[LOL]Eastereggs

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ja, ja het is weer vrijdag dus tijd voor een iets lichter onderwerp :) Wie van jullie bouwt wel eens een easteregg in ze software in en zoja hoe zag die er uit?

Zelf heb ik er wel eens 1 verstopt in een educatieve cd waar je pong kon spelen als je zocht op een bepaalde woordcombinatie :)

Ik ben benieuwt.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb nooit tijd voor dat soort dingen >:)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• raptorix
Op vrijdag 15 maart 2002 13:44 schreef D2k het volgende:
http://www.eeggs.com/ ;)
Die kende ik al :) Die in excel, dat je in 3d landschap rondvliegt, die is echt geniaal.

Verwijderd

Toen ik nog aan YaBB werkte hebben we er wel eens een paar ingestopt. Niet veel bijzonders, maar wel leuk als ze ze dan ook vinden :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Toen ik bezig was aan het programma Backwork hadden we er ook een easteregg ingestopt.

Niets speciaals gewoon een "alternatief" about schermpje >:)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Pelle
  • Laatst online: 09:41

Pelle

🚴‍♂️

Ik bouw altijd vervelende right-click-disabled-scriptjes die in een while(1)-loopje popups blijven openen :)

Neu, het enige wat ik wel eens doe is leuke error-messages geven als mensen m'n scripts aan proberen te roepen op een manier waarvan ik vind dat het niet mag, maar meer niet. Geen tijd voor enzo :)

Verwijderd

Heb 'n keertje Snake gemaakt in een verborgen frame dat je kon uitrekken. Maar toen ik 't aan m'n baas liet zien moest ik 't meteen weghalen! ;(

Verwijderd

Een PHP 4.x enabled page en dan dit achter de URL zetten:

?=PHPE9568F36-D428-11d2-A769-00AA001ACF42

:)

Het is trouwens de schrijver van PHP of zo.

Verwijderd

Een hele tijd terug wel eens een schermpje er in met een foto van de keuken bij ons op kantoor waar het een vreselijke puinhoop is met als onderschrift "Een kijkje in de keuken". Deze kwam tevoorschijn als je ergens op een hoekje van een logotje klikte. Volgens mij is-ie nog nooit ontdekt...

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:35
Op vrijdag 15 maart 2002 15:18 schreef Eikelbijter het volgende:
LOL!!

http://gathering.tweakers.net/showtopic.php?=PHPE9568F36-D428-11d2-A769-00AA001ACF42
Dat is een hele nare easteregg :o

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/showtopic.php?=PHPE9568F36-D428-11d2-A769-00AA001ACF42
Tja :P

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-09 16:14
In de adminstratieve bedrijfssoftware hebben we een easteregg. Je moet het 'about' scherm openen en dan "$WeLoVeMoNeY!" intypen, en dan met de rechtermuisknop op het bedrijfslogo klikken. Dan krijg je een venstertje waar alle namen van de oorspronkelijke ontwikkelaars langskomen en een aantal 'quotes' :)

Hij is nog niet ontdekt geloof ik :)

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op vrijdag 15 maart 2002 16:15 schreef Grum het volgende:
zo zijn er meer ...

PHPB8B5F2A0-3C92-11d3-A3A9-4C7B08C10000 - Credits
PHPE9568F34-D428-11d2-A769-00AA001ACF42 - PHP Logo
PHPE9568F35-D428-11d2-A769-00AA001ACF42 - Powered by Zend
PHPE9568F36-D428-11d2-A769-00AA001ACF42 - Easter egg

dat zijn ze allemaal
hhmm volgens mij zijn er meer...

