Toon posts:

slackware iso downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
na aanleiding van dit topic [topic=439983/1/25] heb ik besloten om voor slackware 8.0 te gaan.

Nu heb ik een vrij snelle mirror gevonden. http://ftp.planetmirror.com/pub/slackware/slackware-8.0/isos/

welke bestanden moet ik daar nou hebben? alleen install.iso? Wil namelijk niet te veel downloaden

Verwijderd

tja het is maar wat je wil, install.iso is genoeg voor een basic systeem

er zijn btw ook snelle nederlandse mirrors
ftp.surfnet.nl
dl.xs4all.nl

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Op vrijdag 15 maart 2002 13:34 schreef linuxgeek het volgende:

tja het is maar wat je wil, install.iso is genoeg voor een basic systeem
I agree. Maar voor een lichtelijk geavanceerd systeem is het ook voldoende.

Used to be Down Under... Foto gallery

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
eerlijk gezegd lijkt het me niet geheel verstandig om gelijk in het diepe te springen als je net met linux begint. als beginner kan je het beste een distro als SuSE, Red-Hat of Mandrake nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 13:35 schreef kroeske het volgende:
eerlijk gezegd lijkt het me niet geheel verstandig om gelijk in het diepe te springen als je net met linux begint. als beginner kan je het beste een distro als SuSE, Red-Hat of Mandrake nemen.
jah maar suse en redhat kunnen niet op een pentium 120 met 16 ram en een 1 gig hd... heb ik mij laten vertellen. Madrake wel?

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
volgens mij kon het wel met red hat 6.2 oid

maar als je gelijk in het diepe wilt springen met linux en het moet op een p! 120 dan kun je beter debian gebruiken dan slackware. dit is een net wat makkelijk distro. er wordt iets meer voor gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal eens een kijkje nemen op hun site.
ben nu trouwens bij mandrake beland, en dat ziet er wel makkelijk uit, alleen nu zie ik op de downloadftp dat het 3 cds is... dus die kan waarschijnlijk ook niet op mijn pc of wel?

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
nee ik denk het niet

suse, mandrake en redhat zijn meer op de nieuwere pc gericht en debian slackware etc. ..... die kun ook op de wat oudere pc's.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Wat zou je ervan denken als je zelf eens gewoon iets probeert? :)
Ik heb het destijds ook niet op een presenteerblaadje gekregen, you know...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
ok. dan ga ik derbian 2.2 proberen.

ftp://ftp.nl.debian.org/pub/linux/debian-cd/2.2_rev5/i386/

welke files moet ik daar dan downloaden? 3cds?

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Als jij er allemaal fancy shit bij wil hebben zoals een grafische desktop en een 'kantooromgeving' (officeapplicaties) enzo heb je inderdaad aan 1 gieg niet genoeg (en aan de rest van je pc ook niet). Maar als het puur is om er mee te spelen, er van te leren en je alles commandline gaat doen is 1 gieg wel voldoende. Ik ben zelf ook een jaar geleden met Slackware begonnen (ook op 1 gieg), en het bevalt me nog steeds goed. In het begin is het moelijk omdat er weinig voor je gedaan wordt, je zult dus zelf veel moeten configureren, maar aan de andere kant leer je daar natuurlijk wel enorm veel van.

Nadeel van de huidige distro van Slackware is dat het nog steeds op kernel 2.4.5 draait. Als je dus inderdaad die gaat installeren zul je meteen een nieuwe kernel moeten maken. Misschien een probleempje voor een beginner ... :?

Just my 2 cents...

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 13:35 schreef kroeske het volgende:
Vind ik eigenlijk wel meevallen. Ik ben ook gewoon met Slackware begonnen, en ik vind dat de installatieprocedure best goed te volgen is. Alles is nl. goed gedocumenteerd, en de installatieprocedure zelf wordt ook begeleidt met voldoende verklarende tekst.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ok. Ga eerst zelf maar wat proberen, er zijn ook websites en zoekmachines met info, weet je ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.