Problemen met Philips CDRW804

Pagina: 1
Acties:

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03-2025

Crayne

Have face, will travel

Topicstarter
Ik heb sinds zondag een gloednieuwe Philips CDRW804 in mijn pc hangen, maar het kloteding weet die hele bak dus om zeep te helpen.

Het knappe is dat hij andere PCs lekker met rust laat en dat andere CDRWs mijn PC ook met rust laten.

Ik heb een ECS K7S5A (LAN) met 256 MB PC133 SDRAM, een Maxtor 7200 RPM 20GB HDD en die Philips.

Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? IDE 2 controller kaput? Ribboncable naar zijn grootje?

Aargh. :(

Mijn Library Thing catalogus

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06-2025

Pepper

The one and only!!

Op vrijdag 15 maart 2002 12:21 schreef FerEnZijnHandpop het volgende:
Ik heb sinds zondag een gloednieuwe Philips CDRW804 in mijn pc hangen, maar het kloteding weet die hele bak dus om zeep te helpen.

Het knappe is dat hij andere PCs lekker met rust laat en dat andere CDRWs mijn PC ook met rust laten.
wees eens wat duidelijker??

wat is er nou precies fout of welke foutmeldingen..

of is gewoon de zeep op? ;)

dus...

Verwijderd

Misschien moet je ff je bios updaten, kan zijn dat je controller de philips niet aan kan

Release Note:
1. Fixed some CPU hangs in "D3" without PS/2 keyboard
2. Add a new CPU table for MORGAN
3. Fixed serial mouse can't work well in Win 98 when "USB for DOS" enable
4. Add one Option "Ras Active Time"
5. Change IDE mseeage "UDMA 2,4,5" to "ATA 33,66,100"

www.ecselitegroup.com

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

[beetje offtopic]Worden die 804K dingen nog verkocht dan? Het is toch maar een 8 speed brandertje?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-04 21:26
Op vrijdag 15 maart 2002 12:21 schreef FerEnZijnHandpop het volgende:

Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? IDE 2 controller kaput? Ribboncable naar zijn grootje?

Aargh. :(
deze dingen kun je zelf controleren. hang hem eens als slave aan je hd probeer dat eens en: fijne he dat philips brandertje (not).

en in andere pc's dan?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:30

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

HA>>OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Topicstarter
wat is er nou precies fout of welke foutmeldingen..
Hij hangt gewoon de PC gewoon. De CDRW begint keihard tikken uit te stoten en hoog te piepen, beide ledjes schieten aan en de PC hangt. Hij wordt dan niet eens gebruikt, er zit geen CD in, ik probeer niet met het ding te communiceren, hij zit alleen aangesloten.

F*king weird.

Fer

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Topicstarter
Op de ECS pagina hierboven vindt ik alleen oude BIOS updates. Ik heb de laatste versie net van de Taiwanese moedersite afgehaald.

Laat ik hopen dat het een worst-case scenario is dat ik het BIOS moet flashen...

Fer

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 14:41 schreef Oscar the Grouch het volgende:
HA>>OM
Egg-scuses.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:10
Yoo, ik heb hetzelfde meegemaakt, heb de laatste firmware van Flips ergens gedownload en toen was het nog niet goed :(

Wat wel help: zet op de plaats waar dat ding zit aangesloten je BIOS op "none" ipv CD-ROM. Als je je BIOS dat ding niet laat detecteren doet ie het perfect.

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 17:32 schreef _JGC_ het volgende:
Wat wel help: zet op de plaats waar dat ding zit aangesloten je BIOS op "none" ipv CD-ROM. Als je je BIOS dat ding niet laat detecteren doet ie het perfect.
Helaas pindaboter. Ne pas.

Hij draaide even goed, maar vandaag liet hij de PC weer crashen. Ik heb al een andere ribboncable geprobeerd, de andere IDE controller, een andere stekkertje. Niemand?

Fer

Verwijderd

Philips cd-roms en branders zuigen gewoon.

ik had een jaar geleden ofzo een philips cd-rom gekocht 40 speed. Nou Het leek wel een vliegtuig wat een lawaai, ben ik maar snel gaan opruilen voor een A-open.

En ik heb 2 vrienden allebei met een brander van philips en allebei hebben ze nix anders dan problemen

Verwijderd

Die Philips cdrw zijn echt waardeloos ja, khad er een gekocht (ook 804), deze schreef na een maand nog maar maximaal op 4x bij goede cd's, toen rw-de die niet meer, na een half jaar verneukte die de helft van de cd's, toen moest ik 8x de cd erin doen voor die hem inlas en op het eind brande die geen lead-in/out meer ofzo en waren na het succesvol branden (volgens de programma's) de cd's nog gewoon leeg. Nu heb ik dus een nieuwe (door de garantie dan)en deze begint af en toe ook al kuren te geven, en als ik deze op de ide-poort van mijn harde schijf aansluit verdwijnen er bestanden van de harde schijf... :'(
Pagina: 1