Microsoft Exchange server + SPAM

Pagina: 1
Acties:

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 14:23

Lagune

Its time for warp

Topicstarter
Iemand enig idee hoe ik mailfilters kan instellen?
Mijn broertje houd er nogal van om zichzelf bij van alles op te geven en krijgt dus elke dag wel 50 spam mailtjes

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
als je de afzender weet wel, maar daar is zo geen beginnen aan... ik denk dat je een beetje pech hebt..

het kan wel met filtering software, maar of het de moeite waard is..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Topicstarter
ja ik weet de afzenders en de meeste komen van dezelfde adressen maar hoe block ik ze dan?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is het dan niet makkelijkere om gewoon in outlook met een rules wizard deze mailtjes gelijk te verwijderen?... Makkelijk en simpel..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Topicstarter
Dat is makkelijk ja maar ik wil ze gelijk bij binnenkomst verwijderen , scheelt ook weer Diskspace

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

1. Je broertje goed toespreken dat ie gaat nadenkt bij het weggeven van z'n mail adres.

2. Hem zoveel mogelijk die mailtjes laten unsubscriben

Dat scheelt al een hele hoop!

3. Een block aanbrengen, maar hoe, dat is dus even de vraag. Het zal vast met Exchange kunnen, maar hoe, dat weet ik niet, misschien iemand anders.. :? :)

Tip (extra):

Als je exchange 5.5 draait dan staat die poort 25 nogal open, hier kun je vinden hoe ie wat dichter wordt:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q193922

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
je kan bij de in je exchange system manager ergens filtering rules aangeven.. moet je ff zoeken.. staan ergens bovenaan bij organization. NIET bij de virtual SMTP server..

Als je die filter hebt ingesteld, kun je bij je virtual SMTP server aangeven dat ie actief is.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 18:04

Whizzer

Flappie!

[groffe aanpak]
Ik weet niet of exchange het kan, maar anders gewoon alle mailtjes ver-tien-voudigen...

Ik dat je broertje het dan zo afgeleerd is om zich op vanalles te abboneren.... Daar zou ik wel tijdelijk wat diskspace voor over hebben als ik jou was...
[/groffe aanpak]

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

axis schreef op 16 maart 2002 @ 16:32:
je kan bij de in je exchange system manager ergens filtering rules aangeven.. moet je ff zoeken.. staan ergens bovenaan bij organization. NIET bij de virtual SMTP server..

Als je die filter hebt ingesteld, kun je bij je virtual SMTP server aangeven dat ie actief is.
sorry voor de topic kick, maar ik zit met eenzelfde soort probleem ik wil hier ook graag email's filteren op de exchange server.

is dat Exchange System manager niet iets wat bij exchange server 2000 zit? ik heb hier nl exchange 5.5 .... en in de Exchange administration console kan ik helemaal geen eens filter rules trug vinden.

dus iemand enig id hoe ik met exchange 5.5 aan de Exchange system Manager kom??

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Chaoss schreef op 08 oktober 2002 @ 14:41:
[...]dus iemand enig id hoe ik met exchange 5.5 aan de Exchange system Manager kom??
Door te upgraden naar Exchange 2000. Dûh!

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Binnen Exchange 5.5 vind je dat in "Exchange Administrator" in de properties van de Internet Mail Connector. Daar kan je ergens opgeven van welke domeinen je GEEN mail meer accepteerd.

Verwijderd

Voor Exchange 2000:
Exchange System Manager > Connectors > Eigenschappen van je connector, dan tabblad Delivery Restrictions. Daar kun je aangeven van welke adressen of zelfs domeinen je mail wil "rejecten".

Suc6

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Mjah ik zou gewoon even een programma als mailmarshall of mailsweeper downen en installeren. Die kan je helemaal configureren om alle spam mail tegen te houden, en ook virussen etc (je kan zelfs filteren op bepaalde woorden). Ik gebruik het zelf ook en werkt perfect. Alle bugbear mailtjes zijn bv netjes vastgehouden :)

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Pagina: 1