Vast IP adres Chello??

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is dit mogelijk? Ik wil namelijk een firewall met VPN (Raptor) installeren, maar dat kan alleen met een vast ip-adres en bij Chello wordt deze dmv DHCP/BOOTP toegewezen :( , hoewel ik al 9 maanden hetzelfde IP adres heb.
Weet iemand hier iets op?

Verwijderd

Zit nu een jaar bij chello en heb altijd hetzelfde ipadres gehad

Verwijderd

Mijn kabel monteur -wat weet hij nou:)- vertelde dat je bij chello een vast IP adres krijgt. Bij mijn weten heb je altijd een vast IP bij kabelmodems

Verwijderd

Voor zover ik begrepen heb krijg je idd een vast ip adres, als je 5mnd. lang geen gebuik maakt van de verbinding vervalt je ip adres pas.

Verwijderd

En ben je 445 gulden armer.

• EnEmA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 12:56

EnEmA

Worst

ik ben laatst gemigreerd naar chello, heb gewoon een vast ip toegewezen gekregen
dus niks met dhcp ofzo

Een koe is geen kangaroe

• Heretic
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik ben laatst gemigreerd naar chello, heb gewoon een vast ip toegewezen gekregen
dus niks met dhcp ofzo[/quote]Dus bij jouw staan in de tcp-ip properties het ip adres subnetmask en gateway ingevuld?

• EnEmA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 12:56

EnEmA

Worst

yep, heb gewoon een ip en gateway moeten instellen

Een koe is geen kangaroe

Verwijderd

jepz
mn ip is nog steeds vast

als je het boekje leest van chello staat er ook dat 24 uur ONLINE bent dus je ip verandert nooit
zelfs al trek je de stekker van da discogeval eruit..

deze vraag is btw al vele malen voorbij gekomen.

• Heretic
  • Niet online
Welk boekje? Ik heb niets gekregen van die *&$#@) lui van Chello, ik weet zelfs mijn email adres en wachtwoord niets eens :( Niet dat ik deze gebruik, maar toch :)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

In de ene regio heb je Chello met DHCP...wat een 'redelijk vast' IP adres oplevert, dat wil zeggen als je je pc geen week uit hebt staan, hou je in principe altijd hetzelfde IP adres... in andere regio's, zoals die van mij, heb je een vast IP adres zonder DHCP. Het is niet te zeggen 'chello heeft dit' of 'chello heeft dat', dat ligt aan de regio.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Wil je gebruik maken van een vast adres kun je gebruik maken van de diensten van www.yi.org. Die doen iets met dynamische ip adressen.
Mij is trouws ook verteld dat we een wisselend IP adres zouden krijgen... ik moet zeggen dat ik m'n IP niet in de gaten houd.

• Heretic
  • Niet online
Ik woon dus in een regio die dmv DHCP IP adressen krijgt :( Maar ik heb reeds een andere manier gevonden om eea voor elkaar te krijgen. Bedankt iedereen!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Ik hoop niet, dat je bedoelt, dat je zelf het dhcp adres vast in je ip settings gaat programmeren. Mocht je provider dan overgaan tot een gehele reset van de dhcp ranges, dan kun je ruzie krijgen met de nieuwe bezitter van jouw ip adres.

Maar ach, aan de andere kant is de kans dat dat gebeurd ook niet zo groot.

Het is maar dat je het weet!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1