Omzeilen caching pagina's in ColdFusion

Pagina: 1
Acties:

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb de volgende uitdaging:

Er is een intranet van een bedrijf en dat wordt via een internetaansluiting via een proxy bij een ander bedrijf bekeken. Nu staat die proxy nogal los ingesteld en worden onnoemelijk veel pagina's gecached en die proxy checkt ook hyperlinks op de pagina en slaat vervolgens ook de achterliggende pagina's op.

Als er dus 1 persoon is die via die proxy ingelogd heeft op het intranet dan staat een groot gedeelte van dat intranet op de proxy bij die andere toko. Aangezien de kale html pagina's worden opgeslagen wordt schijnbaar niet meer gecontroleerd of iemand is ingelogd ja of nee en kan iedere gek gewoon het intranet op.

Is er een Coldfusion guru die hier zijn licht eens over kan laten schijnen ?

Naar ik me heb laten vertellen wordt de NOCACHE tag al gebruikt.

Thanx in advance

Verwijderd

Dit cachen heeft niets te maken met ColdFusion aangezien de Proxy hier de boosdoener is.

Wat je wel kunt doen is met <CFAPPLICATION> sessievariabelen instellen welke je vervolgens via de url doorgeeft met cfid=integer&cftoken=integer. Deze variabelen zijn uniek. Hierbij moet je wel de cookie parameter uitschakelen.

Zo kan je in ieder geval de security opkrikken zodat andere mensen niet zomaar inloggen door cookies :)

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:27

mulder

ik spuug op het trottoir

Je kunt een UUID laten generen door CF en deze als parameter meegeven.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 12:44 schreef Don Facundo het volgende:
Je kunt een UUID laten generen door CF en deze als parameter meegeven.
Maar dat zal niet de security tegengaan. Een uuid zorgt alleen voor de generatie van een uniek integer. Er kunnen dan alsnog via de cookies problemen optreden bij authenticatie.

Oftewel het probleem is dat de huidige gecachede pagina's zijn gekoppeld aan een client. Om de koppeling ongedaan te maken moet je dus serverside de gebruiker volgen :)

Als het alleen een probleem is met het ophalen van pagina's die niet opnieuw ingeladen worden maar door de proxy worden geserveerd geld de oplossing van Don Facundo wel. Je kunt hem als volgt toepassen

myfile.cfm?preventcache=#CreateUUID()#

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
Op vrijdag 15 maart 2002 12:18 schreef TheBrain het volgende:
Is er een Coldfusion guru die hier zijn licht eens over kan laten schijnen ?
Het heeft niets met ColdFusion te maken. Het heeft te maken met caching door de proxy server. Je kan er wel iets aan doen middels ColdFusion. Volgens RFC 2616 kan je de volgende headers meegeven om te zorgen dat een cache een response altijd hervalideert:

<cfheader name="Cache-control" value="no-cache">
Zorgt er voor dat HTTP 1.1 compliant proxy's niet zullen cachen (par. 14.9.1).

<cfheader name="Expires" value="Thu, 01 Dec 1994 16:00:00 GMT">
Zorgt er voor dat de browser zelf niets zal cachen (par. 14.21).

<cfheader name="Pragma" value="no-cache">
Backward compatibility met HTTP 1 compatibiliteit. Zelfde als Cache-control: no-cache (par. 14.32).