Kijk hier maar eens naar:
code:
1
2
3
4
        if ((ta->tm_mon==3) && (ta->tm_mday==1)) {
                PUTS("?="PHP_EGG_LOGO_GUID"\" border=0 align=\"right\" alt=\"Thies!\"></a>");
            } else {
                PUTS("?="PHP_LOGO_GUID"\" border=0 align=\"right\" alt=\"PHP Logo\"></a>");

We kijken hier naar de code van phpinfo() Dus volgens mij moet hij op 1 april(of maart) het "andere" logo pakken

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Ik heb ook ooit eens in een applicatie een easter egg gebouwd.

Was een programma waarmee je een vloerbedekking kan uitkiezen en dan verschillende kamers kan kiezen en dan wordt de vloerbedekking erin gerenderd.

Er was 1 kamer bij met een receptie erin. En als je bij die roomsetting the magic word: "pamela" intikt, dan staat er ineens iemand achter de balie :9

Deze heeft Desso (tapijtfabrikant) nog niet opgemerkt en zal ook wel niet gebeuren 8-) denk ik.

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Op vrijdag 15 maart 2002 16:35 schreef LuCarD het volgende:

[knip]
We kijken hier naar de code van phpinfo() Dus volgens mij moet hij op 1 april(of maart) het "andere" logo pakken
1 april :)

Verwijderd

http://www.eeggs.com/items/14880.html

Zit er nu al ruim een jaar in, en m'n baas weet 't nog steeds niet. :)
En zelfs als 'ie ernaar gaat zoeken (hij is zelf ook programmeur), zal 't 'm wel wat speurwerk kosten. Alle teksten zijn encrypted, en de code staat op een plek waar je 'm niet echt verwacht. Bovendien doet de easter egg 't niet wanneer je het pakket vanuit de IDE van delphi start. :)

De Tetris implementatie is trouwens een Delphi port van een (best wel geniale) 4-liner in MSX-Basic van een ex-collega.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

In de PHP-DEV mailing lijst hebben ze een soort running gag die af en toe langs komt: where did Thiess go this month ofzow, met dan een site erbij met die PHP gast. Laatst bijvoorbeeld te zien op de Britney Spears site. B-)

Thiess Arntzen op bezoek bij Britney

Rustacean

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:02
Op vrijdag 15 maart 2002 20:45 schreef Afterlife het volgende:
De Tetris implementatie is trouwens een Delphi port van een (best wel geniale) 4-liner in MSX-Basic van een ex-collega.
(BASIC) Code zien!!!!!!!!! :9

• .oisyn
  • Laatst online: 15:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

anders kijk je even naar de datum ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Soultaker
Op donderdag 02 mei 2002 02:03 schreef .oisyn het volgende:
anders kijk je even naar de datum ;)
Gezien. ;)

Is het zo vreemd om aan te nemen dat iemand die twee maanden geleden een bericht plaatste, nu nog steeds op dit forum rondwaart?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op vrijdag 15 maart 2002 15:18 schreef Eikelbijter het volgende:
LOL!!

http://gathering.tweakers.net/showtopic.php?=PHPE9568F36-D428-11d2-A769-00AA001ACF42
Hoe lang heb jij dat icoontje al?

Verwijderd

Ik heb ooit eens in een Macintosh pakket van ons een easter egg gebouwt. Als je de about screen opende en ondertussen de command (appeltje) toets en nog een paar (ALT, SHIFT) inhield, kreeg je een "alternatief" about scherm, met foto's van de ontwikkelaars, en een "liedje" dat door een van mijn collega's was gezongen.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:22

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:16

me1299

$ondertitel

Op donderdag 02 mei 2002 13:58 schreef klokkie het volgende:
Ik heb ooit eens in een Macintosh pakket van ons een easter egg gebouwt. Als je de about screen opende en ondertussen de command (appeltje) toets en nog een paar (ALT, SHIFT) inhield, kreeg je een "alternatief" about scherm, met foto's van de ontwikkelaars, en een "liedje" dat door een van mijn collega's was gezongen.
Lachen! :)

Wordt zo'n programma dan niet extereem groot alleen vanwege de easteregg??

