Toon posts:

[DOM/JS/Mac] IE5.1 javascript engine fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar tests gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat er iets grandioos mis is met de JavaScript engine van IE5.1 op de Mac.

Ik wist al dat bijvoorbeeld tabellen toevoegen aan een DIV met innerHTML een tijdrovende klus was, dus ik ging kijken of dit met document.createElement() misschien sneller kon. Tot mijn verbazing kwam ik erachter, dat IE5.1 niet alleen veel langzamer is dan andere browsers, maar dat hoe vaker ik de test uitvoerde, hoe langzamer hij werd. ;( Zelfs reloaden of het window sluiten hielp dan niet meer. Pas als ik IE had afgesloten en opnieuw had opgestart kwam ie weer een beetje bij positieven :?

Dit zijn mijn belangrijkste klachten:
- IE5.1 is veel langzamer dan andere browsers. (zelfs langzamer dan IE5)
- IE5.1 wordt langzamer naar mate hij langer aanstaat
- IE5.1 ondersteunt HTMLTrElement.insertCell() niet
- Een nieuwe tabel creeren en appenden aan een DIV levert rotzooi op

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Ik heb zelf hier een iMac staan met OS9. Kan er iemand ff testen op bijvoorbeeld OSX? Of met Mozilla op de Mac?

http://www.singularit.com/files/mac_ie_test.html

Verwijderd

G3 450 Mhz 768 MB RAM

Mozilla 0.9.9 (OS X 10.1.3):

Render 1: 1261 ms 1.9703125 ms/cell
Render 2: 941 ms 1.4703125 ms/cell

IE 5.1 (OSX 10.1.3)

Render 1: 2509 ms 3.9203125 ms/cell

ik post zo nog wat resultaten vanaf een andere computer.

edit------------------------------>

G4 800 Mhz 768 MB RAM

Mozilla 0.9.9 (OS 9.2.2)

Render 1: 341 ms 0.5484375 ms/cell
Render 2: 283 ms 0.4421875 ms/cell

Mozilla 0.9.9 (OS X 10.1.3)

Render 1: 721 ms 1.126525 ms/cell
Render 2: 533 ms 0.8328125 ms/cell

IE 5.1 (OS X 10.1.3)

Render 1: 1602 ms 2.503125 ms/cell

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Dat probleem was ik ook al tegengekomen een tijd terug (onder 5.0 had ie het ook al)..

Een verveldende bijkomstigheid is ook dat ie objecten "cached" oid.. wat betekent dat als je van pagina naar pagina gaat hij alle objecten onthoud en niet uit het geheugen haalt..

Mijn oplossing was (en die werkt ok)..

onunload=destroyAll()

waarbij destroyAll() alle objecten in de pagina op null terug zette en daarmee weer geheugen vrijmaakte.

sindsdien geen performance problemen meer eigenlijk..

Geen enkele bug van 5.0 is eruit onder 5.1... Is er uberhaupt wel IETS veranderd??? Want 5.1 is nog steeds net zo bagger als 4.0 op Windows..

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 12:56 schreef Bosmonster het volgende:

Mijn oplossing was (en die werkt ok)..

onunload=destroyAll()

waarbij destroyAll() alle objecten in de pagina op null terug zette en daarmee weer geheugen vrijmaakte.

sindsdien geen performance problemen meer eigenlijk..
maar dat verklaard niet waarom IE de eerste keer veel trager is als bijv. Mozilla, want de oplossing die je aandraagt, helpt alleen bij de 2e of 3e keer dat je de actie uitvoerd... toch?
Geen enkele bug van 5.0 is eruit onder 5.1... Is er uberhaupt wel IETS veranderd??? Want 5.1 is nog steeds net zo bagger als 4.0 op Windows..
weet ik niet, maar de inherit bug in CSS (met multiple hovers) zit er ook nog steeds in.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Ach tis gewoon een bagger browser..

IE4 op Windows is ook traag en daar komt de meeste code voor 5.0 Mac (en blijkbaar 5.1 nog steeds) vandaan..

Als je een Mac heb moet je gewono Netscape gebruiken, bij voorkeur een recente Mozilla build.. Al heeft ook die een extreem DHTML-performance probleem, die pas voor 1.0 op de agenda staat.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks for jullie input. Ik ben het met Bosmonster eens dat het in alle opzichten een betere optie is om Mozilla of NS6.x te gebruiken op de Mac. IE5 is geen slechte browser, maar z'n (gebrek aan) snelheid bij het renderen van HTML in de pagina maakt 'm voor mijn doelen praktisch onbruikbaar.
Pagina: 1