Ik heb dus EXACT hetzelfde. Bij mij gaf Powerstrip ook 248/238 aan als mhz-instellingen. De core kon ik wel makkelijk op 280 krijgen, maar het geheugen stribbelde tegen. Als ik er wat mee deed qua snelheid dan ging hij artifacten.
Toen ben ik met dat Radeon Flash tooltje van John Hoek bezig geweest, en dat werkte prima. Eerst de standaard LE 250/250 bios ingeladen en gereboot. Uitvoerig getest, en dat werkte inderdaad ietsjes sneller, stabiel en zonder artifacts. Daarna heb ik de 275/275 bios geladen met verbeterde geheugentimings, en zonder reboot meteen erna handmatig de snelheid aangepast naar 275/250. Werkte ook prima. Daarna elke dag het geheugen met 5 mhz per keer opgehoogd, totdat hij lelijke strepen ging vertonen bij 285 mhz geheugensnelheid. Momenteel loopt mijn Club3D Radeon 8500LE op 280/284, en dat is dus zonder voltage mod of ram-sinks ofzo.
Waarom die kaart eerst niet wou overklokken, en nou wel? Geen idee wat precies de oorzaak is... Misschien heeft die Radeon Flasher wel een instelling veranderd die ervoor zorgde dat de boel later hoger wou. Of misschien moet zo'n kaart eerst 'inbranden' ofzo, dat hij naar een paar weken hoger komt, weet ik veel... Resultaat is wel: ik kom nou hoger als toen ik hem net had, en daar ben ik wel blij mee
Tip: gebruik i.p.v. Powerstrip eens Rage3D Tweak, te downloaden op
www.rage3d.com . Heeft veel meer instellingsmogelijkheden, en geeft niet zo'n irritante vertraging bij het opstarten.