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• .oisyn
  • Laatst online: 15:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op donderdag 02 mei 2002 12:32 schreef Soultaker het volgende:

[..]

Gezien. ;)

Is het zo vreemd om aan te nemen dat iemand die twee maanden geleden een bericht plaatste, nu nog steeds op dit forum rondwaart?
true, maar zo te zien is ie er niet meer :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Soultaker
Op vrijdag 03 mei 2002 14:41 schreef .oisyn het volgende:
true, maar zo te zien is ie er niet meer :+
That's a shame.

• WOmBaT
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

In m'n aardrijkskunde werkstuk had ik de verjaardag van een vriend van me ingebouwd. :)

En in m'n PWS zat er ook een die een subform gaf waarmee ik ongeveer 4 cd's kon afspelen die ik als MP3 meegepakken had in het programma >:)
Ctrl-enter Alt-enter Ctrl-enter Alt-enter Ctrl-enter Alt-enter:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1400391405

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 20:49

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik ben bezig met een eastereggje op het moment :)

Ronddraaiende kubus met op de zijkanten foto's van de ontwikkelaars..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op de site van mijn viendin krijg je een popup als je "sander" intikt. Moet je wel een keer op het flash gedeelte hebben geklikt.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• AW_Bos

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

heeft GoT ook eegs?

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 20:18
Ik heb een eindkwaliteitscontrole applicatie voor Philips Semiconductors gebouwd. Wordt wereldwijd gebruikt. Heb er voor mijn lol snake ingebouwd als Easteregg. :) Heeft diverse doolhoven en levels, houdt highscore bij etc. Overigens wel met toestemming van mijn baas. Die vondt dat nl. ook wel geinig. De sourcecodes zijn na uitlevering volledig door Philips gescreend, dus de easteregg zullen ze wel gevonden hebben. Maar ze hebben hem niet verwijderd.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
ga naar www.nob.nl, en houd een letter ingedrukt terwijl je op het home-ikoontje drukt. Als de door jou gekozen letter de eerste letter van een van de makers is, krijg je die te zien... (probeer bijv. de "d", "r", "a" en "f")... :)

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:30

Arjan A

Cenosillicafoob

In mijn Baan tijd heb ik ook wel wat software geschreven. Een van die dingen bevat na een magische toetsencombinatie (weet niet meer welke) een extra menu om de kleuren te veranderen. Was eigenlijk een feature die later er toch niet in hoefde.
Een echte egg heb ik gemaakt door in de About box ergens op te klikken met SHIFT ingedrukt. Dan kwam er een schuifpuzzeltje met het development team. Als je het puzzeltje af had, kwamen de credits onder de Mission Impossible tune (draaide toen in de bioscoop).
Nog een andere app bij Baan heeft een wizzard met aan de linkerkant foto's. Als je met je muis over sommige onderdelen op die foto's gaat, krijg je uitleg erover. Bijv. een consultant met een kop koffie naast zich, met muis over de koffie gaan en hup.
Laatste egg: In de splash van weer een andere Baan-app ergens op dubbelklikken en je krijgt een ovaaltje dat in een sinusbeweging over het scherm danst, van links naar rechts. In de ovaal staat een foto van mijntoenmalige projectmanager.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• _cyclops_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Op vrijdag 15 maart 2002 16:35 schreef LuCarD het volgende:

[..]

code:
1
2
3
4
        if ((ta->tm_mon==3) && (ta->tm_mday==1)) {
                PUTS("?="PHP_EGG_LOGO_GUID"\" border=0 align=\"right\" alt=\"Thies!\"></a>");
            } else {
                PUTS("?="PHP_LOGO_GUID"\" border=0 align=\"right\" alt=\"PHP Logo\"></a>");

dat 1 van maand 3, 1 april?

die easter egg is op 1 april te zien in je php_info();

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op vrijdag 03 mei 2002 16:44 schreef Weefselkweekje het volgende:
ga naar www.nob.nl, en houd een letter ingedrukt terwijl je op het home-ikoontje drukt. Als de door jou gekozen letter de eerste letter van een van de makers is, krijg je die te zien... (probeer bijv. de "d", "r", "a" en "f")... :)
Leuk....

