprobeerd.

• Lezzz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10-2013

Lezzz

Nunc id vides - Nunc ne vides

Zover ik weet zijn er ook LE's in omloop die standaard op 250/240 lopen (o.a. Powercolor heeft twee LE-versies), maar hoe je die qua uiterlijk/doos moet onderscheiden van de 250/250's weet ik niet zeker.

A pc is like a work of art; it's never finished

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 14:10 schreef Thund3rKn0L het volgende:

offtopic: Stefan (Shaggy) waar ben je nooit meer online?
offtopic:
Heb een nieuw mail adres....uberstefan@hotmail.com :D heb jou dacht ik wel weer aangemeld maar er zou wel is mis zijn gegaan ofzo :? :?

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 14:49 schreef Shaggy het volgende:

[..]

offtopic:
Heb een nieuw mail adres....uberstefan@hotmail.com :D heb jou dacht ik wel weer aangemeld maar er zou wel is mis zijn gegaan ofzo :? :?
uberstefan wahahaha arogant zeg ;)

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 20:15 schreef MaXxX het volgende:

[..]

uberstefan wahahaha arogant zeg ;)
tis arrogant..... :P
Pagina: 1