Anoniem: 10305

Topicstarter
een van de fijne stage loperts op m`n werk heeft 3x de verkeerde pin ingevuld op m`n telefoontje waardoor hij nu om de puk code loopt te huilen.
Die heb ik al lang niet meer :(
weet iemand een code ofzo om dit te omzeilen zodat hij gewoon weer om m`n pin vraagt?

Anoniem: 8233

Volgens mij is er geen andere oplossing, er staat op het papiertje toch goed bewaren. Je kan het op de club nokia site vragen misschien dat ze het daar weten.
Als hij van je werk is zijn ze daar misschien zo aardig geweest je puk te bewaren.

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Is er na die puk code niet nog een 'hogere' code? Die kun je nl opvragen bij je provider(zover ik 3jaar geleden begreep, bij de aanschaf van mijn mobieltje).

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Sebastian
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor zover als ik weet kun je de puk code eenmaal gratis bij je provider aanvragen, daarna kost het je (aardig)wat geld.

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07 08:43

labooh

Jaja...

Bij libertel kan je naar de klantenservice bellen met je klantnummer, dan krijg je gewoon je PUK-code. Is mij dus ook al een keer overkomen nadat ik iemand met m'n foon had laten pielen....

iRacing Profiel

Anoniem: 9144

even wat duidelijkheid inzake de PUK code:
Je moet onderscheid maken tussen een prepaid en een postpaid (abo) telefoon. Bij de prepaid ontvang je de pukcode bij aanschaf en moet je hem inderdaad goed bewaren. Ben je dat blaadje kwijt dan zit er niets anders op dan de Simkaart opsturen naar de provider die op zijn beurt de kaart deblokkeert (wat helemaal niet nodig daar ze de code gewoon op kunnen zoeken) Dat deblokkeren is eenmalig gratis mits je een antwoordkaart hebt opgestuurd en daarna zijn de kosten 25 piek per keer.
Maak je gebruik van een abo dan bel je met je Service Provider... degene die jou rekeningen verzorgt (KPN, Libertel, Debitel, Talkline, etc, etc) Die controleren aan de hand van je adresgegevens of jij wel bent wie je beweert, vervolgens bellen ze je terug met de fel begeerde PUK code!

Naar mijn weten is het niet mogelijk de PUK code van de kaart te lezen met een data kabel of zoiets..
Pagina: 1