Kan alleen de site niet bekijken, heb geen flash. Krijg dus een mooi blokje om scherm en meer ook niet.... :'(

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• AW_Bos

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Ik ben bezig met een programma voor een bedrijf. Als je op het puntje van de i klikt van de bedrijfsnaam zie je een foto van alle medewerkers. (20 man)

• WHiZZi
  • Laatst online: 08-09 14:40

WHiZZi

Museumdirecteurtje

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• AW_Bos

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Op dinsdag 07 mei 2002 12:47 schreef WHiZZi het volgende:
http://www.tweakers.net/etc.dsp?Action=

:+
Hehehe, maar kende ik al

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:03

Stewie!

Keen must die!

Op vrijdag 03 mei 2002 16:27 schreef CrashOne het volgende:
Op de site van mijn viendin krijg je een popup als je "sander" intikt. Moet je wel een keer op het flash gedeelte hebben geklikt.
klopt ja :P

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:03

Stewie!

Keen must die!

die isnie leuk :(
tweakers mag geen einde hebbe :( :(

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Glabbeek
  • Laatst online: 08-09 19:06

Glabbeek

Dat dus.

Ik heb een keer bij een applicatie die een export-module naar Exact had de volgende egg ingebouwd:

Op het scherm staat een button met daarop het logo van Exact
Als je er met ctrl-alt-right mouse of klikte veranderde het in de letters 'Ongeveer'.

Niet echt fantastisch, maar toch een egg...

En zo is het maar net.

Verwijderd

:D LoL :D

• AW_Bos

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

In Simcopter zitten ook wat Eggs.

Klik eens in de hangar op een rood vlakje achter een raam.!

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 16:36 schreef AW_Bos het volgende:
heeft GoT ook eegs?
d8 dat iemand is een keer had gezegd van wel :) weet alleen niet precies hoe :P

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Aan de onderkant van elke GoT pagina staat een seconde teller, die kun je alleen zien als je em selecteerd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2697872847

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 21:14 schreef bobo1on1 het volgende:
Aan de onderkant van elke GoT pagina staat een seconde teller, die kun je alleen zien als je em selecteerd :)

[afbeelding]
Da's geen egg :)

• Banpei
Ik heb ooit eens een website gemaakt voor een studievereniging. Daarop moest dan een foto van de bestuursleden komen lekker lallend op een feest. Ze moesten het dus ontzien met allerlei snorren en baarden als de website langer dan 15 minuten openstond. >:)

Helaas hebben ze de egg gevonden en verwijderd. :(

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 10:03 schreef Banpei het volgende:
Ik heb ooit eens een website gemaakt voor een studievereniging. Daarop moest dan een foto van de bestuursleden komen lekker lallend op een feest. Ze moesten het dus ontzien met allerlei snorren en baarden als de website langer dan 15 minuten openstond. >:)

Helaas hebben ze de egg gevonden en verwijderd. :(
lol!
Was vast niet vlak voor je ontgroening of wel ;)

• DRvDijk
  • Laatst online: 08-09 17:10
Da's de parsetime van GoT.. De stelletje ******** willen ons daarmee even de ogen uitprikken.. honderd honderd visits per seconde en dan alsnog een veel te lage parsetime.. AAAAAAARGH!!!

Keep up the good work ;)

• raptorix
Op vrijdag 03 mei 2002 16:36 schreef AW_Bos het volgende:
heeft GoT ook eegs?
Is geloof ik een tag die alles omdraait

• Dennis
  • Laatst online: 08:34
raptorix:
Is geloof ik een tag die alles omdraait
Die is er al uit gesloopt.

