Een maat van mij heeft een IBM pc en daar zit een S3 onboard nou aangezien je met een S3 trio nu tegenwoordig niet zo veel meer doet heeft hij een Gainward geForce 2 mx pci gekocht om toch nog wat te kunnen spelen. Maar het probleem is dat hij die S3 trio kaart niet uit krijgt. in de bios staat wel dat je je eerste kaart op agp of pci kan zetten, maar als je hem op pci zet reageerd de hele pc niet meer. verder doet die GeForce het wel in windows als tweede videokaart maar het beeld scheen nogal wazig te zijn dus bijna onleesbaar. heeft iemand mischien een optie om de geforce toch in windows als eerste kaart te gebruike en meschien wat beter beeld.
Verwijderd
normaal kan je onboard video toch helemaal uitzetten met een optie... dat heb ik tenminste bij een oude tulip pc die ik hier heb staan
dat is nou juist het probleem ik kan hem niet uitschakelen. vind het ook best vaag maar heb die optie niet gevonde in de bios.
Nou waar je ook naar kan zoeken is een jumper op het bord om de S3 uit te zetten. Manual erbij even zoeken
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
jaja ok dat had ik ook al bedacht maar er zit natuurlijk weer geen boekje bij die pc. gelukkig niet mijn pc hehe
er bestaat natuurlijk ook internet, waar je de handleiding zo kan downloaden.Op vrijdag 15 maart 2002 11:04 schreef OgWok het volgende:
Nou waar je ook naar kan zoeken is een jumper op het bord om de S3 uit te zetten. Manual erbij even zoeken
Je kunt in windows ook keihard aangeven dat je die GF2MX als primary monitor wilt hebben (even slepen).
Je moet dan wel genoegen nemen met het feit dat ie bij het booten geen beeld geeft.
Je moet dan wel genoegen nemen met het feit dat ie bij het booten geen beeld geeft.
You can't have everything. Where would you put it?
Ff zoeken welk mobo er in die IBM huist. En daar de handleiding van downloaden. Daar moet instaan waar die S3 chip uitgeschakeld kan worden.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Pagina: 1