Toon posts:

beveiligde Moederbord ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een: MSI moederbord versie: MS-6339
Maar ik wil mijn comp overklokken... maaaaar...
In de BIOS staat de multiplier op "SAFE" !!??

Om het probleem erger te maken staat de moederbord niet op de site van MSI!! Om het erger te maken, detecteren de overklok proggie's mijn moederbord niet!!

Ik ben dus van plan om mijn comp te overklokken via mijn BIOS.. iemand enig idee hoe ik hem van "SAFE" af kan zetten??

Verwijderd

Misschien jumpertje omzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 10:05 schreef Tom S. het volgende:
http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/850Pro.htm
THNX!! Maar iemand nog ideeën hoe ik m van safe kan afzetten (staat ook niets in het bijgeleverde boekje!)

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:46

thunder8

Het gedonder begint weer.

Multiplier veranderen op een Intel Proc kan je schudden tenzij je een engineering sample hebt. De enige methode van overklokken is het verhogen van de FSB, maar aangezien je RAMBUS hebt zal dat ook niet ver gaan tenzij je de FSB van de proc kan scheiden van de FSB naar het geheugen.

Indien ik het fout heb dan graag iemand die me verbeterd ;)

PSN-ID: Thunder76nl

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Bij Sharky Extreme bespreken ze jouw moederbordje in dit artikel. Ik citeer:
"... BIOS boot screen customization, FuzzyLogic for automatic overclocking utility, and SoftCooler, which runs a low intensity application thread to reduce CPU heat in case of overheating. We would have liked to have seen BIOS overclocking/tweaking options...."
Het lijkt er op dat er in de BIOS weinig uit te halen valt, maar dat je met de software op de bijgeleverde CDROM nog iets uit kunt halen. Het gaat hierbij om Softcooler en FuzzyLogic.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Pagina: 1