• Scarp
  • Niet online
Bij het scanner control software voor een CT Scanner (Computed Tomography) had een collega een easter egg ingebouwd.

Als de gebruiker een bepaalde patient naam invoerde en dan nog een paar toetsen combinaties intypte dan kwamen er geen beelden van de patient uit, maar het bekende rontgen (x-ray) plaatje van Homer Simpson (met die kleine hersenen).

Helaas nooit in het uiteindelijke product gekomen :(

• DRvDijk
  • Laatst online: 08-09 17:10
GOED dat het niet in het uiteindelijke product is gekomen!! Je weet niet hoe raar sommige mensen computerprogramma's hanteren en zo weinig verstand van zake hebben dat ze kunnen inzien dat het homer is ipv de patiënt die ze willen!!

• chem
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

een goede easter egg is niet te 'vinden' bij normaal gebruik, zelfs niet bij onverwachte omstandigheden..

dus mits de ee goed verstopt was zou het geen probleem opleveren

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 10:36 schreef elviver het volgende:
..
Je weet niet hoe raar sommige mensen computerprogramma's hanteren en zo weinig verstand van zake hebben dat ze kunnen inzien dat het homer is ipv de patiënt die ze willen!!
Mjah die bouwvakkers die CT scanners hanteren tegenwoordig, daar kun je niet meer van op aan....

edit:
niets tegen bouwvakkers overigens

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 10:44 schreef chem het volgende:
een goede easter egg is niet te 'vinden' bij normaal gebruik, zelfs niet bij onverwachte omstandigheden..
Zoals het naspeuren van een objdump? :)

• chem
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Op woensdag 08 mei 2002 10:46 schreef fladder het volgende:

[..]

Zoals het naspeuren van een objdump? :)
idd zelfs dan niet :D

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Banpei
Op woensdag 08 mei 2002 10:05 schreef Nielsz het volgende:

[..]

lol!
Was vast niet vlak voor je ontgroening of wel ;)
Nope... Dat was toen ik bijna afgestudeerd was... Even een leuke terugpest actie... >:)

• Dennahz
  • Laatst online: 05-09 21:32

Dennahz

Life feels like hell should.

een egg in ie 5.0 gloof ik is bij help -> info en dan ctrl ingedrukt houden en op die wereld bol klikken en wat slepen :D

Twitter

• Dennis
  • Laatst online: 08:34
BrEeZeR:
een egg in ie 5.0 gloof ik is bij help -> info en dan ctrl ingedrukt houden en op die wereld bol klikken en wat slepen :D
Het ging hier om zelf gemaakte eastereggs, en dit gaat weer redelijk off-topic. Overigens is die egg van jou in versie 4 :{

Verwijderd

Ik moet ook maar eens een egg gaan bedenken voor een progje dat bijna af is :)

Iemand ideeën? >:)

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 14:36 schreef dev het volgende:
Ik moet ook maar eens een egg gaan bedenken voor een progje dat bijna af is :)

Iemand ideeën? >:)
Imo moet er in een egg info staan over de makers. Anders is het geen egg.

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 14:36 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Imo moet er in een egg info staan over de makers. Anders is het geen egg.
Sja, maar ik ben de enige maker :) Wat zou ik over mezelf vertellen :P

• Dennahz
  • Laatst online: 05-09 21:32

Dennahz

Life feels like hell should.

Op woensdag 08 mei 2002 13:14 schreef ddc het volgende:

[..]

Het ging hier om zelf gemaakte eastereggs, en dit gaat weer redelijk off-topic. Overigens is die egg van jou in versie 4 :{
ho sorry meneer ddc.. :{

Twitter

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 14:39 schreef dev het volgende:

[..]

Sja, maar ik ben de enige maker :) Wat zou ik over mezelf vertellen :P
Dat je l337 bent, nogal logisch :)
Pagina: 1