Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Maar wat is nu je probleem
springt ie terug naar de orginele snelheid, post ie gewoon niet op een hogere snelheid, of is ie instabiel
Jetway heeft wel vaker problemen met processoren die tegen het maximun van hun specificaties aanzitten Misschien dat het daardoor niet helemaal lekker gaat
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Kijk i.d.d. even naar een nieuwe bios voor dat plankje...hoe hoog staat de fsb?
Verwijderd
Ik geloof trouwens, dat voor een geunlockte CPU om ook daadwerkelijk overgeklokt te worden, er een bepaalde schakeling op het mobo aanwezig moest zijn op het mobo. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar dat was toen ik mijn KT7 kocht wel zo. Misschien mist die Jetway die schakeling en kun je dus helemaal niet oc-en
en de fsb staat op 133mhz
Verwijderd
dat is volgens mij nogal onzin, als je gewoon multiplier en voltage kan instellen op je mobo kan je overklokken daar is geen extra schakeling voor nodig oid. het kan wel goed dat een abit boardje wat beter tegen een hoge fsb kan dan een ander board maar met multiplier instellengen moet het niets uitmaken.Op vrijdag 15 maart 2002 11:25 schreef Lemmeb het volgende:
Tsja, dat is nu net het verschil tussen een Jetway (goedkoop paupermerk) en een Abit hè. Niet voor niks dat veel overclockers Abit kopen (alhoewel ze bij het niet ondersteunen van de AthlXP op de KT7(A) flink op hun bek zijn gegaan).
Ik geloof trouwens, dat voor een geunlockte CPU om ook daadwerkelijk overgeklokt te worden, er een bepaalde schakeling op het mobo aanwezig moest zijn op het mobo. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar dat was toen ik mijn KT7 kocht wel zo. Misschien mist die Jetway die schakeling en kun je dus helemaal niet oc-en
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
het kan wel goed dat een abit boardje wat beter tegen een hoge fsb kan dan een ander board maar met multiplier instellengen moet het niets uitmaken.
[/quote]
Das ook het vreemde dan, hij draait gewoon op 133mhz fsb
Verwijderd
Neenee, dit is echt geen onzin. Bij het net uitkomen van de KT133 mobo's was dit echt een hot issue, je moest een mobo hebben waar die schakeling dus wel opzat. Van de A7V bijv. waren 2 versies, eentje met en eentje zonder en dat zorgde voor heel wat frustratie. Misschien dat dit nu allemaal op een andere manier gaat, maar ik denk het eigenlijk niet. Alleen zal iedere mobofabrikant dit nu wel standaard op het mobo plakken. Maar Jetway...Op vrijdag 15 maart 2002 11:32 schreef cosmoOo het volgende:
[..]
dat is volgens mij nogal onzin, als je gewoon multiplier en voltage kan instellen op je mobo kan je overklokken daar is geen extra schakeling voor nodig oid. het kan wel goed dat een abit boardje wat beter tegen een hoge fsb kan dan een ander board maar met multiplier instellengen moet het niets uitmaken.
ik heb zelf een ASUS a7v rev 1.01 (de eerste) gehad en heb echt geen idee wat je dan bedoelt. bij de a7v waren wel versies met en zonder multiplier control, en zonder multiplier kan je niet echt goed overklokken bij een kt133 chipset.Op vrijdag 15 maart 2002 11:44 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Neenee, dit is echt geen onzin. Bij het net uitkomen van de KT133 mobo's was dit echt een hot issue, je moest een mobo hebben waar die schakeling dus wel opzat. Van de A7V bijv. waren 2 versies, eentje met en eentje zonder en dat zorgde voor heel wat frustratie. Misschien dat dit nu allemaal op een andere manier gaat, maar ik denk het eigenlijk niet. Alleen zal iedere mobofabrikant dit nu wel standaard op het mobo plakken. Maar Jetway...
dus je kan gewoon de multiplier aanpassen op die jetway ? heb je het voltage ook verhoogt of heb je dat bij die abit ook niet gedaan ?Op vrijdag 15 maart 2002 11:36 schreef TheBoneCollector het volgende:
[..]
[/b]
Das ook het vreemde dan, hij draait gewoon op 133mhz fsb
zit de koeler er soms niet slechter op waardoor hij te warm wordt ? al zal hij dan toch wel moeten posten iig.
kan je hem wel gewoon langzamer laten draaien ? 1200mhz oid ?
Verwijderd
Ja precies, dat was het ja. En er waren toen heel veel mobo's zonder multiplier control, in het begin hadden alleen de Abit en de Asus het. Maar je kon die schakeling die zorgde voor multiplier control er toen ook zelf op solderen, als ik het me goed herinner.Op vrijdag 15 maart 2002 11:48 schreef cosmoOo het volgende:
[..]
ik heb zelf een ASUS a7v rev 1.01 (de eerste) gehad en heb echt geen idee wat je dan bedoelt. bij de a7v waren wel versies met en zonder multiplier control, en zonder multiplier kan je niet echt goed overklokken bij een kt133 chipset.
tegenwordig kan je de multiplier gewoon instellen in het bios. en als dat niet zou kunnen met met dit mobo dat is er ook geen mogelijkheid om hem op 1900+ te laten lopen. en aangezien de topicstarter dat wel probeerd lijkt het dat hij gewoon de multiplier kan instellen.Op vrijdag 15 maart 2002 11:56 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja precies, dat was het ja. En er waren toen heel veel mobo's zonder multiplier control, in het begin hadden alleen de Abit en de Asus het. Maar je kon die schakeling die zorgde voor multiplier control er toen ook zelf op solderen, als ik het me goed herinner.
