Toon posts:

PC start niet door, probleem met moederbord EPoX?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer met een EPoX EP-61LXA-M moederbord.
Ik wil mijn computer aanzetten, maar de pc start niet door.

Als we de pc aanzetten begint deze wat te ratelen en je hoort de voeding zijn werking doen. Tijdens dit hele gebeuren brandt er aan de voorkant maar één lampje.

We hebben alle kaarten al geprobeerd op een andere pc, maar alle kaarten werken. Bios hebben we geprobeerd, een andere voeding, bios batterij hebben we eruit gehad en een nieuwe erin gedaan! Harde schijf hebben we verwisseld enz...

Het probleem blijft echter bestaan. We zetten de computer weer aan, horen wat geratel, beeldscherm blijft zwart en er zit verder geen actie meer in de pc...

WIE KAN ONS HELPEN??? :?

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
kortsluiting ergens met de systeemkast?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is het niet, want hij heeft een hele tijd gewoon gedraaid!

Verwijderd

Heb je je geheugen al vervangen of je IDE kabels eruit getrokken...... probeer um gewoon eens op te starten zonder dat er iets in je moederbord zit (behalve je toetsenbord) ;)

Verwijderd

Probeer het eens door alles er 1 voor 1 uit te halen en kijk dan wat het probleem is, hij geeft waarschijnlijk ergens een conflict

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik ook al geprobeerd, maar niets helpt.... :'(

Verwijderd

je hebt dus wel beeld???Misschien zit je moederbord direct op de plaat van je kast geschroeft, dan wil ie ook niet echt starten. Is de voeding zwaar genoeg?

Verwijderd

Weet niet of je Bios ook ge-reset op wanneer je er een nieuwe batterij in drukt, zoals jij dus al gedaan hebt. Heb zelf met twee Epoxen (8kta3+ & 8kha) gehad dat de pc niets meer deed. Heb toen alleen ff jumpertje er uit gehaald (reset) en alles werkte weer. Weet dus niet of dat bij jouw ook werkt (je hebt alles al zo ongeveer geprobeerd),,,,

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 09:08 schreef OGD het volgende:
je hebt dus wel beeld???Misschien zit je moederbord direct op de plaat van je kast geschroeft, dan wil ie ook niet echt starten. Is de voeding zwaar genoeg?
als je goed had gelezen staat er dat tie niet doorstart, betekend dus dat het moederbord het gewoon doet en dat de voeding zwaar genoeg is |:(

Verwijderd

Topicstarter
Welke jumpers moet ik er uit halen dan? En hoe reset ik um dan?

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 09:56 schreef rvanhes het volgende:
Welke jumpers moet ik er uit halen dan? En hoe reset ik um dan?
Ken jouw specifieke moederbord niet, maar wellicht kun je dit in de beschrijving vinden; clear ..cmos ofzo. Anders ff een voor een proberen; jumpertje eruit er weer in en opnieuw opstarten (dit was bij mij de oplossing voor een helemaal niet startend systeem dan). suc6
Pagina: 1