Onder het motto 'Alle casemodjes tellen mee':
De telefoonlader op USB
Waarom je telefoonlader op je USB, zul je je ongetwijfeld afvragen. Nou, dat is eigelijk vrij makkelijk. M'n vriendin is d'r lader kwijt, dus heb ik die van mij meer naar huis genomen (je moet toch kunnen bellen om te kijken waar ze nou weer uithangt
). Maar op kantoor wil ik wel altijd m'n mobiele klaar hebben staan voor als ik plotseling naar een van onze labs moet.
Oplossing: De telefoonlader voeden met 5V uit m'n USB-poort.
Ik ben begonnen met het snel doorspitten van de USB standaard (1.1). Daarin las ik ergens dat de USB-poort zelf een stroombescherming heeft. Da's mooi, dan zie ik vanzelf wel of het wel of niet werkt
. Snel dat houdertje opengeschroefd, de female connector losgesoldeerd, <knip> USB-kabel aan een kant van connector ontdaan, vastgesoldeerd, dichtgescroeft en klaar! (in een half uur, helemaal niet slecht)
Meteen even twee blokkies staal erin gezet, hij was wat licht waardoor 'ie nogal snel verschoof bij het erin smijten van m'n mobiele.
Piccies voor de liefhebbers:

De telefoonlader op USB
Waarom je telefoonlader op je USB, zul je je ongetwijfeld afvragen. Nou, dat is eigelijk vrij makkelijk. M'n vriendin is d'r lader kwijt, dus heb ik die van mij meer naar huis genomen (je moet toch kunnen bellen om te kijken waar ze nou weer uithangt
Oplossing: De telefoonlader voeden met 5V uit m'n USB-poort.
Ik ben begonnen met het snel doorspitten van de USB standaard (1.1). Daarin las ik ergens dat de USB-poort zelf een stroombescherming heeft. Da's mooi, dan zie ik vanzelf wel of het wel of niet werkt
Meteen even twee blokkies staal erin gezet, hij was wat licht waardoor 'ie nogal snel verschoof bij het erin smijten van m'n mobiele.
Piccies voor de liefhebbers: