[OMG] Alpha heasink op TB1.33 54grdn idle

Pagina: 1
Acties:

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb net mijn Alpha 8045T binnen, met Papst 8412NGM koeler... Core netjes schoongemaakt met ethanol om kauwgom troep van el-cheapo koeler er af te halen. AS III met pinpas op de heatsink aangebracht (mooi glad dun laagje) en alles gemonteerd zoals het in de handleiding staat van die heatsink.

Resultaat:
Systeem op 1 Ghz draait idle op 51 graden
Systeem op 1.33 Ghz wil niet eens posten.

Wat zit hier fout :?

Het contact tussen heatsink en core lijkt me sterk, als je kijkt hoe zo'n heatsink vast geschroefd zit (met van die veren erin), dat kan toch niet misgaan zou je zeggen...

Verwijderd

haal hem er weer af, zet hem er weer op en kijk of je het probleem nog steeds hebt, kijk als je hem er af hebt of ie goed geraakt heeft... paste op de onderkant van je Alpha?

• Mephix
Op vrijdag 15 maart 2002 12:16 schreef Hiro Shima het volgende:
haal hem er weer af, zet hem er weer op en kijk of je het probleem nog steeds hebt, kijk als je hem er af hebt of ie goed geraakt heeft... paste op de onderkant van je Alpha?
Ja er zit AS III op de onderkant van de sink. De temp is wel iets gedaald trouwens.. naar 50 graden nu, maar dat is nog lang niet goed natuurlijk voor zo'n koeler. Ik ga wel ff eten en schroef dan de hele bende weer uit elkaar. ;(

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

heb je hem wel eerst ff schoongemaakt? (die alpha's hebben een laagje vet onder de heatsink)

Maar het licht iig aan de bevestiging. overigens kan je niet van die fan verwachten dat die echt superprestaties leverd.

Verwijderd

nee maar ik heb na alle positieve reacties op tweakers ook een alpha pal gekocht, nou het resultaat was echt om te :'( . OK het was een 6035, maar dat die idle 50 graden wordt :(

Mijn alu spire koeler van een tientje en dezelfde papst fan erop koelen zeker 10 graden beter, en ik weet zeker dat ik niets fout doe. Core, helemaal schoon, ik heb zelfs de rubberen nopjes verwijderd van de alpha zodat er goed contact was tussen alpha en core. Vervolgens heb ik gevoeld aan die heatsink, maar hij bleef gewoon ijskoud :+

Voor mij nooit meer een alpha hoor |:( en die prijzen :r

• Mephix
Op vrijdag 15 maart 2002 12:26 schreef epsilon het volgende:
heb je hem wel eerst ff schoongemaakt? (die alpha's hebben een laagje vet onder de heatsink)

Maar het licht iig aan de bevestiging. overigens kan je niet van die fan verwachten dat die echt superprestaties leverd.
Jepp, met ethanol core en heatsink schoon gemaakt. Van zo'n fan niet verwachten dat ie goed koelt? Posts op GoT vertellen mij toch andere dingen.

BTW: fan moet van heatsink af blazen right?
code:
1
2
3
4
5
6
    _ _ ______
     | | |_s____|
<--  |f| |__i___|P
     |a| |___n__|r
<--  |n| |____k_|o
     |_|_|______|c

Dat tussenstuk is die witte cover die bij de sink zat.

• Mephix
Op vrijdag 15 maart 2002 12:32 schreef mxstrAEm het volgende:
nee maar ik heb na alle positieve reacties op tweakers ook een alpha pal gekocht, nou het resultaat was echt om te :'( . OK het was een 6035, maar dat die idle 50 graden wordt :(

Mijn alu spire koeler van een tientje en dezelfde papst fan erop koelen zeker 10 graden beter, en ik weet zeker dat ik niets fout doe. Core, helemaal schoon, ik heb zelfs de rubberen nopjes verwijderd van de alpha zodat er goed contact was tussen alpha en core. Vervolgens heb ik gevoeld aan die heatsink, maar hij bleef gewoon ijskoud :+

thnx m8 :'( die post had ik ff echt niet nodig.. dat ding was 68 euro zo uit mijn hoofd en ik heb hem er net een half uur op zitten boehoe ;)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik snap niet goed waarom je dat Spire (Bigrock?) blok eraf hebt gehaald. Is in combinatie met die fan toch een prima koelblokje, dacht ik...

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 12:38 schreef Gianni Rombios het volgende:
Ik snap niet goed waarom je dat Spire (Bigrock?) blok eraf hebt gehaald. Is in combinatie met die fan toch een prima koelblokje, dacht ik...
Juistem, niets mis mee, maar ja ik d8 ook dat die heatsink van alpha iets mystisch had ofzo, dat de koelprestaties beter werden, nou, daaag.
Melphix, voel eens aan je heatsink, als hij niet warm wordt, tja dan werkt ie niet :+

Ik heb nu mijn spire met papst gecombineerd, perfecte combo en nog redelijk goedkoop ook. 68 euro voor een heatsink is echt belachelijk hoor als ze hun opgebouwde naam niet kunnen waarmaken.

Tenzij ik en Mephix iets fouts doen, maar dat denk ik niet, exact dezelfde situatie alleen mijn heatsink is 6cm i.p.v. 8cm. Zelfde koperen kern en alu pennen.

Kijk eens in je bios bij pc health, bij mij liep de temp elke 2 seconden met 1 graad op. Echt belachelijk, toen wist ik het al...

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Die temp klopt idd niet .... voel eens aan de heatsink of hij warm is.
Want sommige mobos geven totaal de verkeerde waardes weer. :(

Ik heb ook een Alpha Pal 8045 alleen dan met een sunon 50 Cfm.

Met een Xp 1700+ @ 1850 Mhz en die word idle 43C en stressed 55 C ( ja ik weet het te hoog )

Turn it off and on again.

• Mephix
Op vrijdag 15 maart 2002 12:54 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Die temp klopt idd niet .... voel eens aan de heatsink of hij warm is.
Want sommige mobos geven totaal de verkeerde waardes weer. :(

Ik heb ook een Alpha Pal 8045 alleen dan met een sunon 50 Cfm.

Met een Xp 1700+ @ 1850 Mhz en die word idle 43C en stressed 55 C ( ja ik weet het te hoog )
Hij wordt nauwelijks warm idd.. dus zal ie ook weinig hitte van de core afvoeren. Ik denk dat ik gewoon de boel ff open ga schroeven en kijken of de AS III er goed tussen zit enzo. Vind dit echt belachelijk als ik het vergelijk met wat andere GoT-ers voor temps halen met deze combo.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

Op vrijdag 15 maart 2002 13:05 schreef Mephix het volgende:

[..]

Hij wordt nauwelijks warm idd.. dus zal ie ook weinig hitte van de core afvoeren. Ik denk dat ik gewoon de boel ff open ga schroeven en kijken of de AS III er goed tussen zit enzo. Vind dit echt belachelijk als ik het vergelijk met wat andere GoT-ers voor temps halen met deze combo.
zorg dat je echt maar heel weinig koelpasta gebruikt
je moet de letters nog kunnen lezen.

• Mephix
Had de koelpaste eerst op de heatsink gedaan.. nu heatsink eraf gehaald: de helft van de core was maar bedekt, aan koelpasta op core te zien en afdruk op de heatsink. Nu dun laagje koelpasta op de core gesmeerd en de boel weer gemonteerd: 36 graden idle.. nog hoog hoor :(

edit:
op 1.33GHz btw

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 12:32 schreef mxstrAEm het volgende:

de alpha 6035 is een hele oude koeler van hun. die is niet bedoelt voor de "kacheltjes" van tegenwoordig...

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:33

TiMMieJ

PSN: Orixez

Nou dit klopt volgensm mij niet echt hoor. Bij mij is de combo van pal8045 en papst 8412 NG goed voor mijn XP 1600+ @ 1900+ dus 1600MHz idle 32 graden en stressed 37 graden >:) dit alles op 1,85V en probeer het anders eens met de fan niet laten zuigen maar vol op je koelblok laten blazen.

• random
  • Laatst online: 21-08 00:05

random

Lost his marbles

Heb je niet 'gewoon' je core voltage te hoog zodat de NGM niet krachtig genoeg is om het geheel goed te koelen??

Ik heb hier een TB1.4 op 1.6 met 1.82V core voltage, die draait idle op 38C, en stressed op 44C.. met een Sunon simpel koelertje (KDE1208PTS1-6, was 10 euro ofzo, moet nog een papst bestellen). disclamer: dit is niet om te etteren, maar puur om vergelijkingsmateriaal te geven

Heb je wel alle ringetjes en die troep gebruikt zoals in de handleiding van de 8045 staan?? en de koeler kruislings stevig aangedraaid?

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

Pagina: 1