Toon posts:

mobo of proc kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kep een ASUS CUSL2-C moederbord en een Pentium III 750 MHz processor.

Af en toe heb ik last van een vervelend probleem. Computer doet niks als ik 'm aan zet. Monitor zegd dat er geen signaal is. Resetten helpt niet , probleem blijft. Het enigste wat ik kan doen is stekker eruit en weer erin of knopje achterop de computer uit en aan zetten. Als ik dan de computer weer opstart is de processor snelheid veranderd in 500E. Bios start gelijk op met melding:

Improper internal CPU frequenty setting

Ik zet 'm als het nodig is weer op 750 MHz en alles doet het weer goed voor een tijdje.

Tja is mijn moederbord of processor stuk?

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Dit probleem heb ik ook gehad. Branden alle vier D-Led lichtjes op rood?? Als dat het geval is zou ik hem naar een professionele winkel brengen. bij mij ging de alarm af en de processor is dood :'(

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

gewoon batterije van bios niet helemaal goed meer ?

maar als hij eenmaal opstart is hij wel gewoon stabiel ? dan is er niet iets mis met de cpu iig. en lijkt me maar een klein probleem met het mobo of voeding.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk ik maar terug naar de winkel , ik heb helaas geen garantie meer , maar toen ik die wel had ben ik al 2x terug geweest met computerproblemen , ze konden niks vinden...

Nu moeten ze maar eens wat dingen gaan vervangen , of dat ze een "professional" er naar laten kijken :(

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
heb ik al is eerder gezien bij een asus moederbord, het ligt aan je bios probeer die is te flashen en als dat niet werkt gewoon bij de winkel je mobo omruilen

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 10:48 schreef Jonathan het volgende:
Kep een ASUS CUSL2-C moederbord en een Pentium III 750 MHz processor.

Af en toe heb ik last van een vervelend probleem. Computer doet niks als ik 'm aan zet. Monitor zegd dat er geen signaal is. Resetten helpt niet , probleem blijft. Het enigste wat ik kan doen is stekker eruit en weer erin of knopje achterop de computer uit en aan zetten. Als ik dan de computer weer opstart is de processor snelheid veranderd in 500E. Bios start gelijk op met melding:

Improper internal CPU frequenty setting

Ik zet 'm als het nodig is weer op 750 MHz en alles doet het weer goed voor een tijdje.

Tja is mijn moederbord of processor stuk?
enige......

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Probeer je PC eens te de-monteren halen en weer inelkaar prutsen. Misschien dat ie het dan weer doet??? :?

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Mijn proc. is(ook)dood. Volgens de winkel waar ik em heb laten testen is de mobo waarschijnelijk nog wel ok.
Ik heb de proc. nu weer opgestuurd en krijg (hoop ik) een nieuwe weer terug. Als ik deze nou in mijn mobo stop (die WAARSCHIJNELIJK niet dood is) kan mijn proc. dan beschadiging oplopen???:?

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 14:09 schreef schaapie het volgende:

[..]

enige......
Je vergat 'zegt'... pffffffff, ik word echt ziek van zulke mensen die het altijd weer beter weten of iemand anders moeten verbeteren. Het gaat om het probleem, niet om zijn tikfouten. |:( |:(

Flash inderdaad je bios eens
Pagina: 1