Verwijderd
Ja, je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk, ik kom me gewoon niet meer herinneren hoe het nu ook alweer precies zat, is ook al zo lang geleden dat dit allemaal speelde.Op vrijdag 15 maart 2002 12:01 schreef cosmoOo het volgende:
tegenwordig kan je de multiplier gewoon instellen in het bios. en als dat niet zou kunnen met met dit mobo dat is er ook geen mogelijkheid om hem op 1900+ te laten lopen. en aangezien de topicstarter dat wel probeerd lijkt het dat hij gewoon de multiplier kan instellen.
Verwijderd
En hoe zit het met het voltage?Op vrijdag 15 maart 2002 12:07 schreef mr.loepie het volgende:
de mp kun je nog niet bij deze in de bios instellen maar op het mobo zelf en ook de fsb kun je instellen. ik kan hem gewoon op 1100 of 1200 mhz laten draaien.
Wat er volgens mij gewoon aan de hand is, is dat dit mobo gewoon veel gevoeliger is voor overklokken (wat ik eerder al zei, da's nu het verschil tussen een Abit en een Jetway hè). Of misschien geeft dit mobo standaard al een lager voltage aan de CPU af dan de Abit, waardoor je ook minder kunt overklokken. Dus dat het op het ene mobo wel werkt en op hat andere niet, is echt niet zo raar.
Wat je dus kunt proberen, is het voltage Vcore verhogen, als dit tenminste mogelijk is.
maar met de multiplier op 12 te zetten ipv 11 worden er geen extra eisen aan je mobo gesteld. wat idd heel goed kan is dat je vcore niet hoog genoeg is en dat het bij de abit wel het geval was. ik zou zo iig niks anders kunnen bedenken waarom het anders niet zou moeten werken.Op vrijdag 15 maart 2002 12:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
En hoe zit het met het voltage?
Wat er volgens mij gewoon aan de hand is, is dat dit mobo gewoon veel gevoeliger is voor overklokken (wat ik eerder al zei, da's nu het verschil tussen een Abit en een Jetway hè). Of misschien geeft dit mobo standaard al een lager voltage aan de CPU af dan de Abit, waardoor je ook minder kunt overklokken. Dus dat het op het ene mobo wel werkt en op hat andere niet, is echt niet zo raar.
Wat je dus kunt proberen, is het voltage Vcore verhogen, als dit tenminste mogelijk is.
maar probeer is gewoon op mp 11.5 oid wat doet hij dan ?
En hoe zit het met het voltage?
[edit]
maar bij norrod hebben ze dezelfde mobo met een 2000+ er op
en wat de vcore betreft dat in autodetect maar draai die 1700 op een hogere vcore als die 1900???
ps. hoe doen jullie dat met dat edit en quote
Overigens draait mijn bordje wel gewoon stabiel op 150 MHz FSB.
Verwijderd
LOL als dat zo is had ik toch gelijk!Volgens mij kun je de multiplier helemaal niet instellen op die Jetway, en (eventueel) zelfs het voltage niet. Op het moederbord zit alleen een 100/133 MHz jumper. Dit is in ieder geval bij de 867 zo... Unlocken is totaal vergeefse moeite vrees ik...
Overigens draait mijn bordje wel gewoon stabiel op 150 MHz FSB.
Door die multiplier op 12 te zetten worden er, buiten de vcore, wèl extra eisen aan je mobo gesteld. Die CPU is namelijk niet gemaakt om op 1900+ te draaien. Als je hem daar wel op zet, brengt dit normaal gesproken extra ruis en spanningsfluctuaties e.d. met zich mee. Dat moet je mobo dus wel kunnen trekken.maar met de multiplier op 12 te zetten ipv 11 worden er geen extra eisen aan je mobo gesteld. wat idd heel goed kan is dat je vcore niet hoog genoeg is en dat het bij de abit wel het geval was. ik zou zo iig niks anders kunnen bedenken waarom het anders niet zou moeten werken.
Maar dat is dus een 2000+ die ook gemaakt is om op 2000+ te draaien, waarop de multiplier ook standaard op 2000+ waarden is ingesteld, en die ook getest is op 2000+ met een standaard-vcore. Dit zegt dus helemaal niks.maar bij norrod hebben ze dezelfde mobo met een 2000+ er op
en wat de vcore betreft dat in autodetect maar draai die 1700 op een hogere vcore als die 1900???
Als je wilt weten hoe wij dat met dat 'quote' enzo doen, dan moet je maar eens bij een posting van ons drukken op dat icoontje met dat pijltje.
Ik zal toch dat boekje nog eens wat beter bekijken (overigens 867as-h in mijn geval, maar is dezelfde met H van Health monitor als ik het goed heb).Op vrijdag 15 maart 2002 12:43 schreef mr.loepie het volgende:
dit is de 867AS en de mp is wel in te stellen op het mobo staat ook in het boekie en jumpers op het mobo
Niet dat ik ga unlocken overigens...