Toon posts:

cross-verloopstekker-cross+normaal UTP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een crossconnected kabel naar een andere pc lopen, die aan het internet zit. Nu heb ik laatst geprobeerd om via een upt verloopstekkertje en een tweede crossconnected kabel mijn pc direct aan de kabelmodem te hangen, maar helaas, hij deed het niet. Waarom niet?je zou denken cross+cross=normaal toch?

Voordat jullie zeggen, trek toch lekker een normale kabel direct naar de modem. Die cross connected kabel heb ik met HEEL veel pijn en moeite door het plafond getrokken en ik ben bang dat het een 'one timer' was, dus dat me dat niet nogeen keer lukt.

Of moet ik misschien de modem resetten zodat ie het doet?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
gewoon nieuwe stekkertjes aan die cross cable maken, zodat het een gewone kabel wordt :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Is da verloop stekkertje wel straight ?
Der zijn ook cross stukjes.
Cross & cross is indd straight.
Op vrijdag 15 maart 2002 12:36 schreef SH007 het volgende:
gewoon nieuwe stekkertjes aan die cross cable maken, zodat het een gewone kabel wordt :)
Dat is natuurlijk de beste oplossing. Die verloopstukjes zijn niet ideaal.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 12:00

joker1977

Tweakert

Inderdaad, dat lijkt mij ook de meest logische oplossing. Kijk even aan welke kant je de connector 'anders' dan straight hebt, knip die af en maak een nieuwe straight-verbinding. Dat lijkt me de meest logische keus.

Overigens, ik ben zwaar brak, maar ik dacht dat cross+cross ook weer een gewone kabel op moest leveren.. Weet je zeker dat je dat goedgedaan hebt ?

Verwijderd

Topicstarter
jongens, het is gelukt..het bleek dat ik de modem even moest resetten,en toen ik dat gedaan had, werkte het bij mij.
stekkertje weer straight knippen is geen optie, aangezien het direct aansluiten van mijn pc op de modem alleen voor s'avonds zou zijn, aangezien de "gateway" pc s'middags zakelijk gebruikt wordt en ik s'middags toch ook wil internetten...

dus bij deze:

cross-straight verloopstekkertje-cross=STRAIGHTkabel!

leuk!